Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esim. opettajat tai muut.. Irtisanotteko paivakotipaikan kesan ajaksi vai miten toimitte kun haluatte varmistaa etta lapsi paasee syksyksi samaan paivakotiin jatkamaan?

Vierailija
06.04.2006 |

Miten siis toimitte? Voiko päiväkodin kanssa sopia, että lapset on esim. kolme kuukautta pois hoidosta ja sitten syksyllä tarvitsee taas täyspäiväistä hoitoa. Itse luulen, että jos irtisanoo paikan, ei voi saada täyttä varmuutta paikasta. Itselläni on tilanne, että olen töissä vain toukokuuhun asti ja siis touko-, kesä- ja heinäkuun kotona. Eli periaattessa haluaisin pitää lapset kotona, mutta ajattelin et olisi järkevää pitää lapsia muutamana päivänä viikossa hoidossa näiden kolmen kuukauden aikana. Siis jotta hoitopaikka pysyisi varmasti. Kun tilanne syksyllä muuttuu, hoito muuttuisi kokopäiväiseksi. Voiko näin siis toimia, menettämättä varmuutta täyspäiväistä hoitopaikkaa? Aion kysellä päiväkodista, mutta ois kiva jos jollain olisi tietoa? Näin toimimalla joutuu toisaalta maksamaan " turhasta" , mutta toisaalta lasten kannalta olisi mun mielestä hyvä että tuttu rutiini kuitenkin säilyisi, kaverit ja hoitotädit.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopaikka siis säilyy samana koko ajan :-)

Eikö muilla paikkakunnilla ole vastaavaa käytäntöä?

Vierailija
2/7 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen ollut poissa 3v omasta virastani, mutta mun mielestä just 3kk on se raja jolloin hoitopaikka sanotaan irti.....kysyppä omasta hoitopaikasta, tääkin voi olla vähän tapauskohtainen juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa, jos paikan sanoo irti ei voi olla varma, että paikka on sama taas hoitotarpeen koittaessa.

Itse opettajana sanon phpaikan irti ja joka vuosi lapsi on taas elokuussa jatkanut samassa ryhmässä.

Jos hoidon tarvetta kesällä ei ole, niin ei kyllä kannata lasta päiväkotiin viedä. Kyllä kesäpäiviä on mukavampi viettää kotosalla.

Vierailija
4/7 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ilmoitat ajoissa, että lapsesi on esim. täydet 2 kk pois ja vaikka toukokuun osahoidossa, niin että maksu mnee vaikka 60%.

HOITOSUHDETTA EI TARVITSE IRTISANOA!

kesäkuussa moni pk mnee kiinni ja porukkaa lappaa milloin mistäkin, eli tuttuja hoitajia tai kavereita ei välttämättä ole montaa.

Vierailija
5/7 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha on muutenkin tiukalla ja kesäkin suht vapaa, sillä läheiseen päiväkotiin on todella vaikea saada lapselleen paikkaa. Käytän lasta siis välillä hoidossa ja kärsin rahapulasta :(

Vierailija
6/7 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

raha on muutenkin tiukalla ja kesäkin suht vapaa, sillä läheiseen päiväkotiin on todella vaikea saada lapselleen paikkaa. Käytän lasta siis välillä hoidossa ja kärsin rahapulasta :(

Vierailija
7/7 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nuo viikko työaikaa koulun loputtua kesäkuussa ja ennen koulun alkua elokuussa ovat erittäin tärkeitä, saan paljon suunnittelua tehtyä ja papereita järjestettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi