Mikä väärin lausuttu sana ärsyttää sinua?
Kommentit (4878)
Vierailija kirjoitti:
Feispuuuk. Arrrggghhhhhhh
Jep, Book:in vokaali on lyhyt [bok], se ärsyttää vielä enemmän kuin kova P
Kun Q-kirjain(Kuu) lausutaan Guu! Pää räjähtää. Sitten nämä gugguilijat väittävät vielä, että ovat oikeassa.
Ennenkin tästä maininnut, mahdollisesti juurikin tässä ketjussa:
Ainakin YLE:n urheilutoimittaja (ja moni muu) lausuu esim sanan Suomi Suamena.
Ja sitten Ylellä oli aikanaan tämä lau ja raa-asiantuntija, siis kysymys on sanoista latu ja rata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robootti ja kravaatti.
"Karavatti" on myös aika paha.
Mun 3-vuotias sanoo kvaaratti.
WhatsApp, Cicciolina ja Toejoki,
Löysinpä ketjusta paljon kauhistavia sanoituksia, joita en ollut vielä puheessa kohdannutkaan.
Usein siedän sitä että vaikeasti lausuttava sana murteellistetaan tai mukautetaan helpommin suomeen sopivaksi. Mutta miksi, oi miksi: teranssi?! Se ei olisi yhtään sen vaikeampi sanoa oikein.
Olumpialaiset
Elake (=eläke)
Osoke (=osoite)
reenata, reenit - pää räjähtää
Ei oikeastaan väärin lausutut sanat. Ei kaikilla kieli taivu miten vaan. Enemmän ärsyttää lukea semmoisia tekstejä joiden kirjoittajalla ei ole aavistustakaan esimerkiksi yhdyssanojen käytöstä.
Jossain delikauran mainoksessa äänessä oleva nainen kehottaa lisäämään pannulle "seessaminchiemeniä". Ai että.
Eduskunnan kyselytunnilla liian monet kansanedustajat eivät pääsääntöisesti osaa teititellä oikein.
Ei kysytä, että "Mitä te, arvoisa ministeri, olette tehneet asialle..."
vaan
Kysytään, että "Mitä te, arvoisa ministeri, olette TEHNYT asialle..."
Grrr... !"#¤%&/(?=)
"Ketä". Tämä se on. Se joka käyttää tätä sanan "kuka" tilalla, ansaitsee ainakin minun mielessäni hieman vajaa-älyisen ihmisen leiman otsaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jysk on oikeasti Jyske
-anoppi-
Meidän anoppi tietää kuule paremmin. Se on Jysky.
Niinku. Joillakin niinku on niinku joka toinen sana niinku.
Vierailija kirjoitti:
"Ketä". Tämä se on. Se joka käyttää tätä sanan "kuka" tilalla, ansaitsee ainakin minun mielessäni hieman vajaa-älyisen ihmisen leiman otsaansa.
Samoin se, joka ei ymmärrä mitä tarkoittaa "väärin lausuttu".
Lauvantai