Miksi siellä kampaajalla pitääyleensäkään ravata?
Itse käyn vain hyvin harvoin, jos tarvitsen juhlakampauksen. Muuten pidän pitkiä hiuksia, mutta vaikka olisi lyhyemmätkin, en varmaan kaipaisi kummempia kampauksia. Sitten palstalla itketään, että kampaaja pilasi hiukset ja rahaa palaa.
Kommentit (14)
Ja mulla on pitkät, värjäämättömät hiukset, mutta kahdesti vuodessa käyn leikkauttamassa kuivimmat latvat pois. Vaikka en siis värjää ja leikkauskin on tosi yksinkertainen, kyllä nämäkin voisi kampaaja pilata. Onneksi olen löytänyt hyvän kampaajan.
Joku aikuinen perheenjäsen on aina leikannut hiukseni. T. Ap
Käyn kaksi kertaa viikossa. Pestään ja föönataan. Ihanaa hemmottelua ja tukka aina hyvin. En toki Suomessa, asun muualla.
Nää on ihan parhaita ihmisiä, jotka vahtii toisten kampaamokäyntejäkin, huh huh.
Kun alkoi harmaata olla enemmän kuin entistä oikeaa väriä, aloin värjätä hiuksia. Tukkaa on vaikka muille jakaa, joten helpompi on mennä kampaajalle kuin yrittää itse saada koko päätä tasaisesti värjätyksi. Väriäkin tarvitsen kolme satsia aina kerrallaan. En myöskään meikkaa mutta hiusten värjäyksen ja leikkauksen yhteydessä samalla kestovärjätään ripset ja kulmat. Maksaa noin 150 euroa yhteensä koko homma. Kahden kuukauden välein käyn.
Käyn pari-kolme kertaa/v. Mulla on vaalea puoliptkä rento polkka, jota leikkautan ja otan raitoja, joskus permiksen kun hiukset näyttävät paksummilta. Oma vaalea väri on nykyään enemmän maantie, harmaita ei kampaajan mukaan juuri ole vaikka olen yli 50.
Kenelle miehelle minä sitten kerron asioista, jollei kampaajalle??
Voisiko olla, että ihmisillä on erilaisia hiuksia?
Mulla on kaksi kammopaikkaa joissa en ikinä käy: kampaaja ja gynekologi
Vierailija kirjoitti:
Joku aikuinen perheenjäsen on aina leikannut hiukseni. T. Ap
Kaikilla ei ole vastaavaa tilannetta.
Ihmettelen, että ihmisillä on pienempiä tai suurempia kenkiä, kuin 37,5, joka on minun kokoni...
Tykkään näyttää niin hyvältä mitä voin ja on ihanaa kun arki on helppoa. Hyvin leikattu ja värjätty kuontalo säästää aikaa ja ei tarvitse huolehtia huonokuntoisten hiusten aiheuttamista takuista ja selvittelyistä ja siitä etteivät ne koskaan ole siten kuin haluaisi niiden olevan.
Riippuu hiuksen laadusta, pituudesta ja siitä mitä haluaa sille tehtävän, että kuinka usein, jos ollenkaan tarvitsee kampaajalla käydä. Esim. lyhyehköt hiuksemallit vaativat myös huolellisemmin ja useammin tehdyn leikkauksen kuin pitkä "hippitukka".
Suomessa moni myös haluaa itselleen epäluonnollisen värin ja laadun hiuksiin, joten muutokseen tarvitaan kemiallisia aineita. Lisäksi kemialliset värjäykset ja permanentit tai suoristukset ajavat tilanteeseen, jossa joutuu säännöllisin välein menemään kampaajalle uusimaan käsittelyn. Eräänlainen kierre.
Itse opettelin opiskeluaikana budjettisyistä leikkaamaan omat hiukseni. Sen jälkeen kun oli rahaa, kävin joskus testaamassa kampaajalla osaisiko leikata kivan mallin. Ei osannut.
Nyt en ole käynyt kampaajalla yli 12 vuoteen vaan pidän helppoa pitkää suoraa mallia ja leikkaan itse. Kyllä olen varmasti vähintään 1000 euroa säästänyt :)
Vierailija kirjoitti:
Nää on ihan parhaita ihmisiä, jotka vahtii toisten kampaamokäyntejäkin, huh huh.
Mikäs siinä, jos on varaa, aikaa ja lopputulos nätti. Enemmän täältä saa lukea ongelmista lastenhoidon järjestämisestä kampaajan ajaksi, väärinleikatuista hiuksista jne
Lyhyitä pitää leikata useammin kuin pitkiä jos haluaa että malli pysyy fiksun näköisenä. Käyn kerran kuussa mutta sessiossa menee onneksi vain 20-30 min