Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua syödä juuri koskaan kotona :(

Vierailija
06.10.2017 |

Seurustelun alkuvaiheessa laittoin jonkin verran ruokaa ja pilkkoi vaikkapa vihanneksia, kun teimme salaattia. Tuolloinkin söimme paljon ulkona. Se kuului paljon siihen elämänvaiheeseen. Ongelma on, että nyt meillä on kaksi lasta, ja edullisinta olisi laittaa itse kotona ruokaa, mutta mies ei suostu siihen.

Mies on kyllästynyt siihen "ainaiseen paskaan", että pitää koko ajan olla siivoamassa ja laittamassa jotain. Töiden jälkeen hän haluaisi aina mennä ulos syömään. Olen itse tottunut kotona laittamaan ruokaa, mutta mies ei. He ovat lähes aina syöneet ulkona. Edes taloudelliset asiat eivät riitä perusteeksi, koska "hautaanko niitä rahoja pitää säästellä". Miehen mielestä syömisestä menee nautinto, jos ruokaa joutuu itse laittamaan.

En halua myöskään opettaa lapsia siihen, että ruokaa mennään aina syömään ravintolaan, vaan haluan näyttää, että se pitää ansaita.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tehdä makaronilaatikkoa?

Vierailija
2/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

loota miehen tiellä pitää kirjoitti:

Et taida tehdä makaronilaatikkoa?

Meidän mies ei varmasti syöttäisi makaronilaatikkoa edes koiralle :(. Ruoanlaittaminenkin kun on hänen mielestään köyhille.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinulla on oikea näkemys, mutta ei se miehesikään visio ihan täysin huono ole. Kompromissiratkaisu ehkä voisi olla hyvä, eli jos voisitte sopia, että tiettyinä päivinä viikossa menette ulos ja tiettyinä kokkaatte ja syötte kotona.

Ja kotonasyömispäivinä jokainen perheenjäsen saisi vuorollaan päättää, mitä on ruoaksi (ja osallistua mahdollisuuksien mukaan ruoanlaittoon, siivoamiseen yms.). Meillä lapsuudenperheessä oli jossain vaiheessa tuollainen yhdessä laadittu ruokalista viikoksi eteenpäin em. periaatteella, ja muistan, että se oli minusta kivaa.

Vierailija
4/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti mikä snobi. Taitaa olla varakas mies kun olet mieltynyt tähän aikuiseen lapseen.

Vierailija
5/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä voitte tilata oikeaa ravintolaruokaa kotiinkuljetuksella? Nykyisin on niitä palveluita. Sitä käytetään paljon nykyään. Voit kattaa pöydän kauniiksi, niin lapset ainakin luulevat, että äiti laittaa ruokaa keittiön puolella.

Vierailija
6/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on yksinkertaisesti henkilökohtainen mieltymys, ei mikään oikean ja väärän moraalikysymys, eli ei ole mitenkään oikeampaa ja parempaa laittaa ruokaa kotona kuin syödä ravintolassa. Jos miehesi ei halua ruokaa laittaa, niin ei häntä siihen voi taivuttaa. Teidän mieltymyksenne eivät vain sovi yhteen.

Vierailija
7/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söisin varmasti aina ravintolassa, jos olisi varaa. Paljonko miehesi oikein tienaa? Miten teidän talous edes kestää tuollaisen?

Vierailija
8/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosia ne pullamössösukupolven kasvatit on. Veikkaanko pieleen, ettei perhe-elämä noinniinkuin kauheasti nappaa muutenkaan? Onhan yhteiset ateriat aika keskeinen juttu perhe-elämässä muutenkin. Nosta vaan asia voimakkaasti keskustelun keskipisteeseen, niin kyllä se siitä suuntaan tai toiseen lähtee etenemään.

Vierailija
9/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoa terveellisyyteen. Ravintolaruoassa on yllättävän paljon rasvaa, suolaa, sokeria ja lisäaineita, varmaan hyvältä maistuu mutta en usein söisi. Mun yksinasuva veli on tuollainen ettei koskaan tee itse ruokaa vaan syö ulkona, ei ole ylipainoinen mutta yllättäen kolesteroliarvot oli pilvissä. 

Vierailija
10/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leifhackman kirjoitti:

Semmosia ne pullamössösukupolven kasvatit on. Veikkaanko pieleen, ettei perhe-elämä noinniinkuin kauheasti nappaa muutenkaan? Onhan yhteiset ateriat aika keskeinen juttu perhe-elämässä muutenkin. Nosta vaan asia voimakkaasti keskustelun keskipisteeseen, niin kyllä se siitä suuntaan tai toiseen lähtee etenemään.

No eikö ulkona voi ruokailla koko perheen kesken? Muutenkin suomalaiset palvelut ovat niin onnettomat. Asiaa ei ainakaan auta, jos niitä ei käytä. Syömme myös lähes aina ulkona miehen kanssa. En edes muista, milloin olemme viimeksi laittaneet ruokaa. Ja olemme aivan tavallinen keskituloinen perhe, netto 6500 e/kk. Ei kyllä parin-kolmen satasen tähden viitsitä alkaa kotona jossain hikisessä kyökissä kykkimään. Ennemmin vaikka pelaamme jotain kivaa peliä tai ulkoilemme perheen kesken.

Vierailija
11/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa kokata. Opettele niin voisi alkaa maistua.

Vierailija
12/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, sun miehesi olisi mun unelma, varsinkin tuossa raha-asiassa... Kerrankin joku joka minun laillani ymmärtää, että rahaa on tässä ainoassa elämässä tarkoitus kuluttaa siihen mistä tykkää. 👍❤️

Vierailija
13/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin miehesi kommentin ruoanlaiton ja etenkin niiden jälkitöiden rasittavuudesta. Ja yhdelle kommentoijalle kysymys: miksi ulkona syöminen koko perheen voimin ei muka ole yhdessä ruokailua? Ravintoloita on myös erilaisia, en ymmärrä myöskään kommenttia ravintolaruoan epäterveellisyydestä. Jotkut kun syövät muissakin paikoissa kuin pizzerioissa. Ehdottaisin sitä, että söisitte osana päivistä ulkona ja osana kotona, saatte siten molemmille jotain mieluista.

Vierailija
14/16 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin hengasin kerran yhden tosi paskan ruoanlaittajan kanssa.

Vierailija
15/16 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näkökulma mieheltä, ettei toivo suhteeseen mitään ruuhkavuosi-arjenpyöritystä. Olisit tyytyväinen.

Vierailija
16/16 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Mies on halunnut onnellisen suhteen mutta nainen keskittyy astianpesukoneeseen ja passaamiseen. Siitä se uskottomuus saa ensi siemenensä.