Kuulostaa aika karulta, jos lasta uhataan valjailla!
Marketissa tänään, sellainen 5-6v tyttö jäi vänkäämään leluosastolle eikä totellut äidin komentoa tulla pois. Minulla loksahti suu auki, kun äiti siihen, että nyt tulet tai sitten haetaan sinulle autosta valjaat!
Huh, ei kai kukaan käytä nykypäivänä valjaita?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Olisitko ratkonut tilanteen ostamalla lapselle lelun?
No en, mutta en myöskään rupeaisi lasta valjaisiin laittamaan. Tuollainen vänkääminen on nyt kuitenkin aika normaalia ainakin silloin tällöin tuon ikäisellä.
Kuka oikeasti tuossa tilanteessa tarvitsisi valjaita. Olen ymmärtänyt että korkeintaan niitä ehkäisemään tuon kaltaisten tilanteiden syntyminen. Uhkailu sen sijaan on joskus ihan paikallaan.
Itse olen joskus kuullut, kun lapselle on sanottu, että nyt teet näin tai muuten saat kotona remmiä! Jäin miettimään, että olisikohan pitänyt soittaa poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti tuossa tilanteessa tarvitsisi valjaita. Olen ymmärtänyt että korkeintaan niitä ehkäisemään tuon kaltaisten tilanteiden syntyminen. Uhkailu sen sijaan on joskus ihan paikallaan.
Kai se olisi ollut rangaistus? Nimittäin jos äiti saa kiukuttelevalle lapselle puettua valjaat, niin kyllä se äiti saisi sen lapsen myös pois sieltä, mistä sitten pitikään tulla pois.
Vierailija kirjoitti:
Uhkailu? Hyvä kasvatusmenetelmä vai ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkailu? Hyvä kasvatusmenetelmä vai ??
Silloin tällöin käytettynä ihan ok vaikka toistuvasti käytettynä menettää helposti tehonsa.
Vierailija kirjoitti:
Onko valjaista jotain haittaa?
Ei kai niistä fyysisesti ole haittaa, mutta varsinkin isommasta lapsesta voi tuntua aika nöyryyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt, että valjaat on sitä varten, että ei karkaile tai eksy ihmisjoukkoon.
Olisitko ratkonut tilanteen ostamalla lapselle lelun?