Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on "allerginen" läheisriippuvuudelle?

Vierailija
07.10.2017 |

Jotkut riemastuvat tuollaisesta kysymyksestä. Mutta en nyt tarkoita sitä kuinka kukaan ei pidä sairaalloisen mustasukkaisesta väkivaltaisesta puolisosta. Tai kenenkään ei tarvitse sietää vainoamista. Nämä ovat itsestäänselviä asioita.

Mutta jos toinen on vaikka ihastuneena innokas viestittelemään tai haluaa tavata usein. Niin millainen ihminen, ja miksi, ei voi sietää sitä innokkuutta, vaan vetäytyy tai syyttää läheisriippuvaksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemyksiä?

Vierailija
2/8 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertti.

Okei. Tietty ihan loogista. Ap

Vierailija
4/8 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh esim. tuollaisessa tilanteessa vähän epäsosiaalisempi/introvertimpi persoona tai sitten ihan vain se ettei ole niin vahvoja ihastuksen tunteita toista kohtaan takaisin. Syitähän voi olla paljon.

Sen sijaan jos on kyse "innokkaasta" ystävästä tai sukulaisesta, niin mielestäni ihan normaali ihminen, varsinkin jos on perhettä. Vaikka et tätä hakenutkaan nyt. Tarkoitan siis sellaista, että jos elämään kuuluu työ, puoliso, lapset, kenties harrastuksia, niin on ihan normaalia ettei jaksa kenenkään kanssa tiivistä yhteydenpitoa. 

Vierailija
5/8 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toinen ääripää, jota nimitetään sitoutumiskammoiseksi. 

Väliin tietysti mahtuu paljon hidasta tutustumista ja omaa rahuaa arvostavia introverttejä jne.

Vierailija
6/8 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla henkilökohtaisesti kyse on kaverista, jonka ei tarvitse olla mitenkään ihastunut. Mutta minulla tuli tästä kaverista mieleen nämä palstan aloitukset, missä toinen on ihastuneena innokas ja toinen taas ahdistuu siitä innokkuudesta.

Enkä ahdistele kaveria liian usein, tiedän hänen kiireensä ja milloin taas on aikaa. Mutta joskus harvoin (en esim. joka kk) innostun laittamaan useamman viestin illan aikana. Ja huomaan välillä, että hän ihan ärsyyntyy siitä ja vetäytyy keskustelusta.

Ei aina tarvitse viitsiä viestitellä. Mutta jotenkin se tilanne ei käy yhteen sen keskustelukulttuurin kanssa mikä meillä muuten on. Ja siitä tuli mieleen, että samantyyppisiä keskusteluja on ollut tääklä ennenkin.

Ap

Vierailija
7/8 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa välttämättä kauheasti lukea viestejä enkä nakutella vastauksia. Tykkään olla läsnä siellä missä olen ja tehdä sitä mitä teen. Jos leivon niin leivon, jos luen niin luen. Ja jos olen lasteni tai mieheni kanssa niin todellakin olen siinä heidän kanssa. Mua ärsyttää ihmiset, jotka keskittyy kännykkäänsä seurassa tai keskeyttelee tekemistään milloin mistäkin syystä, ja mua ärsyttää jos mun edellytetään olevan semmoinen ihminen. Jos samalta kaverilta tulee monta viestiä illan aikana, pistän kännykän vaan pois.

Vierailija
8/8 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla näitä eri vaihtoehtoja, niin ei tule turhaan tehtyä omassa mielessä kärpäsestä härkästä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme