Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verkkokulta.fi, varoituksen sana korujensa myyntiä harkitsevalle

Vierailija
07.10.2017 |

Lähetin kyseiselle firmalle yhteensä 13 kpl täyttä hopeaa + kultaa olevia korujani, mm. ostohinnaltaan yli 80e hintaisen suuren hopeasormuksen. Hintatakuussaan lupaavat maksaa parhaan hinnan. Rahat olivat tulleet tilille; reilu 5e. Joten jos kuka teistä on aikeissa pistää korunsa rahaksi, MYYKÄÄ ITSE!! Täyttä k*setusta nämä firmat. Toivottavasti tämä ''tyytyväisyystakuu'' on edes todellinen ja saan arvoesineeni takaisin tuolla 5e:lla -.- huh huh.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetin kyseiselle firmalle yhteensä 13 kpl täyttä hopeaa + kultaa olevia korujani, mm. ostohinnaltaan yli 80e hintaisen suuren hopeasormuksen. Hintatakuussaan lupaavat maksaa parhaan hinnan. Rahat olivat tulleet tilille; reilu 5e. Joten jos kuka teistä on aikeissa pistää korunsa rahaksi, MYYKÄÄ ITSE!! Täyttä k*setusta nämä firmat. Toivottavasti tämä ''tyytyväisyystakuu'' on edes todellinen ja saan arvoesineeni takaisin tuolla 5e:lla -.- huh huh.

Tuskinpa korujasi enää näet, ovat sulatettu jo.

Vierailija
2/52 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilille on tullut vain 5 euroa niin kultaa ei kyllä voinut olla korujen joukossa. Hopeasta maksetaan todella vähän. Ja vain ja ainoastaan painon ja hopeapitoisuuden mukaan, korun merkillä tai ostohinnalla ei ole näille kierrätyskaupoille mitään merkitystä.

Esim 10 grammaa painavasta hopeasormuksesta saa noin 1,5 euroa riippumatta sen alkuperäisestä ostohinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hopeaa edes kannata myydä romumetalliksi, kun arvokkainta on se koruun käytetty työ.

Kai punnitsit korusi ja katsoit pitoisuudet ennen kuin lähetit minnekään.

Vierailija
4/52 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaakaan ei kannata myydä romumetalliksi.

Itselläni on tosi muhkeat perintösormukset pelkkää 20 karaatin kultaa, ei kiviä. Maailmanmarkkinahinnalla laskettuna niissä on kultaa noin 450 euron edestä, mutta kultaseppä antoi arvoksi ainakin pari tonnia, merkin ja työn vuoksi.

Vierailija
5/52 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla valokuvat koruista? Saitko hintaerittelyn koruistasi? Kuinka paljon korut painoivat? Sama firma yritti kusettaa minua, sain pitkän väännön jälkeen koruni takaisin.

Vierailija
6/52 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin valokuvat lähetyksestäni, siinä myös lukee kuvaukset kaikesta mitä lähetin, sekä niissä olevat leimat. Painoa en osaa varmaksi sanoa, sillä ei ollut millä punnita.. Kumpa olisin lukenut etukäteen kokemuksia netistä, näyttää löytyvän pilvin pimein tietoa huijauksistaan. Ovat muut joutuneet maksamaan palautuksistakin 30e?? Vaikka heidän sivuilla isolla että palautus ilmainen, mikäli ei ole itse tyytyväinen saamaansa korvaukseen. Hieman harjaanjohtavaa mainontaa, TIETYSTI HEILLE KANNATTAVAA TARJOTA 5 JA PERUESSANI MINÄ MAKSAN HEILLE 30e. Ei huono liike-idea, aika win-win situation?! Paitsi että on kuluttajansuojalain vastaista. Itse Itse en myöskään saanut minkään näköistä viestiä, josta olisin lähetyksen etenemistä voinut seurata ja katsoa tuon hinta-arvion etukäteen, vaikka tätä kautta minun olisi sivujen mukaan asiakkaana kuulunut tätä asiaa seurata. Heillä oli siis yhteystietoni, tästäkin kuva minulla. No, nyt oli ehtinyt mennä 4 päivää, kunnes huomasin että olivat viimein maksaneet ja valitin. Ehdot eivät täyttyneet heidän osalta, joten aion myös vaatia palautuksen ILMAN KULUJA niinkun lupaavat. Vaikka kulunut yli tuon 3 pv.. Periaatteen vuoksi siis ennen kaikkea, vihaan tälläisiä kusetus ja huijausfirmoja, jotka antavat väärän kuvan toiminnastaan ja käyttävät hyväksi ihmisiä.

ap

Vierailija
7/52 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://keskustelu.suomi24.fi/t/11117418/verkkokulta-en-suosittele!

Tuolta mm. kokemuksia jos joku tahtoo lisää lukea.. 5e on aika halpa hinta myydä mainettansa, kaipa heillä on riistäjinä siihen varaa :)

ap

Vierailija
8/52 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo palvelut on tehty narkomaaneille jotka lähettävät varastetut korut sinne. Älkää käyttäkö niitä.

Vierailija
9/52 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi syyttelevät minua asiakkaana, että olen lähettänyt heille liian vähän arvoesineitä, jolloin heille tilaus on ollut tappiollinen. Ja lähes pyytävät kiitosta, etteivät veloita siitä minulta?? W T F ?! Mitkä teini-ikäiset tuota lafkaa pyörittää :'D Vaikea tietysti sanoa, kun eivät vastaa edes omilla nimillään viesteihin. Eivät suostu palauttamaan mitään, korvauksia vaatiessani vastaus oli tuota syyttelyä. Olempa tosiaan huono asiakas, kun en arvoesineitäni käytännössä ilmaiseksi anna tälle ''tappiolliselle'' yritykselle :DD Nyt ihan oikeasti!!!?

Vierailija
10/52 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te oikeasti tajua, että esimerkiksi hopea ei ole juuri minkään arvoista vaikka sormus maksaisi 100€.

Vierailija
11/52 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta odotit jos myyt koruja romumetalliksi?

Vierailija
12/52 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse onkin siitä, että minulta on evätty tässä oikeus perua kauppa, vaikka niin on luvattu, jos en ole tyytyväinen saamaani kauppahintaan. Ihan sama, mikä on todellinen arvo. Mieluummin annan vaikka köyhille ilmaiseksi. 

Vierailija
13/52 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on ihan selvä asia, ettei romumetalliksi myytävän tuotteen arvo korreloi sen ostohinnan kanssa. Jokainen sen tajuaa, ostohinta on tuolla vain jotain käsitystä antamaan.

Vierailija
14/52 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonossakin materiaalissa maksaa työ. Esimerkiksi kaulassani roikkuu nytkin yli 50e puuhelmet. Romukullan hintaan ei työtä lasketa.

Lähetin viime vuonna johonkin näistä firmoista katkenneita ketjuja ja ketjunpätkiä, parittomia korviksia, rikkoutuneen rannekorun (korjaus halpaan koruun hintaa suureempi...) ja etä etä sukulaisen vihkisormus, jonka omistajasta ei kenelläkään sukulaisella ollut kunnon tietoa (isovanhemman kätköistä perinnönjaossa aikoinaan löytynyt).

Totta kai arvioin itse, mikä summa olisi ilmoituksen mukainesti oikea. Hieman enemmän sain kun arvioin eli lähes 300e.

Jos itse luule lähettävänsä 18 karastin kultaesinettä, joka todellisuudessa onkin kullattua hopeaa, niin ei siitä tule korkeintaan kuin pari euroa vaikka maailman taitavin kultaseppä olisi korua tehnyt vuoden ajan.

Jos ei osaa lukea ohjeita, neuvoja tai mainoksia, niin ei kenties ymmärrä, että suurin hinta on puhtaasta kullasta, toiseksi suurin hinta 18 karastin jne. Suurin osa peruskokruista on alle 18.

Toinen asia on se, kuinka hyvää tai huonoa hintaa nämä firmat maksaa. Omiin tarpeisiini riittävästi rikkoutuneista ketjunpätkistä. Varmaan ajamalla lähikaupunkiin ja kiertämällä siellä kultasepänliikkeet olisin saanut hieman enemmän, mutta olisi mennyt yksi vapaapäivän puolikas. Eri asia on jos olisi ollut todellinen rahantarve ja vaikka vuokra maksamatta.

Vierailija
15/52 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin viime vuonna kaksi rikkinäistä kultakorua verkkokullalle ja läjän parittomia korviksia, rikkimenneitä ketjuja yms. kultarahaksi.fi:lle ja kummastakin tuli maksu tilille yhtä aikaa, kahden päivän sisällä, verkkokullalta himpun vajaa 200 ja kultarahaksi.fi:stä vähän päälle 600. Olin ihan äimistynyt, että sain niin paljon kummaltakin, kun ajattelin saavani yhteensä alle puolet tuosta. Tyytyväinen olin kummankin palveluun, mutta enemmän tykkäsin kultahaksi.fi:stä, josta tuli erittely.

Vierailija
16/52 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää romukullat Tavex tai Rasmussen. Saatte parhaan hinnan ja rahat heti käteen. Nämä "kultapussi"-firmat ovat suoraan sanoen huijarifirmoja. Piilokulut jätetään tarkoituksella mainitsematta ja ilmoitetut grammahinnat ovat ns. "esimerkkihintoja", jotka ovat ilmoituksissa ainoastaan kuluttajan harhauttamiseksi. Esim. Helsingin ostopiste Kultarahaksi (Caratia) maksaa n. 3-3,5 € / g vähemmän kuin Tavex tai Rasmussen, puhumattakaan Helsingin Pantista.

Vierailija
17/52 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivulla hämäävä maininta 14k 22,29 per gramma. Lähetettiin 5,8g ja maksoivat 64,- eli alle puolet tuosta maininnasta. Valittamalla ja mesoamalla hyvittivät lisää 40,-.

Jos ei olisi valitettu, olisi saatu siis tosi paska hinta kullasta.

Suosittelen viemään aina panttikontoriin, maksavat sen mitä lupaavat ja tällä hetkellä hinta 19,-

Myös vialliset korut kelpaa. Ylivoimaisesti oikea ja paras Hinta mitä saa verrattuina postikuorikultaliikkeisiin verrattuna.

Vierailija
18/52 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kannattanut pyytää ensin sitova tarjous? Minä pyysin ja sain tietylle erälle 14k kultaa grammahinnaksi 28 euroa. Kun lähetän tavaran, pyysivät laittamaan kopion heidän tarjouksesta mukaan. Tarjouksessa summa, mikä laitetaan tilille sellaisenaan, siitä mitään vähentämättä. Ihan hyvä nousu vajaan vuoden takaisista ostohinnoista.

Toinen firma tarjosi takuuhinnaksi 15/gr! Ja se on se kusetusfirma!!

Vierailija
19/52 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiennyt hopean hintaa?

Omaa tyhmyyttä tuo on. Ei hopeakoruja myydä romumetalliksi.

Vierailija
20/52 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää hyvät ihmiset kaupittelemassa romumetallit paikallisiin kultasepänliikkeisiin - ei siis näihin ketjuliikkeisiin vaan pienyrittäjille. He punnitsevat metallinne ja kertovat hinnoittelun perusteet selkeästi teidän läsnäollessanne sekä maksavat käypää hintaa. Samalla tulette tukeneeksi käsityöalan yrittäjää. Noihin suuresti markkinoituihin ostopalveluihin ei kannata haksahtaa!

T: yksi kultaseppä