Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varokaa kummit. 18 vuotta kummilahjoja ym. ja sitten kummi dumpataan roskakoriin

Vierailija
07.10.2017 |

Haluan varoittaa tällaisesta, kaikkia kummeja. 18-20 vuotta kannat kummilahjoja kummilapsen synttäreinä ja jouluina. Siihen päälle rippilahjat, kastelahjat, yo-lahjat. Sitten kummisuhde alkaa olla iän puolesta ohi Kertaakaan sinun syntymäpäiviä ei muisteta näinä vuosina. Ei korttia ulkomaanmatkalta. Sairastut, voinnillasi ei ole väliä. Enkä odota kuulumisten kysymistä kummilapselta, vaan hänen vanhemmiltaan joiden lasta olen lahjonut kaikki nämä vuodet.
Arvatkaapa olenko katkera? lmeisesti olen sanonut yhden poikkinaisen sanan, tai ajattelemattoman, "väärän" mielipiteen. Ja välittömästi sen jälkeen minut on dumpattu kuin käytetty riepu roskakoriin. Kummiajat on ohi, joten ilmeisesti minulla ei tee mitään enää. Haluan varoittaa muita kummeja tällaisesta mahdollisuudesta. onko kummilapsesi vanhempi eritysherkkä? Se on kerrasta poikki, ja ulos!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummisetä kirjoitti:

Kummiushan on useimminten lapsen vanhemman tunnustus kummille, että on läheinen hänelle. Näin ainakin koin, kun sisareni pyysi minua esikoisensa kummiksi. Ei se ollut mikään tae siitä, että minusta tulisi läheinen hänen lapsensa kanssa.

Olen hyvissä väleissä nyt jo aikuisen kummityttöni kanssa, mutta en minä odota kovin kummoista vastavuoroisuutta häneltä. Odottaako muut?

En kyllä pidä kummiutta minään tunnustuspalkintona välien läheisyydestä vaikkakaan ei kymmeniksi tietenkään valita ihmisiä joiden kanssa ei haluta olla tekemisissä. Enemmän kummiutta on tehtävä suhteessa kummilapsen.

Vierailija
22/28 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummisetä kirjoitti:

Kummiushan on useimminten lapsen vanhemman tunnustus kummille, että on läheinen hänelle. Näin ainakin koin, kun sisareni pyysi minua esikoisensa kummiksi. Ei se ollut mikään tae siitä, että minusta tulisi läheinen hänen lapsensa kanssa.

Olen hyvissä väleissä nyt jo aikuisen kummityttöni kanssa, mutta en minä odota kovin kummoista vastavuoroisuutta häneltä. Odottaako muut?

En kyllä pidä kummiutta minään tunnustuspalkintona välien läheisyydestä vaikkakaan ei kymmeniksi tietenkään valita ihmisiä joiden kanssa ei haluta olla tekemisissä. Enemmän kummiutta on tehtävä suhteessa kummilapsen.

mutta vaikea se on olla tekemisissä kummilapseen vanemman ohi joka on jostain syystä halunnut katokaista välit. Miten sinä menet heidän kotiin ja otat lapsen ja lähdet vaikka Linnanmäelle heidän ohi? EI valitettavasti toimi. kummisuhde ei toimi ilman halukasta vanhempaa sinä välissä. Jos suhde vanhempaan ei toimi, se on mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummisetä kirjoitti:

mutta vaikea se on olla tekemisissä kummilapseen vanemman ohi joka on jostain syystä halunnut katokaista välit. Miten sinä menet heidän kotiin ja otat lapsen ja lähdet vaikka Linnanmäelle heidän ohi? EI valitettavasti toimi. kummisuhde ei toimi ilman halukasta vanhempaa sinä välissä. Jos suhde vanhempaan ei toimi, se on mahdotonta.

Jos vanhemmat ei halua että hoidan tehtävääni, miksi minun pitäisi sitä yrittää hoitaa väkisin?

Vierailija
24/28 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummisetä kirjoitti:

Älä viiti! oot sis sitä mielt äettä sinun SISARESI ei muistaisi sinua ikinä merkkipäivinäsi, tai jonain juhlana, vaikka häissäsi? Ei kai kukaan pikkulapselta odotakaan mitään muistamista, vaan nimenomaan sen kummilapsen vanhemmalta, Onkai teillä läheinen suhde ollut ennen  kummiksi ryhtymistäsi. Eihän  se pikku lapsi voi tietää että tuo kummi kaitsi minua kun olin vauvva, tai lahjoitti vaikka kultakorun..tms.

No johan oli purkaus. 

Olen hyvissä väleissä sisareni kanssa, enkä silti odota lahjoja syntymäpäivänäni. Meidän ystävyytemme ilmenee eri tavoin. Sanonkin aina, ettemme ole ystäviä siksi, että olemme sisaruksia vaan ennemminkin siitä huolimatta. Monet kun eivät tule kovin hyvin toimeen sisarustensa kanssa.

Vierailija
25/28 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa sanomasi väärä lause.

"Lapsesi on nyt 18-vuotias, joten en enää anna hänelle lahjoja, koska tekään ette koskaan muistaneet minua?"

Vierailija
26/28 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sukulaisuus- ja ystävyyssuhteita, joissa ainoa yhdistävä tekijä on kummilapsi. Silloin voi käydä noin. 

Toisaalta ei kannata lahjoa yli omien varojen. Kummi itse päättää mitä ostaa tai ei osta. 

Samaa mieltä. Kummiuden pitäisi olla ennen kaikkea sitä että on läsnä lapsen elämässä. Kummin tehtävää ei nyöskään ole pakko vastaanottaa.

Vierailija
27/28 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kerran kummi ja toiste siihen en rupea.

Huomasin ettei toisen ihmisen lapsi kiinnosta minua, kun sain omia lapsia.

Ei edes huvittanut ostaa lahjoja lapselle.

Oli 6 vuotta hyvä kummi ja siihen se jäi.

En aio enää ikinä suostua kummiksi.

Vierailija
28/28 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ruveta kummiksi jos ei ole kunnolla miettinyt asiaa. Aika yleistä, että kummilapsen aikuistuessa hän ei enää tarvitse tukea ja apua niin paljon ja kummit unohtuu.