Mulla on kotona jotain ötököitä, apua?!
Tuli yks päivä makkarissa vastaan pieni ötökkä. Tapoin sen, varmaan viikko myöhemmin törmäsin toiseen. Nyt huomasin sattumalta katossa kaksi samanlaista, sain nekin tapettua. Mitä nuo ovat, mistä ne tulevat ja miten pääsen niistä eroon?
Ovat todella pieniä, ehkä vähän koppakuoriaismaisia. Punertavan ruskea, kova kuori. Katossa kipittivät äsken, voiko siitä päätellä että tulevat jostain katonrajasta tms?
Asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa, kotini on todella siisti, täällä ei ole ikinä ennen ollut mitään ötököitä. Mulla on aivan järjetön, hallitsematon pelko ötököitä kohtaan ja tää tilanne ahdistaa ihan hirveästi, miten pääsen noista eroon? Mistä tiedän mistä ne tulevat?
Kommentit (27)
Soitat huomenna isännöitsijälle. Laita ötökkä lasipurkkiin talteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkiskuoriaisia?
En usko, että ovat turkiskuoriaisia, jos pienen pieniä ovat. Turkiskuoriaiset on kuitenkin jotain 1cm pitkiä vähintään. Lisäksi löytyis varmasti toukkia ja reikiä vaatteista.
Miksiköhän tähän kommenttiin on tullut vaan alapeukkuja? Mun kämpässä on ollut turkiskuoriaisia ja alottajan kuvaus ötököistä, joita hänen kämpässä on, ei vastaa turkiskuoriaista. Turkiskuoriainen on tummanruskea/musta ja sen keskellä on vaaleampi raita. Tästä tuntomerkistä helppo tunnistaa. Ja ei ole todella pieni.
Siksi, koska turkiskuoriaiset eivät ole "vähintään 1 cm pitkiä", vaan ehkä noin puolen sentin pituisia, alle sentin joka tapauksessa.
Ei tuo ainakaan turkiskuoriainen ole. Soita heti huomenna isännöitsijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkiskuoriaisia?
En usko, että ovat turkiskuoriaisia, jos pienen pieniä ovat. Turkiskuoriaiset on kuitenkin jotain 1cm pitkiä vähintään. Lisäksi löytyis varmasti toukkia ja reikiä vaatteista.
Miksiköhän tähän kommenttiin on tullut vaan alapeukkuja? Mun kämpässä on ollut turkiskuoriaisia ja alottajan kuvaus ötököistä, joita hänen kämpässä on, ei vastaa turkiskuoriaista. Turkiskuoriainen on tummanruskea/musta ja sen keskellä on vaaleampi raita. Tästä tuntomerkistä helppo tunnistaa. Ja ei ole todella pieni.
Siksi koska kommenttisi on täyttä roskaa. Turkiskuoriaiset ovat todella pieniä, hyvä jos edes puolen sentin mittaisia.
Vyöihrakuoriaiset ovat isompia.
Googlailun perusteella ei luteelta näyttänyt, ötökkä siis oli tämännäköinen
http://aijaa.com/0eRq4h