Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kotiäiti arvoton ihminen

Vierailija
08.10.2017 |

Onko niin nykypäivänä että jos minä akateemisena ihmisenä valitsen kotiäitiyden niin kukaan ei vanhempainilloissa ja leikkipuistoissa arvosta minua ja karttaa perhettäni ja lapsiani? Sellaisen kuvan välillä saa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan kirurgin mukaan. Aikoinaan leikkauksen jälkeen kysyttiin mitä teen työkseni, vastasin että olen vaan kotiäiti. Mieis Kirurgi piti sitä arvossaan samanlailla arvosti kun työn tekemistä.

Vierailija
2/7 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki kotiäidit edes ole mitään köyhiä, en edes tiedä mistä tämä mielikuva. Kertoohan se joskus varakkuudestakin jos naisella on varaa jäädä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki kotiäidit edes ole mitään köyhiä, en edes tiedä mistä tämä mielikuva. Kertoohan se joskus varakkuudestakin jos naisella on varaa jäädä kotiin.

Miksi ihmisarvo pitäisi mitata rahassa

Vierailija
4/7 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voisi esittää toisin myös kysymällä, mistä ihmisen arvo tulee?

Ammatista? Varallisuudesta? Vallasta? Vai elämänarvoista? Tai siitä, miten kohtelee muita ihmisiä?

Itse näkisin niin, että kasvatustyö ja elämän muiden mahdollisuuksien (kuten työuran) "uhraaminen" perheen ja lasten vuoksi on hyvin arvostettava asia.

Karsastan muutenkin sitä ajatusta, että ihmiset määrittelevät itsensä hyvin vahvasti työnsä mukaan.

Vierailija
5/7 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siltä vaikuttaa. Itse olen neljän lapsen äiti. Yksi lapsistani erityistarpeinen, jonka vuoksi en ole pystynyt palaamaan takaisin työelämään. Lapsi ei ole kuitenkaan valinnut osaansa tai  vanhemmat. Olemme myös jääneet kaikkien tukien ulkopuolelle tässä kunnassa jossa asumme.

Vierailija
6/7 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain huomiota hakeva "vähän parempi akateeminen äiti" !

Millainen ihminen mainostaa koulutustaan kokoajan ja olettaa saavansa sillä arvostusta muilta ? Sinä/ap.

Vierailija
7/7 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisarvo pitäisi mitata rahassa

Ajattelin sitä kun kuitenkin rikkaiden ystäviksi yms on aina pyrkijöitä, joten kai se tekee ihmisestä arvostetun oli mitä tahansa sitten muutoin.