Suklaan/makeanhimoni loppui kun
Aloin syömään kalaöljykapseleita. Olen ällistynyt miten vähän on tehnyt mieli suklaata, vaikka ennen olisin voinut syödä vaikka joka päivä. Myös roskaruoan himo on loppunut, välillä jopa ällöttää ajatuskin, jos söisin jotain todella rasvaista. En keksi muuta selitystä kuin ne kalaöljykapselit, koska en ole muuttanut elintavoissani mitään muuta. Enkä ole siis minkään merkin mainostaja, kerron vain oman kokemukseni. Myös ihoni on paljon heleämpi ja tasaisemman värinen. Olen syönyt niitä vasta noin kaksi viikkoa ja uskon että ihoni ja hiukseni paranevat vielä lisää. Suosittelen kaikille testaamaan edes ellei ole mitään sydänsairautta, koska harvat kumminkaan syövät kalaa niin paljon ja usein kuin pitäisi.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin hamppuöljykapseleita. Vaan en tiedä onko olemassakaan.
T. kasvisruokailija
Miksi pitäis syödä kapselimuodossa? Osta pullollinen ja syö lusikallinen päivässä. Itse olen ottanut kalaöljynkin sillä tavalla kun on nielemisvaikeuksia.
Kalanmaksaöljy maistuu kammottavalle ja ainakin mulle aiheuttaa närästystä. Ei huvita maistella jo kerran nieltyä hirvitystä uudestaan pitkin päivää, siksi kapselimuodossa.
Kai tiedät että tutkimuksissa on todettu että ihmiset jotka syövät suklaata ovat terveempiä ja elävät pidempään kuin ne jotka eivät syö sitä ollenkaan. Riippumatta suklaan laadusta.
Katsokaa sitten että niissä kapseleissa on pelkästään EPA:aa, muuten ei hyötyä.
Olen syönyt kalaöljykapseleita n 10 vuotta. Makeanhimo ei ole hävinnyt. Mutta masennus ei ole uusiutunut sinä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta. Kalaöljyä ja muitakin lisäravinteita käytän jatkuvasti, mutta makeanhimo ja ahminta pysyy.
Ravintoterapeutilla käynti oli tragikoominen: itse reippaasti ylipainoinen täti näytti erilaisia ruisleipäpakkauksia, mistä voi katsoa kuitupitoisuuden. Siis kuitua pitää olla. Vaikka mikä tulis elämässä, niin kuitua, kuitua vaan..
Ootko kokeillut vieroittautua nopeista hiilareista? Se kuuluisa "terveellinen kotiruoka" voi olla aika sokerista vaikka ei herkuttelisikaan.
Mä olin ihan sokeriaddikti ja lopetin muutama vuosi sitten herkkujen syönnin. Pystyin kyllä heti lopettamaan kun vaan päätin, mutta ei se mitään elämää ollut kun himo oli ja pysyi ihan piinallisen kovana. Muutaman kuukauden kärvistelyn jälkeen päätin jättää leivän ja perunankin pois ja kappas, saman tien loppui sokerihimot. Sittemmin olen lisännyt harkiten hitaita hiilareita mutta ei edelleenkään perunaa tai vehnäleipiä. Vanha addikti siis ihan menestyksellä jo neljättä vuotta terveellisellä ruokavaliolla...
En tiedä onko tähän jo puututtu, kun en jaksa lukea kaikkia, mutta kalanmaksaöljy ja kalaöljykapselit on eriasioita. Kalanmaksaöljy sisältää paljon a-vitamiinia, öljykapselit taas rasvahappoja. Näin karkeasti esitettyjä :)
Mutta mielenkiinotoinen havainto. Täytyy itsekin kokeilla auttaisiko tuo suklaanhimooni, josta todella harvoin kärsin, mutta sitten kun se tulee... on ihan kamala!
Olen kyllä huomannut että kova ja raskas liikunta lisää himoa.