Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä kaikki reissaa paitsi mä...

Vierailija
07.10.2017 |

Tulee faceen kuvia Australiasta, Sri Lankalta, Kuubasta, Arizonasta, Kiinasta, Venezuelasta, Nepalista ja maailmanympärireissuilta...
Mulla on just vara käydä ehkä Tampereella...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne varmaan käyttävät palkkarahansa eri tavalla kuin sinä eli säästävät arkisissa asioissa tai  asuvat ahtaammin ja ovat ilman autoa. Älä kitise vaan tarkista kulutustottumuksesi, katso mitä itselläsi menee siinä  pieleen, korjaa asia  ja kas, säkin voit käyttää rahaa matkustamiseen.

Vierailija
2/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun täysin! Mun työkaverit ei tosin yleensä reissaa kaukokohteisiin, mutta joka lomalla monet lähtevät kuitenkin jonnekin. Mulla ei ole ollut koskaan varaa matkusteluun, ja se hävettää ja harmittaa ihan kamalasti.

Ja ne keskustelut lounaspöydässä: "Me ollaan lomalla lähdössä maahan x lomalle, kaupunkiin y". "Ai se on ihana, mekin ollaan käyty siellä!" "Joo, me myös, muistatko sen ihanan kahvilan siinä rannalla josta sai niitä ihania leivoksia?" jne.

Siinä itse sitten hiljaa nyökyttelee ja masentuu.

Ennen olin pienituloisen ja todella ei-taloudellisen miehen kanssa yhdessä ja nyt olen kahden lapsen yh. Ei paljon Tamperetta pidemmälle mekään päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei mekään reissata muuta kuin Suomessa yleensä. Kai se on tosiaan siitä kiinni miten rahat sijoittaa. Meillä on auto(ja!), elektroniikkaa eli on läppäri, pöytäkone, molemmilla kalliit tabletit ja puhelimia vaihdetaan suht tiuhaan tahtiin. Telkkarikin on iso ja uusi. Jos olisi yksi auto tai ei ollenkaan, yksi pikkuläppäri ja yksi tabletti tai ei sitäkään, niin kyllähän sillä rahalla kivasti reissaisi. Varsinkin nuo autojen vakuutukset syö reippaasti ulkomaanreissun verran.

Vierailija
4/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nuo jatkuvasti reissaajat ovat tietysti lapsettomia sinkkunaisia, joilla ei ole autoa...

Ap

Vierailija
5/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin kukaan saa kaikkea. Teillä on erilaiset valinnat elämäntyyleissä, rahanne menevät eri asioihin.

Vierailija
6/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas sellainen ongelma, kun ei oo kaveria/kumppania joka lähtis mun kanssa lomalle. Vaikka kerran vuodessa vois lähtee johonkin lämpimään pariks viikkoo... 

Vuodessa jää niin paljon ylimääräistä valuuttaa ylitöistä sun muusta lisistä. :(

-M24

Vierailija
7/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, nuo jatkuvasti reissaajat ovat tietysti lapsettomia sinkkunaisia, joilla ei ole autoa...

Ap

No lapsen elatukseen lasketaan menevän 450 €/kk. Lapsilisä on noin 100 € eli lapsen ensimmäisen 17 elinvuoden aikana lapsen elatukseen menee omia rahoja 4200 € vuodessa eli yhteensä 71 400€. Sitten lapsilisä loppuu ja viimeisen vuoden aikana ennen täysi-ikäisyyttä vielä 5400 €. Yhteensä siis 76 800 €/lapsi. Sillä rahalla matkustelee aika paljon. 

Vierailija
8/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen kun itse teen vuodessa 2-4 reissua ja työkaverini eivät reissaa koskaan. Korkeintaan kerran viiteen vuoteen käyvät jollain halvalla äkkilähdöllä 300 e viikon turkin reisssulla. En ymmärrä mihin heidän palkkansa sitten menee kun kuitenkin sama palkka meillä on. Itse saisin varmasti enemmänkin reissuja tehtyä mutta olen shopaholic ja vaatteisiin menee vuodessa monta tonnia. No mutta toisaalta ei mulla riittäis lomapäivätkään enempiin reissuihin.

Vierailija
9/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkustaminen ole nykyään rahasta kiinni. Jos jaksaa nähdä vaivaa lentoja ja majoituksia saa tosi halvalla.

Vierailija
10/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Elämä on valintoja ja kun kun valitsee jotain, ei saakaan toista.

Ja sit vaikka mekin reissataan vuosittain ulkomaille, niin me säästetään koko vuosi sitä matkaa. Ei se tuu meille niin, että tosta vaan on niin paljon rahaa, että lähetään reissuun kun huvittaa. Ain asäästetään ja suunnitellaan ja tingitään jostain muusta.

Ja sulla on nyt tuollainen elämäntilanne, mutta elämäntilanteet muuttuvat. Lapset kasvavat, ehkä löydät uuden puolison jne. Sulle tulee vielä mahdollisuutesi reissata jos vaan haluat.

Vierailija
11/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei matkustaminen ole nykyään rahasta kiinni. Jos jaksaa nähdä vaivaa lentoja ja majoituksia saa tosi halvalla.

Tää on totta, varsinkin kaupunkilomia. Noin puoli vuotta aikaisemmin etsii halvat lennot ja jos majoitukseksi kelpaa vaatimattomampi hotelli/hostelli, niin ei ole kallista. Tripadvisorista katsoo parhaat edulliset ruokapaikat. Tai jos katsoo jonkun airbnb:n ja kokkaa siellä itse ruokansa, niin vielä edullisempaa.

Kaupungin ilmapiirin fiilistely on ilmaista, paikallislehdestä voi etsiä puistokonsertteja ja muita ilmaistapahtumia, kuppi kahvia ja lehti kahvilassa, harrasta valokuvausta, netistä löytää valmiita kaupunkikävely- toureja, museot ovat halpoja kohteita jne.

Vierailija
12/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen kun itse teen vuodessa 2-4 reissua ja työkaverini eivät reissaa koskaan. Korkeintaan kerran viiteen vuoteen käyvät jollain halvalla äkkilähdöllä 300 e viikon turkin reisssulla. En ymmärrä mihin heidän palkkansa sitten menee kun kuitenkin sama palkka meillä on. Itse saisin varmasti enemmänkin reissuja tehtyä mutta olen shopaholic ja vaatteisiin menee vuodessa monta tonnia. No mutta toisaalta ei mulla riittäis lomapäivätkään enempiin reissuihin.

Tulee varmaan yllätyksenä sinulle, mutta kaikki eivät tykkää reissata. Kulutan sitten rahani johonkin sellaiseen mistä nautin enemmän.

Vierailija
13/13 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna oli aikaa ja varaa reissata,nyt vie lapsi kaiken vapaa-ajan ja rahat,mutta on oma valinta ja ihan onnellinen olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi