Monilla itsekeskeisillä ihmisillä paljon kavereita?
Mietin vaan, kun tiedän muutamia ihmisiä, joilla iso ystäväpiiri ja tutustuvat helposti uusiin ihmisiin. Kun olen tutustunut heihin paremmin, niin olen huomannut että ovat tosi raskaita ihmisiä. Puhuvat mielellään itsestään, vuodattavat kaikki ongelmansa päällesi, eivätkä ole kiitollisia mistään avusta tms. Pitävät ehkä ystäviä itsestäänselvyytenä? Itse olen ottanut etäisyyttä tällaisiin ihmisiin, koska koen heidät itsekkäiksi, eikä ystävyys ole mielestäni vastavuoroista. Silti mietin, että onko itsessäni jotain pahasti pielessä, koska tosi monet muut kuitenkin viihtyvät näiden ihmisten seurassa, ihan tosi fiksutkin ihmiset, ja kehuvat kuinka he ovat niin hyviä tyyppejä jne.
Saakohan kukaan kiinni siitä mitä tarkoitan tai onko joku huomannut samaa? Mikä mua vaivaa, kun ahdistun tällaisista ihmisistä?
Kommentit (21)
Olen huomannut saman asian! Itselläni samanlainen kaveri johon olen ottanut tarkoituksella etäisyyttä. Todella epävakaa tyyppi, sovitut tapaamiset perutaan kun ei huvita ym ja ongelmia riittää. Vastavuoroisuutta ei ole.
Kyllä, nämä suositut räväkät kovaääniset keräävät aina ihmisiä ympärilleen.
Tollasia ihmisiä on maailma pullollaan....nähty ja koettu on.
Ei mulla ole yhtään. Olen tietoisesti pyrkinyt eroon, koska en jaksa kuunnella mitään turhanpäiväistä paskanjauhantaa. Itsekeskeinen olen kyllä.
Voi olla että ne vuodattaa ongelmia vain joillekin ja muille ovat hauskoja ja mielenkiintoisia. En tiedä yhtäkään suosittua joka olisi päivästä toiseen synkkä, negatiivinen ja joka vain valittaisi koko ajan.
Huonon itsetunnon omaavat kiltit ihmiset kokevat olonsa hyväksi ja tarpeelliseksi tuollaisen vaativan ihmisen seurassa.
Samaan olen törmännyt, ihminen joka on todella suosittu vaikka tekee jatkuvasti ohareita ja on itsekeskeinen sekä piittaamaton muita kohtaan. Itse en kestänyt, sen verran arvostan itseäni, että oletan ystävienikin arvostavan minua ja myös osoittavan käytöksellään.
Otsikossa puhut kavereista ja tekstissä ystävistä. Itselleni ne ainakin ovat täysin eri asioita. Monet paljon puhuvat ja itseään esille nostavat ovat suosittuja ja näillä on paljon kavereita. Monet joko tiedostamattaan tai tietoisesti hakeutuvat tällaisten ihmisten pariin. Kenties ajatellen, etä sitä suosiota tms. siirtyy vähän myös itseen. Suosituilla voi olla aina joku jolle soittaa ja pyytää vaikka kahville.
Mutta voi olla, että niille todellisille ystäville ei sitten löytyisikään edes aikaa, eivätkä välttämättä edes ole "ystävämateriaalia." Yleensä ystävyyden moudostamiseen ja ylläpitoon täytyy kuitnekin hieman enemmän panostaa kuin se, että käy kerran parissa kuukaudessa juomassa kahvikupposen ja juoruamassa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että ne vuodattaa ongelmia vain joillekin ja muille ovat hauskoja ja mielenkiintoisia. En tiedä yhtäkään suosittua joka olisi päivästä toiseen synkkä, negatiivinen ja joka vain valittaisi koko ajan.
Ehkä osittain näinkin. Toisaalta olen nähnyt sellaista kiukuttelua muillekin ja et porukassa kun itsellä paha olo, niin kaikilla muillakin on päivä pilalla. Tai ainakin se menee siihen, et tätä yhtä yritetään tsempata vaan. Et kaikki pyörii tämän yhden ihmisen ympärillä. Mut miks ihmiset suostuu siihen, en ymmärrä? T. Ap
Narsististen vanhempien lapset hakeutuu aikuisina tutuntuntuiseen seuraan. Kaikki ei edes tajua lisäksi ajatella kenen seura on hyväksi
Mut miten narsisteille voi olla paljon kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää paikkansa. Yksi ihminen voi olla niin erilainen seurasta riippuen. Sellaisille ihmisille, joita luonnehditaan narsisteiksi, tämä on tyypillistä: esim. työyhteisössä kollegoille ja esimiehille ollaan reiluja, hauskoja ja mahtavia tyyppejä, mutta sitten jollekulle alaiselle ja esim. kotona puolisolle, puretaan kaikki paha ja hampaankoloon jäänyt kiukku, epäluulot jne.
Kannattaa hankkiutua eroon tuollaista tyypeistä.
Monet julkkiksethan on tuollaisia. Ihmisiä pyörii ympärillä, koska julkkis.
Vierailija kirjoitti:
Huonon itsetunnon omaavat kiltit ihmiset kokevat olonsa hyväksi ja tarpeelliseksi tuollaisen vaativan ihmisen seurassa.
Samaan olen törmännyt, ihminen joka on todella suosittu vaikka tekee jatkuvasti ohareita ja on itsekeskeinen sekä piittaamaton muita kohtaan. Itse en kestänyt, sen verran arvostan itseäni, että oletan ystävienikin arvostavan minua ja myös osoittavan käytöksellään.
Mielestäni nämä parin itsekeskeisen ihmisen ympärillä pyörivät ihmiset eivät kyllä ole varustettuja huonolla itsetunnolla, vaan ovat oikeasti tosi fiksuja, tasapainoisia jne. Ehkä itse en ole niin tasapainoinen tai sitten olen jotenkin liian herkkä, kun koen nämä ailahtelevat, ohareita tekevät, oman navan ympärillä pyörivät ihmiset raskaiksi.
Olen huomannut saman.
Vierittävät syyn aina kaverien niskoille, jos mokaavat ja kaverit antavat kaiken aina anteeksi. Kuten tylyn ja itsekeskeisen käytöksen.
Monilla lähemmäs tuhat facebook-kaveria ja kaikki puskevat sydämiä ja jotain muuta imelää.
Itse eivät laita tikkua ristiin toisten hyväksi, koska sattuu laiskottamaan. Eivät maksa velkoja.
Ehkä pitävät bileitä ja ovat hauskaakin seuraa välillä.
Mulla on just tunnusmerkit täyttävä kaveri, entinen hyvä ystävä. Hänelle on tärkeää, että on tuhansia seuraajia somessa ja antaa itsestään kuvan, että elää todella hauskaa luksus-elämää. Mutta minulle sitten vuodattaa miten on pa, yksinäinen jne. Hänellä aina pyorii ihmisiä ympärillä, mutta en usko niiden olevan mitenkään laatuystäviä.
Aloin ottaa etäisyyttä tyyppiin kun alkoi perua sovittuja tapaamisia kanssani esim. treffien takia ja musta tuntui että oon aina kakkosvaihtoehto. Kun juttelemme, juttelemme vain hänestä. Yleensä hän tekstailee koko ajan samaan aikaan ja päivittää someansa. Toivon, että hänelle todellisuus tulee jossain vaiheessa vastaan ja huomaa, että laatuun kannattaa sijoittaa määrän sijasta. Tyyppi elää niin kaukana todellisuudesta kuin vain olla ja voi! Perusti itselleen jopa faceen fanisivun vaikkei ole mikään julkkis :D
Olet kateellinen kun itselläsi ei ole