Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa harvinaisia sukunimiä!

Vierailija
04.10.2017 |

Siis sellaisia joita on vaikkapa alle 20 Suomessa. Vastapainona "yleisimmät sukunimet" jutuille. Uusi lakikin tulossa sukunimistä, nämä asiat tuntuu kiehtovan suomalaisia ja olevan nyt pinnalla.

Harvinaisia sukunimiä on aina mukava bongailla ja jokaisella varmasti on lähipiirissä ja tuttavissa harvinaisen sukunimen kantavia.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonenkin sukunimi on kuin Pyörä. Mutta ei enää kellään nykyisenä nimenä!

Vierailija
82/95 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sellaisia joita on vaikkapa alle 20 Suomessa. Vastapainona "yleisimmät sukunimet" jutuille. Uusi lakikin tulossa sukunimistä, nämä asiat tuntuu kiehtovan suomalaisia ja olevan nyt pinnalla.

Harvinaisia sukunimiä on aina mukava bongailla ja jokaisella varmasti on lähipiirissä ja tuttavissa harvinaisen sukunimen kantavia.

Mulla on harvinainen sukunimi ja tuntuisi aika oudolta, jos se täällä mainittaisiin. Ei kiitos!

Sama juttu. Oma sukunimeni on minun lisäkseni kolmella muulla koko Suomessa, en todellakaan kerro sitä enkä halua lukea sitä täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia tulette kertomaan tähän ketjuun selityksiä omista nimistänne, mutta ette mainitse mitään nimeä. Tässä juuri kysytään niitä harvinaisia nimiä!

Miksi on niin kova tarve kertoa, että on harvinaisen sukunimen kantaja?

Kyseessä ei taida olla tarve kertoa että oma nimi on kovin harvinainen vaan ihan ymmärrettävä asenne että ei tahdo oman nimensä esiintyvän tällaisessa ketjussa ja siksi selitetään miksi ei ole suotavaa että harvinaisia nimiä luetellaan täällä.

Vierailija
84/95 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on harvinainen sukunimi ja tuntuisi aika oudolta, jos se täällä mainittaisiin. Ei kiitos!

Samoin. Olen ainoa sen niminen Suomessa, mutta miksi pitäisi kertoa. Tämä on tyhmä keskustelu.

Vierailija
85/95 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitäkään ei ole kuin alle 20 ja siinäkin on kaksi sukuhaaraa ja muutamia sukuun naituja. Serkkuni, hänen isänsä ja minä muodostamme toisen sukuhaaran, toisessa on sitten toistakymmentä.

Vierailija
86/95 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siloranta

Vierailija
87/95 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisaari

Vierailija
88/95 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paulio

Vierailija
89/95 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku oli Louhenranta. Onko heitä enää yhtään muita.

Vierailija
90/95 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppanen 🥳

Vierailija
91/95 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma sukunimeni on Ruotsin vallan aikana 1700-luvulla talonpoika-ruotuväkisotilaalle annettu luontonimi, jollainen on vain muutamalla sadalla suomalaisella.

ruotusotilaille annettiin niitä kuvaavia nimiä jopa vähän pilkkaaviakin, Olikohan esiisälläsi oravanhampaat?

Vierailija
92/95 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtanen

Vierailija
93/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinnusvuori

Vierailija
94/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkara.

VRK:n mukaan nykyisenä nimenä 15 henkilöllä.

Naapurissa asui tällainen. Sekös sukulaislapsia nauratti, kun kylään tulivat ja lukivat summeritaulua, teidän talossa asuu makkara!! 😂

Vierailija
95/95 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkalujen nimet. Vasara, Kirves, Vesuri, mitä näitä on.