Ärsyttävin ihmistyyppi?
Minkä tyyppinen ihminen ärsyttää eniten?
- Salapoliisi-mies. Vaihdoin 19 vuotta vanhan autoni merkkiliikkeessä uuteen. Kahden viikon päästä iltakymmeneltä soittaa joku vieras äijä ja tivaa entisen autoni kuntoa. Miten on toiminut ja onko siinä vikoja. Mene kysymään liikkeestä joka sitä myy, vastasin. Siksi sen liikkeessä vaihdoin ettei tarvii kuunnella näitä jahkaajia. Soittaja jatkaa inttämistään: Sinä sillä olet ajanut joten sun täytyy tietää paremmin kuin liike. Siis tuo stalkkerin alku on ensinnäkin selvittänyt Trafista auton omistajahistorian (kyllä, Trafi myy niitä tietoja) ja sen jälkeen puhelinnumeroni.
Luojan kiitos en ole koskaan alkanut seurustella tuollaisen epäluuloisen penkojatyypin kanssa. Jo yksi puhelu oli liikaa.
Kommentit (45)
Mun mies -naiset. Mun mies sitä ja mun mies tätä. Erityisesti muiden miesten kuullen on ekana mainittava miten mun mies on erinomainen.
Työhyvinvointijyrät. Työpaikalta etsitään ongelmia vaikka väkisin.
Vierailija kirjoitti:
- Yhden piirteen ihannoija. Serkkuni ihannoi pitkiä ihmisiä. Hänelle on muodostunut päähän fiksaatio, että pitkien ihmisten tekemiset on oikein ja muiden väärin. Tosin jos laitan korkkarit jalkaan niin minäkin toisinaan osaan jotain, hänen mielestään.
Tämän alatyyppi eli ihminen joka omaksuu ihailunsa kohteelta yhden piirteen ja luulee tulevansa samanlaiseksi kuin ihailemansa. Esim. teiniäiti joka ihailee naapurinsa ekonomia, jolla on tietynlaiset verhot ja joka herää aikaisin mennäkseen lenkille ennen töihin lähtöä. Teiniäiti ostaa samanlaiset verhot ja alkaa myös juoksemaan puoli kuudelta luullen olevansa nyt naapurustossaan samalla viivalla kuin ihailtu ja karismaattinen nelikymppinen uraäiti.
Minun työkaverini kehuu itseään estottomasti. Meikäläinen tuli ja pelasti hommat. Jos tekee itse virheen, niin se on hauskaa. Jos joku muu, puristelee teatraalisesti päätään ja puhisee 😂.. HÄN, HÄN ja HÄN.
Uusliberaali ääliö, joka kuvittelee ansainneensa itse kaiken omalla erinomaisuudellaan ja pitävän heikompaan asemaan joituneita itse syyllisinä tilanteeseensa...No, olisi mielenkiintoista nähdä mitäpä vaikka Susanna Koskesta olisi tullut, jos hän olisi syntynyt vähävaraiseen perheeseen, hänet olisi raiskattu alaikäisenä nuoren elämänsä alkutaipaleella (löysät ja peittävät vaatteet päällä, käytös ujoa ei keimailevaa, tapahtuma ulkona julkisella paikalla ja tekijä ennestään tuntematon, mutta oma vika tietysti silti eikö niin urpot). Tuosta seuraisi sitten vielä seksuaalista häirintää eikä kukaan puutu tilanteeseen. No, siinä olisi peruspilarit elämälle ja masennus alkaisi jo kaihertaa mieltä. Myöhemmin vielä muitakin alistavia kokemuksia ja ei oikeutta niinkuin Suomessa on tapana. Silti sitä yrittää rämpiä eteenpäin ja kouluttautuakin, mutta masennuskaudet tahtoo toistua, sillä elämä on jo lähtökohtaisesti raskaampaa traumojen takia kuin sellaisella, jonka elämä on ollut helpompaa. Lopulta iskuja ei enää jaksa ottaa vastaan ja fysiikkakin pettää jatkuvan stressin seurauksena eli ihan oma vika ja taas toisaalta kyllä minä markkinapelle olen ihan sillä minulle maksetulla 5-7 vuoden koulunpenkin kuluttamisella ansainnut jatkuvasti kasvavat tulot hamaan eläkeikään asti eikö niin (et ole, yliopisto-opinnot ei vaadi merkittävää älyllistä ylivertaisuutta, _todellakaan_, vaan niistä suoriutumiseen riittää sinnikkyys, keskinkertainen osaaminen ja keskimääräinen, joskus jopa hieman alempi, äo, usko pois, minäkin tiedän tästä jotain...).
Eli kuule Susanna ymv. te ette ole niin ansiokkaita, että rahallisen kompensaation tulisi olla moninkertainen vaikkapa alimpiin palkansaajiin nähden! Toki porrastusta täytyy olla, mutta on aivan naurettavaa kuvitella olevansa täysin ylivertainen vaikkapa siihen toimistonsa siivoojaan nähden! He tekevät myös kovasti töitä ja monet ovat myös kouluttautuneet alalle. Tuloerojen jatkuva kasvu ei siis ole perusteltua tuolla, eikä millään muullakan asialla. Ja tämä ei ole uhriutumista (on sentään omanarvontunto tallella) vaan pikku vinkki pölvästeille, että nyt suuta pienemmälle jos on elämässä onneksi paremmin käynyt!
Semmoset tyypit, jotka tulee viisastelemaan sanoi: "Mä tiesin, että tuossa tulee käymään noin." kun jollekin tapahtuu elämässä jotain todella ikävää. Sairaalloisen vahingoniloiset.
Ihmiset, joille elämässä tärkeintä on päästä tuomitsemaan muita heidän virheistään. Jokin vanha asia nostetaan yhtäkkiä tapetille tilanteessa, johon se asia ei liity millään tapaa. Ei anneta asioiden olla.
Asioiden, sanomisten vääristely vain siksi, että saadaan toinen näyttämään jotenkin typeränä tai jollakin tapaa muuten negatiivisena. Samalla sitten korotetaan itsensä toisen yläpuolelle.
Saavutusten vähättely ja virheiden suurentelu, liioittelu. Elämäntapakadehtijat.
Tyypit, joille riittää pelkän naaman näkeminen ja yhden yksittäisen asian kuuleminen, niin he kuvittelevat tietävänsä ja tuntevansa tuon tuntemattoman henkilön läpikotaisin.
Eivät käsitä sitä, että se että luulee tietävänsä, on aivan eri asia kuin tietää.
Kuvittelevat tietävänsä toisen asiat paremmin kuin omansa.
Ammattivalittajat. Valittavat siitäkin, jos ei ole mitään mistä valittaa. Riita saadaan aikaiseksi ihan tyhjästä.
Henkilöt, joilla itsellä täytyy olla kaikkea niin perkeleesti, mutta muilla ei saisi olla mitään. Itse tekevät hirveästi velkaa elääkseen kuin kuninkaat, ja sitten kun tuttu ostaa jotain, mikä ei ole se markkinoiden huokein tuote, niin sitä sitten tullaan arvostelemaan tyyliin, että pitikö sun mennä nyt noin kallis ostamaan? Kyllä sulle olisi se halvempikin riittänyt. Semmoinen turha muiden elämän säännöstely vituttaa. Siinä unohdetaan tyystin se, että jokainen elää sitä omaa elämäänsä. Ei kukaan voi elää jonkun toisen elämää, eikä joka käänteessä muuttaa itseään jonkun toisen henkilön mielen mukaiseksi. Se on sitä kontrollointia.
Itsekäs kuspää. Kattaa kaikki ihmisluonteen negatiiviset aspektit.
Vierailija kirjoitti:
Semmoset tyypit, jotka tulee viisastelemaan sanoi: "Mä tiesin, että tuossa tulee käymään noin." kun jollekin tapahtuu elämässä jotain todella ikävää. Sairaalloisen vahingoniloiset.
Ihmiset, joille elämässä tärkeintä on päästä tuomitsemaan muita heidän virheistään. Jokin vanha asia nostetaan yhtäkkiä tapetille tilanteessa, johon se asia ei liity millään tapaa. Ei anneta asioiden olla.
Asioiden, sanomisten vääristely vain siksi, että saadaan toinen näyttämään jotenkin typeränä tai jollakin tapaa muuten negatiivisena. Samalla sitten korotetaan itsensä toisen yläpuolelle.
Saavutusten vähättely ja virheiden suurentelu, liioittelu. Elämäntapakadehtijat.
Tyypit, joille riittää pelkän naaman näkeminen ja yhden yksittäisen asian kuuleminen, niin he kuvittelevat tietävänsä ja tuntevansa tuon tuntemattoman henkilön läpikotaisin.
Eivät käsitä sitä, että se että luulee tietävänsä, on aivan eri asia kuin tietää.
Kuvittelevat tietävänsä toisen asiat paremmin kuin omansa.Ammattivalittajat. Valittavat siitäkin, jos ei ole mitään mistä valittaa. Riita saadaan aikaiseksi ihan tyhjästä.
Henkilöt, joilla itsellä täytyy olla kaikkea niin perkeleesti, mutta muilla ei saisi olla mitään. Itse tekevät hirveästi velkaa elääkseen kuin kuninkaat, ja sitten kun tuttu ostaa jotain, mikä ei ole se markkinoiden huokein tuote, niin sitä sitten tullaan arvostelemaan tyyliin, että pitikö sun mennä nyt noin kallis ostamaan? Kyllä sulle olisi se halvempikin riittänyt. Semmoinen turha muiden elämän säännöstely vituttaa. Siinä unohdetaan tyystin se, että jokainen elää sitä omaa elämäänsä. Ei kukaan voi elää jonkun toisen elämää, eikä joka käänteessä muuttaa itseään jonkun toisen henkilön mielen mukaiseksi. Se on sitä kontrollointia.
Pidätkö kenestäkään?
No yksi on ainakin sellainen, joka hetken päästä kysyy jotain, minkä olen juuri sanonut. Tuntuu kuin ei olisi ollenkaan kuunnellut. Tai joka hetken päästä pyytää toistamaan koko jutun, koska ajatteli/teki jotain muuta kun puhuin, eikä viitsinyt silloin sanoa että odota hetki.
Ylimielisyys ja tyhmyys on aika tymäkkä yhdistelmä ihmisellä.
Henkilö, joka kirjoittaa "Aiotko ottaa Korona-rokotteen" -palstalle.
Olenkohan ainoa joka lukee näitä sillä silmällä että toivottavasti itsestä ei löydy näitä piirteitä.
Itse aiheeseen.. pidän itseäni suvaitsevana ja pitkämielisenä, mutta seuraavanlaiset ovat ikäviä:
- arvostelijat, vaikka mielipidettään ei ole edes kysytty. En tarvitse seikkaperäistä arviota tai hyväksyntää elämänvalinnoistani. Hämmästyn joka kerta kun jollakin ei-läheisellä
on otsaa tehdä tiettäväksi arvionsa minun henkilökohtaisista ominaisuuksistani tai valinnoistani. Tässä tosin lohduttaa se tieto että kukaan näistä tällaisista tietämistäni ihmisistä ei viihdy omissa nahoissaan. Ja minäpä viihdyn.
Tyhmä ja ahkera. Asiasta tulee valmista hitaammin kuin jos sitä olisi aluksi katsonut parilta kantilta, koska joutuu korjaamaan ensin virheen jäljet. Ylpeä ahkeruudestaan ja oma-aloitteisuudestaan sekä siitä ettei lue ja kuuntele ohjeita.
Tatuointeja ja lävistyksiä pitävät ihmiset. Jo nuo kertovat ihmisen olevan tollo.
Facebookiin omia hyviä töitään päivästä toiseen luetteleva tyyppi.
Kaikkitietävä päällepäsmäri yhdistettynä kusipäiseen luonteeseen, omaa lisäksi vielä hyvät näyttelijän lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs kuspää. Kattaa kaikki ihmisluonteen negatiiviset aspektit.
Komppaan tätä.
Harmittavan usein tämä ihmistyyppi osaa esittää ulospäin jotain muuta ja totuus paljastuu liian myöhään.
Ihmiset jotka eivät osaa sanoa ei ja aiheuttavat siksi myös muille kusisia tilanteita.
Patologinen valehtelu aivan jokaisessa asiassa. Ihmeellinen satujen keksiminen ja joka asia täytyy värittää ja muuttaa joksikin muuksi kuin mitä se todellisuudessa on. Just semmoinen muunnellun totuuden puhuminen muista ihmisistä puhuessa ja juorutessa.
Loisiminen, varastelu, kaikenlainen rottailu ja siivellä eläminen, muiden hyväksikäyttö ja muista hyötyminen. Kaverin tai kavereiden heikkouksien hyödyntäminen. Ei viitsi edes omaa kämppää hommata, kun on kavereita, jotka typerinä antaa majailla nurkissa ilmaiseksi vaikka kuinka pitkiä aikoja putkeen. Vielä katsovat läpi sormien sitä perseilevää käytöstä, jossa tämä sosiaalitapaus tyhjentää yöllä jääkaapin, varastelee tavaraa, lainailee lupaa kysymättä, tulee ja menee miten huvittaa, on kuin omassa kodissaan siellä kaverin kämpällä, missä majailee. Ei korvaa aiheuttamiaan vahinkoja, joita "vahingossa" tekee. Sitten on vielä määräilemässä pelisääntöjä ja todistelemassa mustaa valkoiseksi.
Eräs entinen kaveri on juuri tuollainen. En tiedä, onko enää edes elossakaan, kun sen elämäntyyli on/oli sitä mitä oli. Uskomaton tapaus, aivan käsittämätön. Jos en olisi itse ollut näkemässä ja todistelemassa hänen edesottamuksiaan, niin en kyllä uskoisi, että semmoinen kaveri on olemassa. Onneksi asun nykyään toisessa kaupungissa, eikä olla nähty kohta 13 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies -naiset. Mun mies sitä ja mun mies tätä. Erityisesti muiden miesten kuullen on ekana mainittava miten mun mies on erinomainen.
Tästä muistui yksi työkaveri mieleen. Hän hoki koko ajan tuota mun mies sanoi, mun mies teki, mun mies oli sitä mieltä.
Sitten kerran keskeytin hänet ja kysyin, että haluaisin tietää sinun mielipiteesi enkä miehesi mielipidettä.
Hän meni aivan hiljaiseksi eikä osannut sanoa mitään.
"Tuore"äiti; yhtäkkiä ei osata puhua muusta kuin niistä kakkavaipoista ja synnytyksestä tätä kestää vähintään sen 3 vuotta. Tosi tylsää mutta onneksi ohimenevä vaihe.