Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhukaa mulle järkeä päähän. Valmistun 7kk päästä ja haluaisin lopettaa opinnot.

Vierailija
04.10.2017 |

Tiedän ettei olis järkeä lopettaa nyt kun 2v on jo käyty.. koulu ei vain kiinnosta enää yhtään..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Vierailija
2/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valmistut (ilmeisesti lukiosta tai ammattiin) niin pääset hakemaan jatko-opintoihin. Esim. AMK, sinne ei pääse hakemaan ilman koulutusta. Jos nyt et luovuta niin toukokuussa kiität itseäsi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele lopettamista, sillä 24 kuukautta oot jo käynyt ja vaivaiset 7kk jäljellä.Olisko syysväsymys päällä? Otappa D - vitamiinia purkista ja yritä ehtiä ulkoilemaan sekä nukkumaan vähintään 7 tunnin yöunet ja ruokavalio kuntoon.Mieti jo miten palkitset itsesi kun valmistut 7 kuukauden päästä?Tsemppiä opiskeluun.

Vierailija
4/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt et luovuta! Käyt vaikka väkisin loput kurssit ym. Arvosanoilla ei niin väliä kunhan läpi pääset. 7kk päästä olet vapaa koulusta ja voit miettiä mitä haluat tehdä. Mikä tahansa tutkinto on aina parempi kun ei mitään.

Vierailija
5/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama, minkä koulutuksen käy, jos on tarkoitus jatko-kouluttautua. Tai ainakin periaatteessa, itse jatkoin autoamiksesta hyvin numeroin korkeakouluun.

Mitä tekisit sitten kun olet lopettanut koulun? Aloittaisit kaiken alusta, mutta jollain toisella linjalla?

Vierailija
6/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein työn ratkaisun ja kaduin sitä aivan älyttömän paljon seuraavana keväänä kun muut valmistui. Itse jouduin aloittamaan kokonaan uuden alan ihan alusta ja siihen meni taas se 3 vuotta..

Vierailija
7/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein työn ratkaisun ja kaduin sitä aivan älyttömän paljon seuraavana keväänä kun muut valmistui. Itse jouduin aloittamaan kokonaan uuden alan ihan alusta ja siihen meni taas se 3 vuotta..

*tuon

Vierailija
8/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopetat nyt ja asut omillasi joudut säätämään tukien kanssa ja esim toimeentulotukea leikataan lähes varmasti sillä koulun lopettamisen perusteltu syy ei ole "ei kiinnosta"

Vierailija
9/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei enää kiinnosta? Mikä on muuttunut?

Pohdi sitä, jotta saat kaavittua motivaation suorittaa sen loppuun. Olet loppusuoralla!

Vierailija
10/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron oman tarinan jos se motivoisi:)

Lopetin opinnot 6kk ennen valmistumista.

Jouduin maksamaan kelalle takaisin 2kk opintotuet (koska olin liikaa poissa/en edennyt tarpeeksi) tätä ei olisi tapahtunut jos olisin jatkanut loppuun asti.

Mulla ei ollut aiempaa tutkintoa, joten jouduin sossun rahoille -> Piti soitella, käydä ja selvitellä miksi lopetin. Lisäksi tuesta vähennettiin olikohan 2kk ajaksi 20% ja jouduin käymään ties missä aktivointi suunnitelmissa ja mut puoli pakotettiin työkkärin kurssille.

Keväällä piti tehdä yhteishaku jossa olin edelleen ihan pihalla ja syksyllä en päässyt kouluun- -> Sossun painostus jatkui ja piti edelleen käydä ammatinvalintapsykologilla jne.. lopulta päädyin jatkamaan kesken jääneet opinnot loppuun ja jouduin käymään joitain kursseja uudelleen ja ryhmäytymään uuteen porukkaan ja osan opettajien suhtautuminen oli tosi nihkeää.. Jouduin hakemaan uudelleen opintolainat ja tuet..

Niin että olisin päässyt aika paljon helpommalla jos olisin käynyt sen 6kk vaikka väkisin :)

Tsemppiä sulle, i feel you ja puhun omasta kokemuksesta. Varsinkin jos sulla ei ole ammattia alla niin pääset kaikkein helpoimmalla kun käyt loppuun :)

Tee vaikka sellainen lista mitä kaikkea ikävää tulee jos jätät kesken. Ja mitä hyvää tulee kun jatkat loppuun :)

Vierailija
11/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa saa taas nostaa opintolainaa! Sinne kun jaksat ni siitä on helppo sinnitellä vielä muutama kuukausi.

Vierailija
12/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) ap

Vierailija
13/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras. kirjoitti:

Se on ihan sama, minkä koulutuksen käy, jos on tarkoitus jatko-kouluttautua. Tai ainakin periaatteessa, itse jatkoin autoamiksesta hyvin numeroin korkeakouluun.

Mitä tekisit sitten kun olet lopettanut koulun? Aloittaisit kaiken alusta, mutta jollain toisella linjalla?

Eli siis AMK:n. Erikoista kun sitä ei voi suoraan sanoa, vaan tuolla "korkeakoulu" termillä yritetään kierrellä totuutta. Kukaan yliopistoon päässyt ei puhu opiskelevansa "korkeakoulussa" vaan kyllä siitä puhutaan ihan oikealla nimellä.

Ja tuossa, että amiksesta pääsee AMK:n, ei ole mitään ihmeellistä, siihenhän se on tarkoitettukin. Sen sijaan se ei todellakaan ole ihan sama, minkä koulutuksen käy, jos on tarkoitus jatko-opiskella.

Käytännössä jos on tarkoitus jatko-opiskella, niin lukioon ja yliopistoon kannattaa lähteä tähtäämään. Jos lukiossa kovin vaikeaa niin voi sitten harkita sitä AMKta siinä vaiheessa.

Vierailija
14/14 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Eli siis AMK:n. Erikoista kun sitä ei voi suoraan sanoa, vaan tuolla "korkeakoulu" termillä yritetään kierrellä totuutta. Kukaan yliopistoon päässyt ei puhu opiskelevansa "korkeakoulussa" vaan kyllä siitä puhutaan ihan oikealla nimellä.

Ja tuossa, että amiksesta pääsee AMK:n, ei ole mitään ihmeellistä, siihenhän se on tarkoitettukin. Sen sijaan se ei todellakaan ole ihan sama, minkä koulutuksen käy, jos on tarkoitus jatko-opiskella.

Käytännössä jos on tarkoitus jatko-opiskella, niin lukioon ja yliopistoon kannattaa lähteä tähtäämään. Jos lukiossa kovin vaikeaa niin voi sitten harkita sitä AMKta siinä vaiheessa.

Miksi pitäisi tähdätä yliopistoon jos haluamaansa alaa voi opiskella vain amk:ssa? Tai miksi ylipäätään kannattaisi tähdätä yliopistoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän