Mikä väärin lausuttu sana ärsyttää sinua?
Kommentit (4878)
Mummuni sanoo televiisio, raadio, smuutie ym. Mutta tämä ei varsinaisesti minua ärsytä, vaan on hänen omaa kivaa puhetyyliään. Toiset eivät ole niin tarkkoja sen suhteen miten sanat lausutaan, kunhan ymmärtää mitä tarkoitetaan. Monissa murteissa on värikkäitä, hauskoja sanoja, joita voisi ottaa käytöön, kuten esim. kahveli.
Vierailija kirjoitti:
Mummuni sanoo televiisio, raadio, smuutie ym. Mutta tämä ei varsinaisesti minua ärsytä, vaan on hänen omaa kivaa puhetyyliään. Toiset eivät ole niin tarkkoja sen suhteen miten sanat lausutaan, kunhan ymmärtää mitä tarkoitetaan. Monissa murteissa on värikkäitä, hauskoja sanoja, joita voisi ottaa käytöön, kuten esim. kahveli.
Totta. Tässä ketjussa aika moni nostaa esille "väärin äännettynä" murreilmaisuja. Murteessa ei ole mitään vikaa eikä väärää. Väärin ääntäminen on ihan eri asia.
Kun puita pilkotaan polttopuiksi, siitä tulee pilkkeitä. Jotkut ääntää sen väärin muodossa "klapi".
Teranssi😫😫😫kun pitäisi olla terassi
Infrakti
Kidurki
Herppes
Pieno
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putin, hyvin lyhyellä u:lla.
Se pitää lausua Putään.
Ranskassa joo, mutta ei muuten.
Pomo kertoo, miten hänellä oli sydänalihatulehdus. Ärsyttää paljon enemmän kuin huksvarna, brusetta tai peugeut.
Jotkut sanovat pesufadia pesuvati. Mokomat moukat.
Vierailija kirjoitti:
Leikkele taltrikkiin kuuluu pikku kahveli.
Tässä kohtaa.
Tota jankutetaan nykyään joka välissä. Miksei sanota tässä kohdaSSA tai tässä vaiheessa?
Teranssi
Laktoosi-inteloranssi
Kolestroli
Vierailija kirjoitti:
Teranssi😫😫😫kun pitäisi olla terassi
Itse sanon teranssi, koska se kuulostaa hyvältä
Liideli olikin jo mainittu.
Kärsseri.
Mynssen.
Ooppeli.
Saksalaiset nimet tuntuvat olevan tosi vaikeita. On noita muitakin mutta mainoksissa särähtää korvaan pahasti. Eikö mainoksen maksaja itsekään tiedä miten ääntyy vai eikö välitä.
Vierailija kirjoitti:
Qkkeli kirjoitti:
Verisuoni ohimolla pullistuu aina, kun Q-kirjain äännetään G-kirjaimena! esim. QR-koodi on guuärr-koodi!
Ja perusteluna on hyvin usein: -Saan puhua niinkuin haluan!
No kerro, miten lausutaan q-kirjain oikeaoppisesti.
Kuu. Ei sen vaikeampaa. Opetettiin kansakoulussa.
Englanniksikin kju:, ei guu.
Prokrastinaatio