Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävä lasku muuton jälkeen

Vuokralainen
05.10.2017 |

Ihanko totta että minun pitää maksaa lattioiden laminaatit ja asennus vaikka edellisessä muovimatossa oli vain normaalia kulumaa 15 v. ajalta?! Seinien maalaus 1600€ ja katon(?) maalaus 700€..siis ihan järjetöntä, että yritetään rahastaa koko kämpän remontti minun rahoilla..laskussa vielä muutakin, loppulasku yli 7000€. Ihan tavallisesti olemme asuneet, ihan shokissa tämmöisestä laskusta..

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa vaan suosilla, suomenvuokranantjilla on kovat laki miehet jotka kynii sut.

T yks vuokranantaja

Ainakaan niillä ei ole äidin kielen opettajaa.

Vierailija
22/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen kirjoitti:

Kyseessä siis Vav. Sisäkaton maalaus 700€, miten ihmeessä se mulle kuuluu. Eihän sinne kukaan ikinä edes koske! Vien kyllä asian eteenpäin,mulla iso kasa todistajia jotka auttoivat muutossa ja näkivät asunnon tyhjänä..

No selittääkin! Mä asuin vavin asunnossa jotain 10v sitten. Kämppä oli edellisten jäljiltä törkeessä kunnossa. Vaadin tietysti että laitetaan kuntoon ennen muuttoa. Osittain laitettiin kun mutta kaikkeen ei suostuttu. Muuttoni viivästyi kuukaudella tuon remontin vuoksi ja yrittivät silti periä vuokraa siltäkin kuukaudelta kun remontoivat edellisen asukkaan jälkiä! Kaiken huippu oli että kun muutin pois yrittivät minulta laskuttaa ne edellisen tuhot joita eivät pyynnöstäni suostuneet korjaamaan. Onneksi olin älynnyt säästää kopion siitä kirjallisesta listasta joka ainakin ennen piti muuttaessa täyttää ja mainita viat asunnossa. Olin myös kuvannut paikat ennen muuttoa. En tiedä miksi niin tein mutta onneksi tein. Muuten varmaan olisin joutunut maksumieheksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Pyydä nähdä tositteet laskuista ja tieto kuka teki

2) Soita myös tekijälle ja pyydä nähdä tilit että suoritukset on maksettu

3) Ota tuttu juristi, jos ja kun voitatte, laskutat juristin kulut pahimman kautta esim 15.000 oikeuskuluja

1. Vuokralaisen ei tarvitse nähdä tositteita, loppusumma riittää, jos vuokralainen ei ole ollut mukana lopputarkastuksessa

2. Remontin tekijällä ei ole mitään velvollisuutta keskustella asiasta ap:n kanssa

3. 15 000 e on aika lailla pieni lasku tuollaisessa jutussaa ja pitää hyväksyä se, että joutuu itse ne kulut maksamaan, jos ei ole ollut mukana lopputarkastuksessa

Vierailija
24/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa vaan suosilla, suomenvuokranantjilla on kovat laki miehet jotka kynii sut.

T yks vuokranantaja

Eikä sinullakaan ole ollut.

Vierailija
25/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä vain maksa! Katso vaikka Vuokrakas sivuilta ohjeita miten voit asiaa ruveta hoitamaan ja mistä saat apua.

Vierailija
26/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista... Mä muutin alkuvuodesta VVO:n asunnosta toiseen VVO:n asuntoon ja siinä edellisessä olin asunut n. 19 vuotta lapsen kanssa (joka asuu nyt yksin). Voit uskoa, että noiden vuosien aikana olivat lattiat ja seinät saaneet osumaa, samoin väliovet, mutta en joutunut mistään maksamaan, vaikka tiedän että siellä vaihdettiin mm. lattia joko laminaattiin tai uuteen muovimattoon. Tiedän senkin, että uudet asukkaat joutuivat itse maalaamaan seinät, mikäli niin halusivat. 

Väliovista ensiksi sanottiin, että lasku tulee (n. 400e), mutta lopulta sekin peruttiin, koska olen ollut VVO:n asukas noin kauan. Ainoastaan ulko-oven lukon uudestaan sarjoittamisesta tuli 116e lasku, koska oli yksi avain hävinnyt.

Kaikesta sanottiin vaan, että normaalia kulumaa yms..

Jotenkin uskomatonta, että VAV lähettäisi tuollaisen laskun perään... Ei ole koskaan tullut missään vastaan, että VAV tollasta harjottaisi. Lähde ihmeessä viemään asiaa eteenpäin, ei tuo ole reilua, ellei VAV:lla ole todisteita, että te olitte ns. tuhonnut asunnon.

Vierailija
27/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että sinulla on kotivakuutuksessa oikeusturvavakuutus tällaisia tilanteita varten, lakimiehen kuluja voit saada sieltä.

Vierailija
28/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25: Nuo vuokrakas sivut onkin muuttuneet ihan turhiksi. Ennen sieltä löytyi puhelinnumeroita mistä sai neuvoja lakiasioissa.

Vierailija
29/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan, että sinulla on kotivakuutuksessa oikeusturvavakuutus tällaisia tilanteita varten, lakimiehen kuluja voit saada sieltä.

Oikeusturvavakuutus ei käytännössä korvaa yhtään mitään, muutaman kerran voi jutella lakimiehen kanssa ja korvaukset menee siihen.

Vierailija
30/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T yks vuokranantaja

Etkö ymmärrä sarkasmia?

Vierailija
31/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt enää auta aloittajaa, mutta vinkki kaikille vuokralla asujille:

Muuttaessanne vuokra-asuntoon, dokumentoikaa tarkasti asunnon kunto valokuvin. Lisäksi listataan kirjallisesti kaikki viat vuokranantajalle ja säilyttäkää sähköposti tai kopio/valokuva paperilla olevasta ilmoituksesta. Hyvä on säilyttää myös asumisaikananne tekemänne vikailmoitukset, ainakin jos vuokranantaja ei ole korjannut vikoja.

Muuttaessanne pois asunnosta dokumentoikaa kunto uudelleen valokuvin.

On paljon helpompaa riitatapauksissa, kun ei olla sana sanaa vastaan.

Vierailija
32/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6 sijoitusasuntoa. Aina asunto tarkastetaan yhdessä vuokralaisen kanssa, lähtevän ja tulevan.

Jos joku kysyy saako maalata, vastaan aina voit itse ostaa maalit ja maalata. Jos oot vuoden päästä vielä tässä asunnossa, maksan materiaalit.

Meillä on ehdoton, 3 kk vuokratakuu, tästä en jousta ja laajennettu kotivakuutus.

Parketti jouduttiin vaihtaa ja vaikka mitä.

Sattuu ja tapahtuu.

Kun on reilu, ollaan itsellekin reiluja. Helpommalla pääsen kun nykyinen vuokralainen hankkii itse uuden vuokralaisen .

Vierailija
33/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T yks vuokranantaja

Etkö ymmärrä sarkasmia?

Lol sie et ainakaan hallitse sitä, pelle.

Vierailija
34/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 6 sijoitusasuntoa. Aina asunto tarkastetaan yhdessä vuokralaisen kanssa, lähtevän ja tulevan.

Jos joku kysyy saako maalata, vastaan aina voit itse ostaa maalit ja maalata. Jos oot vuoden päästä vielä tässä asunnossa, maksan materiaalit.

Meillä on ehdoton, 3 kk vuokratakuu, tästä en jousta ja laajennettu kotivakuutus.

Sattuu ja tapahtuu.

Kun on reilu, ollaan itsellekin reiluja. Helpommalla pääsen kun nykyinen vuokralainen hankkii itse uuden vuokralaisen .

Liian iso vuokratakuu'! olette ahneita

Vierailija
35/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuu ja tapahtuu.

Liian iso vuokratakuu'! olette ahneita

Tässä yksi syy miksi vältän yksityisiä vuokranantajia. Outoja sopimuksia tai ehtoja ja yleensä tuo 3 kk:n vuokravakuus. Se on suurissa kaupungeissa iso kasa rahaa ja sillä pistää käytännössä kaikki säästeliäillä materiaalivalinnoilla pinnat uusiksi koko asunnosta. Sitten tuollainen rahamäärä makaa tyhjänpanttina ja vuokrasopparin päättyessä voi joutua älyttömiin riitoihin vakuuden palautuksesta. Sitten vielä riski vuokranantajan päätöksestä ottaa asunto omaan käyttöön minimivaroitusajalla.

Vierailija
36/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T yks vuokranantaja

Etkö ymmärrä sarkasmia?

Lol sie et ainakaan hallitse sitä, pelle.

Hahaa, urpolla meni tunteisiin.

Vierailija
37/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koijaavat huolella, yrittävät maksattaa vuokralaisilla luukkunsa uudistamisen. Pahin kuvio että joku vuokraisännän sukulainen tai tuttu on se remppa yrittäjä ja laittaa törkeän ylihinnan hommalle...

Yksityinen vuokranantaja ei lähde yleensä mieluusti käräjille omia rahojaan polttamaan, jos ei ole kovia todisteita, en maksaisi. Jos käy huonosti kilpailuta remontin tekijät!

Vierailija
38/41 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet polttanut sisällä ja katto kellastunut.

Vierailija
39/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi olla köyhä kuin koijari kirjoitti:

Koijaavat huolella, yrittävät maksattaa vuokralaisilla luukkunsa uudistamisen. Pahin kuvio että joku vuokraisännän sukulainen tai tuttu on se remppa yrittäjä ja laittaa törkeän ylihinnan hommalle...

Yksityinen vuokranantaja ei lähde yleensä mieluusti käräjille omia rahojaan polttamaan, jos ei ole kovia todisteita, en maksaisi. Jos käy huonosti kilpailuta remontin tekijät!

AP:n mukaan kyseessä on VAV=Vantaan kaupungin vuokra-asunto. Meinaatko, että antavat vuokralaistensa itse valita/kilpailuttaa remontin tekijät?

Vierailija
40/41 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten normaali on erillainen kuin toisten. vuokralaisissa on sellaisia sotkijoita ja hajottajia, että 7000e on pieni summa jälkien korjaamisesta