Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD-lasten ja nuorten vanhemmat: opettaja kysyy

Vierailija
08.10.2017 |

¨Miten nuortanne voisi auttaa toimimaan koulussa ja tekemään tehtäviä rauhassa, kun ei ole mahdollisuutta siirtää pienempään ryhmää, ei ole resurssia erityisopettajaan eikä avustajaan? Rehtori ei välitä näistä oppilasta pätkääkään eikä tue opettajaa eikä ryhmää mitenkään. t. yläkoulun aineenopettaja

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen lääkitystä. Auttaa tosi montaa ADHD nuorta.

-erkkaope ja ADHD nuoren äiti

Vierailija
2/8 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu ei voi vaikuttaa lääkitykseen mitenkään. Se on perheen asia ja kaikki eivät suostu lääkitykseen. Näin olen kuullut. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnit pitäisi jakaa lyhyisiin jaksoihin, joissa on eeri tehtävät ja joiden pituus ilmoitetaan ennalta. Niiden välissä olisi hyvä olla joku edes vähän fyysistä liikettä sisältävä markkeri.

Vierailija
4/8 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu voi tietenkin ehdottaa vanhemmille lääkityksen kokeilua. Jos on ADHD diagnoosi siis, ei voi kaikille tarkkavaisuusongelmaisille ehdotella.

Vierailija
5/8 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu ei voi vaikuttaa lääkitykseen mitenkään. Se on perheen asia ja kaikki eivät suostu lääkitykseen. Näin olen kuullut. ap

Aika monille lapsille lääkitys ei ole käy vaihtoehto, vaikka auttaisikin, koska sivuvaikutukset voivat olla sietämättömät, ja yhteisvaikutus toisten lääkkeiden kanssa voi olla vaarallinen. Adhd-lääkitystä ei esim välttämättä voi käyttää, jos on epilepsiaa, ahdistuneisuutta, masentuneisuutta tai paniikkikohtauksia, kuten aika monilla adhd-oireista lapsuutensa kårsineillä on. Lisäksi, vaikka lääkettä voisi käyttää, oikean snnostuksen löytäminen voi viedä puoli vuotta ja se muuttuu nopeasti potilaan koon muuttuessa, eli käytännössä yläkouluaikana läääkitystä ei ehkä saa tasapainoon kuin pariksi kuukaudeksi.

Vierailija
6/8 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lääkkeiden puolustajat selvittävät mitä nuo kyseiset lääkkeet sisältävät. On meinaan melkein kuin huumeita ottaisi. Niin tai, jotkuthan käyttävät noita nimenomaisia lääkkeitä väärin. Eli mitä ne sisältävät, kannattaa miettiä tosi tarkkaan. Että selviäisikö ilman?

Vierailija
7/8 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä vanhempiin. On paljon helpompi löytää yksilöllisiä keinoja ja vanhempien tukea koulunkäyntiä, kun ongelmista tiedetään. On todella vaikea jos koulusta/opettajasta ei saa mitään irti ennen kuin asiat kärjistyvät kuukausien tai jopa vuosien päästä.

Vierailija
8/8 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lääkkeiden puolustajat selvittävät mitä nuo kyseiset lääkkeet sisältävät. On meinaan melkein kuin huumeita ottaisi. Niin tai, jotkuthan käyttävät noita nimenomaisia lääkkeitä väärin. Eli mitä ne sisältävät, kannattaa miettiä tosi tarkkaan. Että selviäisikö ilman?

Se että joitain lääkkeitä voidaan käyttää väärin, ei tee niiden oikeaa käyttöä vääräksi tai vahingolliseksi. Tietoa on tosiaan hyvä hankkia, se suojelee ennakkoluuloilta ja epäempaattisuudelta vaikeassa tilanteessa olevia ihmisiä ja heidän kärsiviä läheisiään ja muita ihmisiä kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme