Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo vaatii siivoamaan

Inhoan siivoamista
06.10.2017 |

Olen aina käynyt kaupassa ja maksanut ostokset suurituloisempana. Hoidan pyykeistä ja tiskeistä puolet. Nyt vaimo vaatii, että minun pitäisi myös osallistua siivoamiseen. Sanoin, että voin minä osallisutakin, mutta vastaavasti hän alkaa osaltaan käymään kaupassa ja maksamaan ostokset. Tämä on kuulemma epäreilua.

Mitä muut olette mieltä asian reiluudesta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kotisiivooja ja ongelma on ratkaistu!

Vierailija
2/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki muut elämisen kustannukset? Eikö vaimo muka käy koskaan kaupassa? En usko sekuntiakaan. Entä muut kotityöt, mainitsit vain osan. Koti on dinunkin eli tietysti kotityöt pitää jakaa 50 50. Kukaan ei pakottane sinua olemaan epätyydyttävässä avioliitossa. Eroa rohkeasti, niin pääset maksamaan yksin kaiken ja tekemään.myös kaikki kotityöt yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että sinä tulevaisuudessa hoitaisit kaikki pyykit ja tiskit ja vaimo muun siivoamisen?

Vierailija
4/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota, että sinä tulevaisuudessa hoitaisit kaikki pyykit ja tiskit ja vaimo muun siivoamisen?

Miksi minun pitäisi enemmän maksamisen lisäksi myös tehdä enemmän? Ajallisesti minulla menee kaikkiin mainittuihin hommiin jo nyt enemmän aikaa kuin vaimolla. Lapsettomassa kerrostalotaloudessa kun ei juuri muita hommia ole.

Vierailija
5/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa erilleen.

Vierailija
6/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaikki muut elämisen kustannukset? Eikö vaimo muka käy koskaan kaupassa? En usko sekuntiakaan. Entä muut kotityöt, mainitsit vain osan. Koti on dinunkin eli tietysti kotityöt pitää jakaa 50 50. Kukaan ei pakottane sinua olemaan epätyydyttävässä avioliitossa. Eroa rohkeasti, niin pääset maksamaan yksin kaiken ja tekemään.myös kaikki kotityöt yksin.

Pakko huomauttaa että kotitöitä ei jaeta puoliksi, se ei ole yleinen sääntö. Pariskunta itse päättää mikä on parhaaksi. Esim meillä minä teen kotityöt ja mies ne asiat joista itse en siedä. 

Siinä olen samaa mieltä että erota kannattaa jos suhde ei toimi. Itse eroaisin jos mies jatkuvasti vaatisi että minunkin olisi hankittava ajokortti.

Vierailija
7/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko huomauttaa että kotitöitä ei jaeta puoliksi, se ei ole yleinen sääntö. Pariskunta itse päättää mikä on parhaaksi. Esim meillä minä teen kotityöt ja mies ne asiat joista itse en siedä. 

Siinä olen samaa mieltä että erota kannattaa jos suhde ei toimi. Itse eroaisin jos mies jatkuvasti vaatisi että minunkin olisi hankittava ajokortti.

Oikein tosissanneko olette sitä mieltä, että tämä erimielisyys on sen koko luokan ongelma, että muuten hyvästä suhteesta kannattaisi sanoa avovaimolle, että kerää kamansa ja muuttaa muualle?

Vierailija
8/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan siivoamista. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi enemmän maksamisen lisäksi myös tehdä enemmän? Ajallisesti minulla menee kaikkiin mainittuihin hommiin jo nyt enemmän aikaa kuin vaimolla. Lapsettomassa kerrostalotaloudessa kun ei juuri muita hommia ole.

Ehdota vaimolle, että kokeilette kuukauden ajan vaihtaa hommia. Ensin kirjaatte vaikka kuukauden ylös ne hommat, mitä olette kodin eteen tehneet ja sitten seuraavana kuukautena vaihdatte rooleja niin, että toinen tekee suunnilleen listan mukaiset asiat. Eiköhän vaimo sen jälkeen tajua, että hommat teillä tällä hetkellä on tasapainossa.

Vierailija
9/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hoitaisin innosta kiljuen pyykit ja tiskit, jos pääsisin muusta siivouksesta eroon. Siivous on muutakin kuin imurointia.

Vierailija
10/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan siivoamista kirjoitti:

Olen aina käynyt kaupassa ja maksanut ostokset suurituloisempana. Hoidan pyykeistä ja tiskeistä puolet. Nyt vaimo vaatii, että minun pitäisi myös osallistua siivoamiseen. Sanoin, että voin minä osallisutakin, mutta vastaavasti hän alkaa osaltaan käymään kaupassa ja maksamaan ostokset. Tämä on kuulemma epäreilua.

Kuulostaa minusta ihan reilulta.

N50+

Vierailija
11/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän kuin reilulta, jos käyt kaupassa ja myös maksat ostokset. Samaa mieltä, kun joku aiempi ketjun kommentoijista siinä, että ehdota vaimolle kuukaudeksi tai vaikka kolmeksi osien vaihtoa. Ei varmasti suostu, koska hyötyy jo niin paljon siitä, että hoidat kaupassa käynnit maksuineen.

Tietenkin, jos suhde on hyvä niin hommat pitäisi tehdä yhdessä niin, että molemmat tekee niitä kotihommia, jotka ovat edes hieman mieleisempiä ja molemmille epämieluista yhdessä. Ja myös maksaa kauppaostokset puolin ja toisin.

Vierailija
12/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä siivoan ja teen ruoat, mies tiskaa (tiskikoneella) ja pyykkää ja viikkaa.

Kaupassa käydään vuorotellen, viikonloppuna yhdessä. Ja on yksi lapsi.

Vierailija
13/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi teillä laittaa ruokaa, vai syöttekö ruoat suoraan pakkauksista?

Vierailija
14/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat yhteisistä menoista enemmän, niin kyllä silloin vaimon tulisi tehdä enemmän kotitöitä. Epäreilua jos sä maksat asumisen ym. ja siivootkin siihen päälle koko huushollin. Mitäs se vaimo sit tekee? Makaa sohvalla?

Vierailija
15/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette perhe, yksikkö. Perheessä ei lasketa kummalla on suuremmat tulot. Te molemmat sotkette niin molemmat myös siivoatte. Jos joku homma on vastemielinen niin pyritte sopimaan kumpi hoitaa mitäkin, tasapuolisesti.

Martta

Vierailija
16/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein tosissanneko olette sitä mieltä, että tämä erimielisyys on sen koko luokan ongelma, että muuten hyvästä suhteesta kannattaisi sanoa avovaimolle, että kerää kamansa ja muuttaa muualle?

Näin naisen näkökulmasta tasapuolisista kotitöistä laistava mies olisi suurin syy haluuni erota heti väkivaltaisen, pahoinpitelevän miehen jälkeen. Erittäin merkittävä asia siis.

Vierailija
17/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksat yhteisistä menoista enemmän, niin kyllä silloin vaimon tulisi tehdä enemmän kotitöitä. Epäreilua jos sä maksat asumisen ym. ja siivootkin siihen päälle koko huushollin. Mitäs se vaimo sit tekee? Makaa sohvalla?

t. AP

Vierailija
18/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin erilainen ruokavalio, että molemmat tekevät yleensä omat ruokansa. Joskus satunnaisesti syömme toistemme tekemiä.

Vierailija
19/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt kuuluu tehdä puoliksi.

Vierailija
20/21 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin erilainen ruokavalio, että molemmat tekevät yleensä omat ruokansa. Joskus satunnaisesti syömme toistemme tekemiä.

Eli oikeasti ostat vain omat ruokasi. Kuulostaa kyllä että ainakaan rakkaudesta ette ole yhdessä. Sopimus-avoliitto Porvoossa.