Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä ihminen muuttuu mielestäsi "sukupuolettoman" näköiseksi?

Vierailija
07.10.2017 |

Suomalaisilla se tapahtuu mielestäni keskimäärin 45-vuotiaana.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

60+

Vierailija
2/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä. Tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ikä siihen vaikuta. Paino tosin saattaa joskus vaikuttaa.

Vierailija
4/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä minusta mammat ja papat ihan erinäköisiä ovat.

Vierailija
5/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 60-70. Riippuu toki, jotkut naiset korostavat naisellisuuttaan hautaan saakka, sitten on niitä supervanhoja harmaita, jotka näyttää ihan samalta kaikki.

Vierailija
6/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe 30+ miehiä enää miehinä. Ovat siis täysin yhdentekeviä mulle.

Vierailija
7/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja. Minulla ei ole vaikeuksia erottaa 100-vuotiasta miestä ja naista toisistaan.

Vierailija
8/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhih. Täähän on hitto totta.

Vierailija
9/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanet, että seksuaalinen olemus häviää? Kyllähän sukupuoli on havaittavissa vaikka satavuotiaasta siinä missä parikymppisestä. 

Naisilla siinä kuudenkympin iässä ehkä keskimäärin. Miehillä jonkin verran aiemmin yleensä. Jotenkin ukkoutuvat jo viisissäkymmennissä. Mutta yksilölliset vaihtelut ovat valtavia. Jotkut eivät koko elämänsä aikana ole ulkoisesti "seksikkäitä". 

Vierailija
10/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aira Samulin taisi viime helmikuussa täyttää 90 vuotta ja ei minusta hänen kohdalla tarvitse juurikaan arvailla, että onko hän mies vai nainen. Tosiaalta en aina erota katukuvassa ohikiitävistä ihmisistä todennäköisesti enempi äntä nuoremmista, mitä ovat sukupuoletaan, vaan eipä tuo haittaa. Enemmän minä yleisesti otaen olen ihmisistä kiinnostunut yksilönä kuin mitä "puolta" hän on. - Toisaalta en ymmärrä heitkään, jotka vallan mahdottomasti yrittävät kätkeä lapsen sukupuolen kokonaan tai kun tulee tunne, että vanhemmat haluaisivat vaihtaa lapsen sukupuolta; tällainen ei kuitenkaan kästtääkseni ole tavoitteena ns. sukupuolisensitiivisesskäkään kasvatuksessa.  

Vierailija
11/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta Ikis alias MrYouth75

Vierailija
12/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aira Samulin taisi viime helmikuussa täyttää 90 vuotta ja ei minusta hänen kohdalla tarvitse juurikaan arvailla, että onko hän mies vai nainen. Tosiaalta en aina erota katukuvassa ohikiitävistä ihmisistä todennäköisesti enempi äntä nuoremmista, mitä ovat sukupuoletaan, vaan eipä tuo haittaa. Enemmän minä yleisesti otaen olen ihmisistä kiinnostunut yksilönä kuin mitä "puolta" hän on. - Toisaalta en ymmärrä heitkään, jotka vallan mahdottomasti yrittävät kätkeä lapsen sukupuolen kokonaan tai kun tulee tunne, että vanhemmat haluaisivat vaihtaa lapsen sukupuolta; tällainen ei kuitenkaan kästtääkseni ole tavoitteena ns. sukupuolisensitiivisesskäkään kasvatuksessa.  

Samulinin kohdalla kysymys kuuluu: kuollut vai elävä?

Vierailija
13/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monethan näyttävät androgyyniltä tai eri sukupuoliselta koko ikänsä. On naisia, joilla on voimakkaat leukaperät ja miehiä joilla on naiselliset huulet ja sirot kasvojen luut. Geeneistä siinä vain on kysymys, ei iästä.

Vierailija
14/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samulinin kohdalla kysymys kuuluu: kuollut vai elävä?

Samulin on varsin eläväinen, ja tietenkin joku pahoittaa tästäkin mielensä, niin kuin tällaiste kommentit osoittavat. Hän ei mahdu pikkusieluisten ihmisten pääkoppaan, koska ei halua istua keinutuolissa sukkaa kutomassa poissa muiden silmistä ja muistuttamassa, että me kaikki vanhenemme. Samulin on vanhentunut arvokkaasti ja elää täyttä elämää juuri niin kuin itse haluaa ja on täynnä energiaa vuosistaan huolimatta. Ja sekös joitakin harmittaa.

Vierailija
15/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitaja. Minulla ei ole vaikeuksia erottaa 100-vuotiasta miestä ja naista toisistaan.

Olisi aika outoa, jos pesisit Kalervon esinahkan alta mähmää ja miettisit, että onkohan tämä mies vai nainen.

Ymmärsin aloituksen niin, että missä iässä se vähäkin miehisyys/naisellisuus ikään kuin katoaa ja ihminen ei enää edes yritä korostaa sukupuoltaan.

Vierailija
16/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itsestä kiinni.

Vierailija
17/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika outoa, jos pesisit Kalervon esinahkan alta mähmää ja miettisit, että onkohan tämä mies vai nainen.

Ymmärsin aloituksen niin, että missä iässä se vähäkin miehisyys/naisellisuus ikään kuin katoaa ja ihminen ei enää edes yritä korostaa sukupuoltaan.

Nooo... jo ennen sukupuolielimien näkemistä osaisin valita oikeanlaisen katetrin jos niikseen tulee.

Vierailija
18/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Jotkut ei koskaan, jotkut ovat läpi elämänsä.

Vierailija
19/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolisia eroja häivyttäviä tekijöitä ovat naisten "kätevästi" lyhyeksi leikatut hiukset, hiljalleen keskivartaloon kertyvä rasva ja muodottomat vaatteet. Niin kauan kun naisella säilyy edes jonkinlainen lantio-vyötärösuhde ja vaatteilla vielä korostetaan vyötärön kapeutta ja lantion leveyttä, näyttävät naiset naisilta ja erottuvat miehistä, iästä välittämättä. Aika monella naisella jo nelikymppisenä kroppa on vähintäänkin tasapaksu ja pukeutumistyyli läskit peittävä säkki.

Vierailija
20/23 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe 30+ miehiä enää miehinä. Ovat siis täysin yhdentekeviä mulle.

Älä välitä, en minäkään näe  sinun mielipiteessäsi mitään järkeä tai logiikkaa, mutta siis ihan yhdentekeväähän se minulle on mitä sinä siellä päässäsi ajattelet, vai haittaako siinua  jo ikänäkö sen verran että uudet silmälasit olisivat jo hankintana ajankohtaiset..