Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies illat ja viikonloput töissä

Vierailija
05.10.2017 |

Onko täällä muita joiden miehet tekee valtaosan viikonlopuista ja illoista töitä vaikka itse olette vapaalla? On alkanut tosi paljon surettaa se, että yhteistä vapaa-aikaa ei ole juuri ollenkaan kun itse olen päivätöissä ja mies tekee hyvin ilta- ja yöpainotteista työtä. Surettaa, kun viikonloput ja lomat menee aina yksin eikä juhlapyhiäkään voi viettää yhdessä. Toki minulla on ystäviä, mutta kun he viettävät sitä parisuhdeaikaa usein silloin kun oma mieheni on töissä. Hyvin usein tuntuu kuin olisin sinkku ja vain jakaisin asunnon mieheni kanssa kun arki ei kohtaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen työtä mies sitten tekee? Eikö vuoroja pysty vaihtamaan vai miksi hän raataa noin epäinihimillisiä työaikoja?

Vierailija
2/33 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis itse pitää työajoistaan eikä koe niitä rasitteeksi. Sattuu valitettavasti olemaan alalla, jossa työajat usein ovat tällaiset... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistilta...joudun valitettavasti ammattini puolesta toteamaan tämän.

Jaksamisia! Tiedät mitä tehdä!

Vierailija
4/33 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa narsistilta...joudun valitettavasti ammattini puolesta toteamaan tämän.

Jaksamisia! Tiedät mitä tehdä!

No siitä ei kyllä nyt ole kyse :D ap

Vierailija
5/33 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kuulostaa tutulta kuviolta. Mies oli pari vuotta ilta, yö- ja viikonloppupainotteisessa vuorotyössä kun taas itsellä aina loppuillat, juhlapyhät&viikonloput vapaata. Se oli aika yksinäistä ja hajottavaakin aikaa..Mutta nauttikaa niistä päivistä ja hetkistä kun teillä on sitä yhteistä vapaa-aikaa. Tehkää hyvää ruokaa, katsokaa leffaa, käykää kävelyllä ja jutelkaa. Se ja muu läheisyys on ainakin mulle se kaikkein tärkein asia:)

Vierailija
6/33 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen töitä lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin, pidän työajoistani. Jos tekisin aamuvuoroa, olisin aina niin väsynyt, että iltani menisivät yhteisen laatuajan sijaan sohvalla kuorsaamiseen. Onneksi mieskin tekee iltapainotteista työtä, niin ehdimme usein viettää sitä laatuaikaa aamupäivästä, jolloin olen muutenkin mieleltäni virkeimmilläni.

En todellakaan siirtyisi aamuvuoroon tai päivätyöhön edes puolison hartaasta toiveesta, koska kokemuksesta voin sanoa, että sitten olisin jatkuvasti väsynyt ja pahalla tuulella ja terveyteni alkaisi oikutella. Se yhteinen parisuhdeaika on löydettävä siitä välistä, kun molemmat ovat vapaalla.

Vierailija
7/33 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!! Älä edes vaivaudu kysymään miltä tuo tilanne mielestäsi tuntuu. Jätä se sika ennemmin!

Vierailija
8/33 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vaatinut miestä muuttamaan työaikojaan minun takiani, mutta olen kyllä puhunut siitä miten toivoisin, että se vähäinen yhteinen aika mitä on voitaisiin käyttää hyödyksi. Ei vaan tunnu menevän perille. Ja kun ei sitä aikaa oikeasti oikein ole, kun itse tulen kotiin niin mies lähtee samalla ovenavauksella.

Ihan vakavasti olen joutunut suhteen tulevaisuutta pohtimaan, kun on niin raskasta tuntea elävänsä parisuhteessa yksin. Tuntuu vaan niin tyhmältä, jos antaisi tällaisen asian pilata suhteen. Kyllä minä viihdyn ihan hyvin yksinkin enkä tarvitse kaikkeen miestä, mutta kun joutuu lähes koko ajan olemaan yksin niin se on raskasta. Ap

Vierailija
9/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota seuraavaksi mieheksi maanviljelijä joka on töissä 24/7 niin näet häntä vielä vähemmän.

Joten älä valita.

Vierailija
10/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota seuraavaksi mieheksi maanviljelijä joka on töissä 24/7 niin näet häntä vielä vähemmän.

Joten älä valita.

Maanviljelijä makaa sohvalla koko talven, kun maa on liian routainen kynnettäväksi.

Vierailija
11/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi tulla yllätyksenä, jos baaritiskin takana työskentelevän miehen pokaa. 

Vierailija
12/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ihan perheenäiti jonka työajat ovat tuollaiset. Ei ole kyllä ongelma kenellekään. Tuotahan se on vuorotyötä tekevien kanssa ja nyt vielä haluavat lopettaa vuorolisät.. Se kyllä pistää vihaksi sillä ilman lisiä ei perheestä erossa olo tunnu hyvälle - tokihan se arki olisi tietyllä tavalla helpompaa jos tekisin päivätöitä. Meillä on yhteisen ajan puute ratkaistu panostamalla loma-aikoihin ja toisaalta päivähoitoa on tarvittu tosi vähän.

Vierailija
13/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten miehen pitäisi muuttaa työaikoja? Miksei ap voisi?

Vierailija
14/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta me naiset jaksetaan valittaa. Nyt siitä että mies tekee työtä.

Vierailija
15/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut, että miehen pitäisi muuttaa työaikoja. Enkä valita siitä, että hän tekee töitä. Kaipaisin ehkä vaan jotain vertaistukea tai vinkkejä siihen miten tällaisessa tilanteessa suhteen saa toimimaan. Tuntuu että omassa tuttavapiirissä ei vastaavaa tilannetta ole. Varmasti on paljon kyse myös omasta suhtautumisesta, mutta mielestäni näissä tilanteissa vaan olisi tärkeää panostaa siihen vähäiseenkin yhteiseen aikaan. Näin ei kuitenkaan tapahdu.  Ap

Vierailija
16/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut, että miehen pitäisi muuttaa työaikoja. Enkä valita siitä, että hän tekee töitä. Kaipaisin ehkä vaan jotain vertaistukea tai vinkkejä siihen miten tällaisessa tilanteessa suhteen saa toimimaan. Tuntuu että omassa tuttavapiirissä ei vastaavaa tilannetta ole. Varmasti on paljon kyse myös omasta suhtautumisesta, mutta mielestäni näissä tilanteissa vaan olisi tärkeää panostaa siihen vähäiseenkin yhteiseen aikaan. Näin ei kuitenkaan tapahdu.  Ap

Mitä sitten olet asian eteen tehnyt? Odottanut, että mies prinssinä pelastaa sinut palvomalla noina hetkinä sinua toisena päivätyönään? 

Vierailija
17/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on sika! Sinulla on kyllä täysi oikeus käydä vieraissa ja saada sitä kautta huomiota ja hellyyttä.

Vierailija
18/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten olet asian eteen tehnyt? Odottanut, että mies prinssinä pelastaa sinut palvomalla noina hetkinä sinua toisena päivätyönään? 

Mitäkö olen tehnyt? Olen yrittänyt järjestää meille aikaa ja yhteistä tekemistä, mutta kun ei ehdi tai jaksa mitään. Ei tässä ole tarkoitus nyt ketään syytellä vaan kuulla miten muut ovat tällaisissa tilanteissa toimineet, puolin ja toisin! Ap

Vierailija
19/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kuulostaa tutulta kuviolta. Mies oli pari vuotta ilta, yö- ja viikonloppupainotteisessa vuorotyössä kun taas itsellä aina loppuillat, juhlapyhät&viikonloput vapaata. Se oli aika yksinäistä ja hajottavaakin aikaa..Mutta nauttikaa niistä päivistä ja hetkistä kun teillä on sitä yhteistä vapaa-aikaa. Tehkää hyvää ruokaa, katsokaa leffaa, käykää kävelyllä ja jutelkaa. Se ja muu läheisyys on ainakin mulle se kaikkein tärkein asia:)

Olisikin näin... mutta kun ei me tehdä mitään yhdessä. Nimenomaan sen takia tämä arjen kohtaamattomuus onkin niin suuri rasite, kun mitään ei tehdä yhdessä edes niinä vähäisinä vapaahetkinä. Mies on ymmärrettävästi usein väsynyt. Minä taas en tiedä mitä voin omalta osaltani tehdä tilanteen parantamiseksi kun toinen ei tule yhtään vastaan. Ap

Vierailija
20/33 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuollaisia työaikoja on joillakin ja niitä ei tosiaankaan voi muuttaa. Miettikääpä vaikka pappeja, teatterin moninaisia ihmisiä, kanttoreita, yökerhoissa työskenteleviä. Ei työaika tee kenestäkään huonoa. 

Ap toivoo vertaistukea eikä haukkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme