Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huolissasi siitä, kuinka paljon mikromuovia mm. kosmetiikka sisältää?

Vierailija
06.10.2017 |

Minua huolestuttaa.

Onko kellään tietoa, mitkä merkit eivät sisällä mikromuovia? Siis meikinpoistoaineet yms.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän oon huolissani siitä, kuinka paljon sitä valuu vesistöihin polyesteriä sisältävistä vaatteista.

Vierailija
2/8 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän oon huolissani siitä, kuinka paljon sitä valuu vesistöihin polyesteriä sisältävistä vaatteista.

Niinpä. Polyesteri on h'lvetin yleinen materiaali nykyään. Ei voi käsittää, miksi sitä ylipäätään pitää valmistaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorinta-aineet on pahimpia, tosin niitähän on happopohjaisia myöskin ja ne eivät ole haitallisia, taitavat olla kyllä kalliimpia kylläkin.

Vierailija
4/8 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en käytä. Jokainen lätkiköön naamaansa mitä tahtoo.

Vesistöjen kohdalla olen enemmän huolissani sulfaateista, typestä ja fosforista sekä hormoni- ja lääkejäämistä, joita ei saada vedenpuhdistamolla pois. Myös valtamerten muovilautoista, jotka olisi mahdollista poistaa ennen niiden jauhautumista mikromuoviksi, ketään ei vaan kiinnosta.

Vierailija
5/8 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahnoissakin taitaa olla muovia.

Vierailija
6/8 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorinta-aineet on pahimpia, tosin niitähän on happopohjaisia myöskin ja ne eivät ole haitallisia, taitavat olla kyllä kalliimpia kylläkin.

Moni on onneksi korvattu luonnollisilla aineilla, kuten sokerilla.

Vierailija
7/8 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: lataa CosmEthics. Sillä skannailemalla on helppo välttää mikromuoveja sisältäviä tuotteita.

Vierailija
8/8 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia puhelimeen sellainen sovellus kuin CosmEthics, se löytää taatusti kosmetiikasta kaiken "epätoivotun." Toisaalta se myös välillä maalaa piruja seinille, mutta ainakin ehdoton se on. :D Myös Incihaku-sivulla voi hakea kosmetiikan ainesosien funktioita.

Toisekseen kannattaa selvittää, millä nimillä mikromuovit esiintyvät INCI-luottelossa (international nomeclanture of cosmetic ingredients, eli kansainvälinen kosmetiikan ainesosaluettelo) . Googlaamalla löytyy,kohtuullisen helppoja myös muistaa.

Ja kyllä,olen huolissani kosmetiikan mikromuoveista ja käytän ainoastaan luonnonkosmetiikkaa, antiperspirantti poislukien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän