Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskaana ollessa käydä solariumissa?

06.04.2006 |

Tuossa otsikossahan tuo kysymys tulikin, eli voiko raskaana ollessa käydä solariumissa? Minulla on atooppinen iho jolle " aurinko" tekee hyvää ja siksi minun pitäisi käydä silloin tällöin solariumissa. Nyt kun kesää näköjään saa odotella, niin solariumissa pitäisi käydä jos haluan saada ihoni taas " kuntoon" .

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme kylpylässä missä oli mahdollisuus solariumiin ja kysyimme siellä olevalta työntekijältä ja hän sanoi että ei voi mennä raskaana ollessa.

Vierailija
2/7 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aiemmin on keskustelu samasta aiheesta ja siellä tuli ilmi että kyllä siellä solariumissa voi käydä raskaanakin ollessa. Se säteily joka solariumissa on ei ole mitään röntgen säteilyä joka tunkeutuu vaikka betonin läpi vaan se on ihan uv-säteilyä, samaa mitä auringosta tulee. Se pysähtyy vaatteisiin ja ohueen ihokerrokseen. Tottakai kannattaaa välttää liikaa aurinkoakin, johtuen niistä iho muutoksista joita hormonit ja aurinko voivat yhdessä saada aikaan...eiköhän sama päde solariumissakin... itse olen ainakin menossa tässä ennen kesää

t.Liina-Mari rv 10+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tätä tietoa etsinyt ja ei ole kuulemma suositeltavaa raskaana olevalle solarium. Se säteily on soliksessa vielä vaarallisempaa kuin auringosta tuleva.

En menisi itse.

Vierailija
4/7 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin luotan säteilyturvakeskuksen tietoihin enemmän, kun jonkun vähemmän tietävän ihmisen uskomuksiin..

http://www.sateilyturvakeskus.fi/sateilytietoa/ukk/uvsateily/fi_FI/uv3/

Vierailija
5/7 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin solariumissa joskus toukokuussa silloin.

kerran, koska vaavi potki niin pirusti mahassa ja kääntyili ja vääntyili.

tuntui että hänellä oli aika epämukavaa siellä.

varmaan yks syy oli että se tuuletin ei toiminu oikein kunnolla siinä

ja mulla oli niin hiki että perse meinas palaa siihen kiinni...

mutta kerran siis kokeilin, se riitti.

Vierailija
6/7 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tuuletin on rikki tmv on tietenkin sitte huonosti huollettu solariumpaikka ja eihän sellaisessa tarvi käydäkkään.

Mutta ainakin tässä itseni lähistöllä on useita hyvin hoidettuja ja täytyy sanoa että mulla tulee useimmiten kylmä tehokkaiden tuulettimien alla kuin että hikoilisin ;)

Vierailija
7/7 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatu81:

Minä olen myös atoopikko ja viime talvena kävin ihotautilääkärin lähetteellä valohoidossa, joka käsitti yhteensä 15 käyntikertaa. Itse en tuolloin ollut raskaana, mutta minun aikaani ennen ja jälkeen kävi useampikin odottava valohoidossa. Itselläni ei ole tänä vuonna ollut tarvetta mennä valohoitoon, koska iho on ollut sen verran hyvässä kunnossa.

Lääkärin lähetteellä tapahtuva valohoito lähtee ihan parista minuutista ja joka kerta lisätään vain pieni määrä aikaa. Lamput ja ajat on ihan eri luokkaa kun esim. kuntosalien solariumeissa. Suosittelisin siis menemään ihotautilääkärille ja kysymään josko saisit lähetteen valohoitoon. Bonuksena hoidosta saa kivan pikku rusketuksen:):)

Bluewish