Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitoutumiskammoinen ja kevytsuhde?

Vierailija
05.10.2017 |

Olen nuori aikuinen, joka on koko ikänsä pitänyt suurta rakkautta ja elämänkumppanuutta tavoitteellisena asiana. Arvomaailmani koki mullistuksen ensimmäisen avioliiton karahdettua karille. Koen tuntevani itseni paremmin kuin ennen avioliittoa ja pystyn myöntämään "tappioni", sen ettei kaikkia ihmisiä (eli siis minunlaisiani) ole luotu elämään parisuhteessa. Olen oikeastaan onnellisempi kun saan asua ja elää yksin. En sulje seurustelun mahdollisuutta kokonaan pois, mutta en enää usko ryhtyväni mihinkään vakavempaan, avioituvani tai edes muuttavani jonkun kanssa yhteen.

Nyt olen tavannut nuoren miehen, joka on ns. sitoutumiskammoinen. Näin, vaikka olen tehnyt selväksi etten minäkään halua sitoutua! Hän on vähän sellainen peräkammarin poika tyyppinen, todella älykäs, ei ole koskaan aiemmin seurustellut. Minä olen avoimesti tuonut ilmi kiinnostukseni, ja hän kyllä flirttailee takaisin ja on muutaman kerran lipsauttanut asioita jotka implikoivat että hän toivoo nyt tai tulevaisuudessa jonkinlaista suhdetta kanssani, mutta ei kuitenkaan halua puhua tunteista suoraan ja vakavasti. Hän sanoo ettei ole tässä elämäntilanteessa valmis parisuhteeseen, mutta ehkä muutaman vuoden päästä jos ja kun on saanut asiansa järjestykseen. Hän meni niin vaikeaksi tätä kertoessa etten viitsinyt kysyä mikä on tämä tilanne, mutta ajattelin sen liittyvän hänen ajan ja rahan puutteeseen, välimatkaamme, ehkä heikkoon itsetuntoon. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, tätä fraasia hän hokee. Minä taas sanoin ettei mitään kiirettä, kun en ole kuitenkaan etsimällä etsimässä mitään suhdetta, ellei sitten hän tule kertomaan olevansa valmis. Minulle riittäisi pelkkä tapailu, hauskanpito yhdessä, seksikin. Käsittääkseni hänkin on halukas tähän, mutta välillä vetäytyy, sitten taas tulee luokseni.

Eli sitoutumiskammoinen, joka pelkää kevyttäkin suhdetta. Luonnollisestikaan en ole ennen edes katsonut tällaisten suuntaan, joten en osaa käsitellä heitä. En ole varma menetänkö mitään vaikka jäisinkin odottelemaan "planeettojen asettumista oikeaan asentoon" jos kuitenkin elän omaa elämää siinä sivussa. Muilla vastaavia kokemuksia? Voiko tästä tulla mitään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa narsistilta.

Vierailija
4/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee, miten tuntuu hyvältä. Jos tyyppi alkaa muistuttaa kivirekeä, anna olla, mutta voihan tuosta jotakin kivaa seurata myös. Suhteen pitäisi kuitenkin selvästi olla antoisa, vaivan arvoinen.

Vierailija
5/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että sut on tarkoitettu elämään yksin? Entä jos olitte eksäsi kanssa vain väärät toisillenne?

Vierailija
6/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytsuhde pano-optiolla. Ihan paras. Eli fuckbuddyn ja parisuhteen välimaastossa nusautellaan. Kantsii kokeilla. Ei ressi paina.

Vierailija
7/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tapaa hän kuulostaa narsistilta?

-ap

Vierailija
8/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että sut on tarkoitettu elämään yksin? Entä jos olitte eksäsi kanssa vain väärät toisillenne?

Olen hyvinkin varma. Persoonassani on sellaisia piirteitä, jotka tekevät liian läheisestä suhteesta epäterveellisen. Olen kyllä tyttöystävä tyyppiä, mutta en vaimomatskua. Ahdistuin heti kun muutettiin yhteen ja aviomies oli "tiellä ja sotkemassa". Hyvin pian havahduin myös siihen etten enää kokenut olevani erillinen ihminen.

-ap

Vierailija
9/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En valitettavasti voi kommentoida ammattietiikkani puitteissa asiaa enempää. Mutta...tiedät varmaan itsekkin.

Vierailija
10/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En valitettavasti voi kommentoida ammattietiikkani puitteissa asiaa enempää. Mutta...tiedät varmaan itsekkin.

En itseasiassa tiedä. Ammattietiikasta huolimatta osasit kuitenkin antaa alustavan diagnoosin pelkästään toisen henkilön lyhyen kertomuksen perusteella.

-ap

Vierailija
11/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sulle löytyis monta muutakin peräkammarin poikaa ottajaksi. Harvemmin ne tytöt tulee sieltä kotoa hakemaan, joten olet oikea helmi tällaiselle.

Vierailija
12/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun on ikää eikä enää kelpaakaan kenellekään? Ei ole sitten avioliittoa ja säännöllistä seksiä. Nykynuoret ei tunnu ajattelevan yhtään pitemmälle kun hukkaavat aikansa näihin päämäärättömiin suhteisiin.

Vierailija
13/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kun on ikää eikä enää kelpaakaan kenellekään? Ei ole sitten avioliittoa ja säännöllistä seksiä. Nykynuoret ei tunnu ajattelevan yhtään pitemmälle kun hukkaavat aikansa näihin päämäärättömiin suhteisiin.

No aloituksesta päätellen se ei tuntunut olevan ap:lle ongelma, joten miksi se on sulle?

Vierailija
14/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutumiskammoakin on erilaista. On sellaista sitoutumiskammoista, joka haluaa kyllä parisuhteen ja haluaa siinä edetä nopeasti, mutta kun kuvioihin astuu arki, ongelmia ja niistä selviytymistä, hän pakenee. Ei halua sitoutua sillä tasolla, mutta jälleen uuden parisuhteen aloittamista vastaan ei ole mitään. Sitten on sellaista sitoutumiskammoa, joka kammoksuu suojamuuriensa laskemista ja päästämästä ketään lähelleen, mutta jos joku siihen iholle pääsee, niin sitoutuminen ko. suhteeseen on sitten vakavaa ja ongelmat ollaan halukkaita selvittämään. Eli yksi haluaa monta, paljon, usein, mutta ei ketään vakavasti. Toinen haluaa harvoin, hangoitellen, mutta sitten kuitenkin vain yhden kanssa.

Ehkä tuo mies ei vielä itsekään tiedä mitä haluaa ja kenen kanssa. En näe että mitään menettäisit, jos annat aikaa, jos itselläsikään ei ole mitään perheenperustamisviettiä tässä vaiheessa ainakaan.

Vierailija
15/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti sulle löytyis monta muutakin peräkammarin poikaa ottajaksi. Harvemmin ne tytöt tulee sieltä kotoa hakemaan, joten olet oikea helmi tällaiselle.

No varmasti juu, mutta en minä niitä keräile. :D Tämä mies kolahti erityisellä tavalla, minkä takia olenkin valmis näkemään jonkin verran vaivaa että saan hänet treffeille sieltä tietokoneen ruudun ääreltä.

-ap

Vierailija
16/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas anonyymi, olin uskollisesti naimisissa ja luulin seksielämäni olevan ohi vasten tahtoani ennenkuin ehdin täyttää edes 25 vuotta. Avioliitto ei tarkoita automaattisesti säännöllistä seksiä. Voisin toki jatkossakin tähdätä "päämäärällisiin" suhteisiin, mennä naimisiin ja vaikka pyöräyttää lapsia jokaiselle miehelle, vain todetakseni ettei se tosiaan ole minua varten. Mutta jos haluan nauttia lemmestä niin kauan kuin sitä on tarjolla, niin kevytsuhteet lienee parempi vaihtoehto kohdallani.

-ap

Vierailija
17/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitoutumiskammoakin on erilaista. On sellaista sitoutumiskammoista, joka haluaa kyllä parisuhteen ja haluaa siinä edetä nopeasti, mutta kun kuvioihin astuu arki, ongelmia ja niistä selviytymistä, hän pakenee. Ei halua sitoutua sillä tasolla, mutta jälleen uuden parisuhteen aloittamista vastaan ei ole mitään. Sitten on sellaista sitoutumiskammoa, joka kammoksuu suojamuuriensa laskemista ja päästämästä ketään lähelleen, mutta jos joku siihen iholle pääsee, niin sitoutuminen ko. suhteeseen on sitten vakavaa ja ongelmat ollaan halukkaita selvittämään. Eli yksi haluaa monta, paljon, usein, mutta ei ketään vakavasti. Toinen haluaa harvoin, hangoitellen, mutta sitten kuitenkin vain yhden kanssa.

Ehkä tuo mies ei vielä itsekään tiedä mitä haluaa ja kenen kanssa. En näe että mitään menettäisit, jos annat aikaa, jos itselläsikään ei ole mitään perheenperustamisviettiä tässä vaiheessa ainakaan.

Tätä olen itsekin miettinyt, että sitoutumiskammoisia lienee eri tyyppisiä. Hän on selvästi suojamuuri tyyppiä, mutta en ole varma haluaako hän sitten kevyttä vaiko vakavaa suhdetta jos ja kun on valmis päästämään minut lähelle. Saattaisin järkyttyä jos hän yhtäkkiä ehdottaisi vakavaa suhdetta, kosisi ja ilmoittaisi haluavansa perheen kanssani. Minä kun olen jo haudannut sellaiset haaveet.

Siitä olen vakuuttunut, ettei hän oikein itsekään tiedä mitä haluaa, mutta haluttaapa kumminkin.

-ap

Vierailija
18/18 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te edes tavannut? Mistä tiedät miltä se näyttää jos se lymyää vaan koneella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi