Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saitte ensimmäisen vakituisen työpaikkanne?

Vierailija
07.10.2017 |

Kertokaa hakuprosessista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää kertoko.

Vierailija
2/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kesätyösopparin ja sitten jäin tuntitöihin. Ja sit tuli duuni auki ja sanoivat että hae

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vakinaistetaan tuntityöntekijöitä. Ja duunit tulee hakuun sisäisesti ensin

Vierailija
4/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! 

Vierailija
5/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin valmiin yrityksen.

Vierailija
6/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työpaikkailmoituksen työkkärin nettisivuilla. Lähetin hakemuksen. Sain kutsun haastatteluun, menin. Tulin valituksi.

Vierailija
7/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin molin sivuilta avoimen työn, jota hain. Kävin haastattelussa, mutta en tullut valituksi. Kuukauden päästä siitä samasta firmasta soitettiin ja tarjottiin lähes vastaavaa työtä, johon hain. Ei ollut ennestään tuttu firma. Nyt 1,5v ja ylennys takana.

Vierailija
8/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kesätöitä, mutta tarjosivatkin vakituista työpaikkaa, koska oli työvoimapula.

Vierailija
9/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman toimistohommia ja muita "siistejä sisähommia" tullut tehtyä, mutta koskaan ei ole vakinaistettu, vaikka olen tehnyt työt todella hyvin. Jäin työttömäksi ja kyllästyin loisimaan kotona toimistohommia etsien. Sitten aukesi vakituinen 8h/pv siivoojan paikka,hain, pääsin nopealla varoitusajalla haastatteluun ja valitsivat minut. Tässä sitä sitten kai siivotaan loppuelämä...

Vierailija
10/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoon, että otan liittoon yhteyttä ellei mun jatkuvia määräaikaisia muuteta vakituiseksi.

Vierailija
11/17 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin opiskeluaikoina kesätöihin erääseen firmaan, jonne tein kesän mentyä erilaisia tuurauksia myös talvisin. Valmistumiseni aikoihin sain puhelun toisesta saman alan firmasta, josta pyydettiin vaihtamaan heille ja tarjottiin vakipaikkaa.

(Sivuhuomautus: valmistuin filosofian maisteriksi humanistiselta alalta. Töitä on riittänyt, ja nyt olen jo neljännessä yrityksessä. En ole hakenut yhtään paikkaa, vaan aina on pyydetty uuteen työhön.)

Vierailija
12/17 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain työtä. Soitin seuraavana päivänä perään ja sain työn. Olin 16v ja olin tuolla töissä melkein 5v.

Vierailija
13/17 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana harjoitteluun, siitä kesätöihin ja osa- aikaiseksi, sitten vakituiseksi.

Täällä aina huudetaan että harjoittelut ovat kauheaa riistoa ja kyykytystä, omassa lähipiirissäni tiedän valtavan määrän omaani vastaavia tapauksia. Toki jos harjoitteluun mennään asenteella "en tee mitään koska firma ei maksa palkkaa" niin toki turha haaveilla työtarjouksista harjoittelun jälkeen...

Vierailija
14/17 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta kotiin soitettiin ja pyydettiin töihin.

Aina pitää olla ihan hiljaa kun joku huutaa, ettei töitä saa sillä että odotetaan jonkun hakevan kotoa...

Vierailija
15/17 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuullut, että yritys etsi työntekijää. En laittanut hakemusta vaan soitin heille ja pääsin haastatteluun. Tulin valituksi.

Vierailija
16/17 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauppiksessa kolmatta ja viimeistä vuotta opiskelemassa ja pääsin työharjoitteluun. Työharjoittelun jälkeen kesätöihin, kesätyöt poikivat monen kuukauden lisäsopparin ja loppujen lopuksi sain vakkarisopimuksen. Tästä nyt 10 vuotta. Onneksi en ole koskaan joutunut vaihtelemaan työpaikkoja/olemaan työttömänä. Lucky me.

Vierailija
17/17 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vuonna 1997, kun lama oli jo helpottamassa. Olin ollut valmistumisen jälkeen työttömänä, menin työnhakukurssille, keksin siellä uuden ajatuksen mitä ehkä voisin tehdä työkseni (liittyi tutkintoni sivuaineeseen). Harjoitustyönä siellä kirjoitettiin hakemus, hain sen alan töihin. En muista missä olin nähnyt ilmoituksen, siihen aikaan niitä taisi olla vielä lehdissäkin. Pääsin haastatteluun ja sain työn. Työnantaja sanoi, että luultavasti en osaa mitään mutta että hän luottaa oppimiskykyyni. Siihen aikaan työmarkkinat oikeasti alkoivat laman jälkeen vetää. 

Nyt jälkeenpäin harmittaa, että en jäänyt siihen firmaan, se nimittäin on edelleen pystyssä. Vaihdoin työpaikkaa parin vuoden päästä, ja nyt olen taas työttömänä. Jos olisin jäänyt niin luultavasti en olisi. Niin sattumanvaraisia nämä työurat ovat.