En osaa toimia perusluonteeltaan (?!) ilkeiden ja aggressiivisten ihmisten kanssa
Olen tottunut siihen, että muita ihmisiä kohdellaan ystävällisesti. Nyt joudun jatkuvasti olemaan tekemisissä tällaisen kanssa. En pelkää häntä, mutta ahdistunut olen.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle on ehkä myöhäistä sanoa enää, mutta sinä itse mahdollistat ilkeän ja aggressiivisen käytöksen. Jos olet vahva ihminen, niin sinun nenällesi ei hypitä. Jos taas hyväksyt toisen huonon käytöksen nöyränä ja alistuen, niin siinähän valitettavasti kärsit.
HR-täti jatkaa. Tämä on juuri se argumentaatio, jota tapaamani superilkeät ihmiset käyttävät, kun puutun heidän käytökseen. Se on suoraa jatkumoa koulukiusaajien näistä "älä nyt leikistä suutu" ja "kuka käskee olla niin herkkänahkainen" -syyllistämiseen. Lähtökohta on mätä ja pöyristyttävä, koska se tavallaan laittaa ihmiset syylliseksi, vaikka ovatkin lähtökohtaisesti epäasiallisen käyttäytymisen uhreja.
Ei kenenkään tarvitse "mahdollistaa" käytöstä, jos käytös on lähtökohtaisesti asiallista.
Tässäpä on nainen paikallansa ja palkkansakin ansainnut, vahvasti siltä kuulostaa. Mahtava juttu, sillä nämä ei ole pikkujuttuja.
Ap, toimit niin, että saat heidät menettämään malttinsa. Heillä on huono itsehillintä. Tuota kun jatkat päivittäin, käy niin että tämä pahis hyökkää. Anna heidän maistaa omaa lääkettään. Hyökkää fyysisesti päällesi, sellaisia "hermokimppuja".
Vierailija kirjoitti:
Ap, toimisin niin että saisin ne vittumaiset, aggressiiviset menettämään malttinsa, ja kasvonsa täysin. Sellaista pumpuliin kiedottua vittuilua, hymyilisin oikein herttaisesti.
Ärsyttäisin tahallani, niin että muut eivät huomaisi. Ei niitä kannata sietää, antaa palaa vaan.
Ääh. Mä en jaksais nähdä tuollaista vaivaa. Kahvitauot pitää käyttää mukavasti eikä tuollaiseen juonitteluun. Meidän työpaikalla on yksi tosi paha ja huonosti käyttäytyvä, mutta en vain jaksa välittää. Valitsee kohteekseen yleensä tietyt, yleensä uudet ja kokemattomat tai sitten vähän ujommat. Tämön iisen käytös on jotenkin yleisesti hyväksyttyä, koska "hän on aina ollut sellainem". Työnsä hoitaa kuitenkin hyvin.
Ajattelen, että ehkä hänellä on vain asiat jotenkin muussa elämässään huonosti. Mulla ei energiat riitä tämän ihmisen typerän käytöksen vatvomiseen. Jos mulle sanoo kovin pahasti, niin ärähdän takaisin kyllä. Muuten suhtaudun häneen ihan neutraalisti.
Kyllä kannattaa jaksaa, laittaa heidät ojennukseen. Minua ei ole kiusattu koskaan, menen minne tahansa otan johdon käsiini helposti.
Ärsytät ap, niin että se pahis RAIVOSTUU JA HYÖKKÄÄ. Seuraukset ovat vakavat, pahis lähtee hoitoon jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä ei ole riittävästi älyä kohdella ihmistä kuin ihmistä kuuluu.
Se on juuri näin. Kyllä jokainen osaa olla ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa jaksaa, laittaa heidät ojennukseen. Minua ei ole kiusattu koskaan, menen minne tahansa otan johdon käsiini helposti.
Ärsytät ap, niin että se pahis RAIVOSTUU JA HYÖKKÄÄ. Seuraukset ovat vakavat, pahis lähtee hoitoon jonnekin.
Mun mielestä tehokkaampaa olis kahden kesken sanoa, että kannattaa lopettaa heti alkuunsa tuollainen. Mua ei kiusata. Ja jos ei tehoa, niin esimiehen juttusille. En alkais mihinkään ärsytyskilpailuun. Yleensä ne ilkeimmät on sen verran hyvin hioneet taitojaan, että ovat kiusaamisessa tosi taitavia.
Hyökkäystä kutsutaan parhaaksi puolustuksesksi, mutta vielä tehokkaampaa on, jos pystyy suhtautumaan neutraalisti tällaisiin ihmisiin. Riittää, kun kertoo heille, että nyt ovat ylittäneet rajansa suhteessa sinuun! Hiljenevät kummasti, vaikka sitä ennen olisi haukuttu ja räksytetty puolin ja toisin ja sitten vain tämä vaikea ihminen jatkanut räksyttämistään,, kun uhri onkin ottanut neutraalin välipitämättömän asenteen.
Koirat haukkuvat. Karavaani kulkee.
Sanotaan näin<3
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että hän on ilkeä ja aggressiivinen?
Minulla on sarkastinen tapa puhua, mutta en tarkoita mitään pahaa. Osa pitää minua hauskana ja fiksuna, mutta toisia ikävä kyllä tahtomattani loukkaan.
Voisitko jutella hänen kanssaan ja kertoa, miten koet tilanteen?
"Sarkasmi ja ironia ovat usein peiteltyä aggressiota." - Janne Viljamaa
Useimmat sarkastiset ihmiset ovat ylemmyydentuntoisia, jotka luulevat olevansa muita älykkäämpiä. He ovat vain säälittäviä kaikessa peittely-yrityksessään.
Kuka käski töihin Helsingin kaupunginkirjastoon? Lähe muualle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sarkastinen tapa puhua, mutta en tarkoita mitään pahaa. Osa pitää minua hauskana ja fiksuna, mutta toisia ikävä kyllä tahtomattani loukkaan.
Useimmat sarkastiset ihmiset ovat ylemmyydentuntoisia, jotka luulevat olevansa muita älykkäämpiä. He ovat vain säälittäviä kaikessa peittely-yrityksessään.
Miä ihan aiheellisesti enkä es peittele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kyllähän vähemmän älykäskin osaa välillä jonkun mukahauskan sarkastisen kommentinkin laukaista, mutta kun tilannetaju puuttuu. Sarkasmia voi olla niinkin, ettei sillä loukata. Taitamattoman käsissä vaan roiskuu kun rapataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miä ihan aiheellisesti enkä es peittele
Haha! Just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tehokkaampaa olis kahden kesken sanoa, että kannattaa lopettaa heti alkuunsa tuollainen. Mua ei kiusata. Ja jos ei tehoa, niin esimiehen juttusille. En alkais mihinkään ärsytyskilpailuun. Yleensä ne ilkeimmät on sen verran hyvin hioneet taitojaan, että ovat kiusaamisessa tosi taitavia.
Jos olet työllistetty, vaikka 20 vuotta alalla ollut ammattilainen, ja teet noin, niin sinä lähdet ja psykomamma jää paikoilleen riekkumaan kätyreineen, etenkin kun johtajatarkin on hyvää pataa skitsottaren kanssa eli ihan samanlainen seko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työllistetty, vaikka 20 vuotta alalla ollut ammattilainen, ja teet noin, niin sinä lähdet ja psykomamma jää paikoilleen riekkumaan kätyreineen, etenkin kun johtajatarkin on hyvää pataa skitsottaren kanssa eli ihan samanlainen seko
No kuka hullu sellaiseen paikkaan edes jäisi töihin? Liittoon voi ottaa yhteyttä, jos ei työpaikalla asioihin saada parannusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle on ehkä myöhäistä sanoa enää, mutta sinä itse mahdollistat ilkeän ja aggressiivisen käytöksen. Jos olet vahva ihminen, niin sinun nenällesi ei hypitä. Jos taas hyväksyt toisen huonon käytöksen nöyränä ja alistuen, niin siinähän valitettavasti kärsit.
HR-täti jatkaa. Tämä on juuri se argumentaatio, jota tapaamani superilkeät ihmiset käyttävät, kun puutun heidän käytökseen. Se on suoraa jatkumoa koulukiusaajien näistä "älä nyt leikistä suutu" ja "kuka käskee olla niin herkkänahkainen" -syyllistämiseen. Lähtökohta on mätä ja pöyristyttävä, koska se tavallaan laittaa ihmiset syylliseksi, vaikka ovatkin lähtökohtaisesti epäasiallisen käyttäytymisen uhreja.
Ei kenenkään tarvitse "mahdollistaa" käytöstä, jos käytös on lähtökohtaisesti asiallista.Ilkeä ihminen on ilkeä koska voi. Jos hänelle ei anneta mahdollisuutta, niin hän ei ole ilkeä. Ei tämä nyt ole niin vaikeaa, usko pois.
Meidän työmaalla on sellainen tapaus että jos alat yhtä vaikeaksi niin seuraavaksi puhuu nyrkki. Eli parempi valita vain se pienimmän riesan tie ja olla välittämättä.
Onneksi ko mörökölli viihtyy omissa oloissaan eikä tule muiden päivää pilaamaan.
Tuota juuri ajoin takaa, kun puhuu nyrkki, niin seurauksia tulee. Päällekäyminen työpaikalla EI OLE PIKKUJUTTU. Antaa palaa vaan.
Nyrkin heiluttaja ohjataan hoitoon, työsuhde katkolle. Ennen kuin raivopää hyökkää, niin huudat apua. Itseään on lupa puolustaa. Rikosilmoitus ym.
Heh, edellisessä työpaikassa keski-ikäinen, miehetön ja lapseton nainen yritti kovasti tylyttää joka välissä. Ei vaan hoksannut, että meillä oli niin erilaiset elämänarvot, että kaikki millä hän yritti saada mieleni pahoittumaan olikin mulle kehua :) Oli kiva katsoa ilmeen venähtämistä, kun hymyillen kiitin jostain piikiksi tarkoitetusta kommentista :D Tyyliin "Sinä kun yrität tuolla kierrätykselläsi pelastaa maailman, niin..." jne. Ja kyllä, olen nuorempi nainen, ja tietenkin minulla on mies ja lapsia. Pientä katkeruutta ehkä taustalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään tarvitse "mahdollistaa" käytöstä, jos käytös on lähtökohtaisesti asiallista.Tässäpä on nainen paikallansa ja palkkansakin ansainnut, vahvasti siltä kuulostaa. Mahtava juttu, sillä nämä ei ole pikkujuttuja.
Jaaha, HR-täti kehuu ihan itseään, noloa.
Huhheijaa mitä kieltä! Sinä se taidat olla juuri sanojesi mukainen kettuilija ja tylyttäjä, eivät ne muut. Yritä herätä huomaamaan omat vikasi ja siisti kielenkäyttöäsi!