Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kun ip-kerhoissa ei ulkoilla?

Vierailija
05.10.2017 |

Lapsella loppuu koulu klo 12. Menee siitä saman tien iltapäiväkerhoon. Eivät ulkoile ollenkaan ja suurin osa lapsista on kerhossa 12-16 asti, niin myös minun lapseni.
Kun koulut alkoivat ja oli vielä lämmintä, niin tulivat ulos jo klo 14-15, mutta nyt saa aina hakea sisältä. Ja joka kerta kun kysyn että miksette mene ulos, niin ohjaajat vastaa:"Oli niin hyvåt leikit kesken jne" HOH HOIJAA. eivät vaan jaksa mennä itse tuonne viileään seisoskeleen.. ja lapsilla on kunnon ulkoiluvaatteet, näen sen kyllä kun yhtäaikaa porukka lähtee.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki vanhemmat ei suostu tuomaan sinne lapsille kurahousuja, koska "eihän kouluikäiset käytä sellaisia".

Vierailija
2/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsesi mene itse ulos jos haluaa ulkoilla? Ei kai se kerho mitenkään pakollinen ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip-kerhossa ollaan tietokoneen äärellä.

Vierailija
4/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ohjaaja valvomassa kaikkia ulkona, mitä jos jotain sattuu?

Ja ehtiihän se lapsi ulkoilla vanhempiensa kanssa illalla.

Vierailija
5/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ip-kerhossa ollaan tietokoneen äärellä.

Nimenomaan. Konffailemassa ip-osoitteita.

Vierailija
6/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla on yksi lapsi yhdessä ip-kerhossa ja sun kysymys oli "Miksi i-kerhoissa ei ulkoilla?" justiinsa...

Vierailija
7/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki vanhemmat ei suostu tuomaan sinne lapsille kurahousuja, koska "eihän kouluikäiset käytä sellaisia".

Olisi kyllä hyvä, jos ip:ssäkin selkeästi vaadittaisiin päiväkodin tapaan kaikilta ne kunnolliset kuravaatteet (=sadetakki, kurahousut, kumisaappaat, kurarukkaset). Muuten ulkoilut menee sen huonoimmin pukeutuneen ehdoilla ja käytännössä kurakelillä ollaan sitten sisällä.

Vierailija
8/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ip kerhossa pitää ulkoilla. Ainakin meidän lapsen kerhossa ovat ulkona kaikilla keleillä. Mitä ihmettä varten siellä sisällä kökötetään?

Vierailija
9/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin vähän laiska sen pukemis/riisumisrallin suhteen. Kyllähän vanhemmat sitten töiden jälkeen voi ulkoilla heidän kanssaan

Vierailija
10/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ulos katsonut? Vettä tulee kuin aisaa, ei mitään järkeä ulkoilla!

Vierailija
11/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ainakin vähän laiska sen pukemis/riisumisrallin suhteen. Kyllähän vanhemmat sitten töiden jälkeen voi ulkoilla heidän kanssaan

Osaahan tuon ikäiset nyt itse laittaa kurahousut jalkaan ja kurahanskat käteen, kunhan vaan joku käskee.

Vierailija
12/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ulos katsonut? Vettä tulee kuin aisaa, ei mitään järkeä ulkoilla!

Ei ole huonoa säätä, on vain huonoja varusteita.

Vierailija
13/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ip kerhossa pitää ulkoilla. Ainakin meidän lapsen kerhossa ovat ulkona kaikilla keleillä. Mitä ihmettä varten siellä sisällä kökötetään?

Onko kaikilla muka kurikset mukana?

Vierailija
14/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako ne lapset ITSE ulos? Meidän ip:ssä mennään lasten ehdoilla. Mennään ulos jos lapsetkin haluaa. Jos eivät halua, niin ei mennä. Kyllä ne koulussa saa viettää välitunteja ulkona muutenkin. ip:ssä yritetään ottaa vähän rennommin. Se on jo lasten vapaa-aikaa. 

Vierailija
15/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ulkoilu riippuu tasan siitä, keitä on työvuorossa. Tiedän jo ennalta: jos lapset ei ole ulkona, on tietyt kaksi aikuista työvuorossa.

Muina kertoina on työvuorossa toiset kaksi. Ja lapset ulkona hyväntuulisina.

Maija

p.s. Mutta meidän iltsissä mättää muukin. Tai lähinnä nämä kaksi sisäaikuista. Nämä kaksi muun muassa käyttävät ulos pääsemistä jonkinlaisena palkintona. Jos lapsi/lapset eivät ole käyttäytyneet hyvin, jää hän/he sisälle, kun muut pääsevät ulos. Useamman kerran olen omaa lasta ollut noutamassa, kun joku/jotkut lapset tuhertavat itkua pöydän ääressä istuen (=rangaistuksena huonosta käytöksestä). Muut lapset ovat päässeet ulos.)

Vierailija
16/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpän ikkunasta näkee ip-kerholle ja täällä päin ulkoilevat aina 14 jälkeen.

Vierailija
17/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja omakin lapsi on ollut siellä pöydän ääressä itkemässä.

Ei ole hyvä. Mutta en tiedä onko väärin. Lapsi voi oppia, millaista oli olla lapsi joskus 100 vuotta sitten. Millaisessa kurissa tuli olla.

Toisaalta luulen, että lapseni ei aikanaan laita omaa lastaan iltsiin. Tämän kokemuksen perusteella, jonka lapseni nyt itselleen saa. Jos nyt iltsejä siihen maailman aikaan on.)

Vierailija
18/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkään ipssä ei ulkoiltu. Ensin lapset tekivät läksyt ja jos ei ollut läksyjä askartelivat tms. Kun käytössä oli liikuntasali pelasivat pallopelejä, voimistelivat yms. Tästä tosin aikaa jo 11v ja kerhon ohjaajat olivat tosi ihania ja aktiivisia kun auttoivat läksyissäkin... Oli myös leivontaa ja muuta pientä välipalan tekoa porukalla.

En pitänyt ollenkaan pahana. Lapsi ehti sitten ulos kavereiden kanssa kotiuduttua jos halusi kun läksytkin tehty. Nykyään taitaa nämäkin resurssit olla minimissään, pääasiana lasten säilöntä ja hengissä pysyminen.

Vierailija
19/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi että vettä tulee taivaalta. Ei tule meillä. Ei tänään eikä eilen. Paljosta vetoa että kun menen kohta hakemaan niin ovat sisällä. Ja tiedoksi, eivät ole ulkoilleet aikoihin, viimeksi syyskuun alussa.

Ihan naurettavaa. -ap

Vierailija
20/25 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..ja lapseni koululla on siis kaksi ip-ryhmää, joista toisen porukka on lähes AINA ulkona kun menen hakemaan. Satoi tai paistoi. -ap