Olenko teidän mielestä rappiolla?
Olen miettinyt, että olenko alkoholisti narkkari.
Juon viikonloppuna yleensä molemmat päivät, ja viikollakin tulee juotua. Saatan juoda siis armottoman kännin keskellä viikkoa yhtenä, joskus jopa kahtena päivänä, ja sitten vielä vloppuna perään.
Käytän amfetamiinia, essoja jos on, rivoja sillointällöin ja yleensä myös kannabista aina illan päätteeksi.
Aina sattuu ja tapahtuu jotain hölmöä, kun lähden "radalle". En siis kylläkään käy baareissa, mutta kotona tulee otettua ja myös ystävien luona.
Olen armottoman väsynyt aina alkuviikon, en jaksa tehdä mitään. Mutta aina se vaan sieltä tulee, perjantai. Jasitten taas mennään.
Poden huonoa omaatuntoa omasta tekemisestäni, mutta en osaa lopettaa.
Olen liian monta kertaa sanonut olevani selvinpäin, mutta aina se kalja hiipii mieleeni.
Olen muista syistä käynyt psykiatrilla, joka totesi minulla olevan alkoholi-ongelma .
Mutta jotenkin ajattelen, että nykynuoristo on tälläistä, ikävä kyllä.
Onko muilla samoja ongelmia?
Olenko teidän mielestä aivan rappiolla?
Kommentit (23)
Ystävä hyvä, sinulla on ongelma, tai kaksikin: alkoholi ja huumeet. Yksinäsi et tod.näk.tule niistä pääsemään eroon, joten suosittelin lämpimästi vieroitusta.
Olen nähnyt kaltaisiasi liian paljon. Fiksuja , pohdiskelevia nuoria, jotka ovat hukassa itsensä kanssa. Mikään ei tunnu miltään.
Tuolla menolla olet mennyttä muutaman vuoden sisällä. Kovia sanoja, olen pahoillani. SInä itse voit tehdä päätöksen paremmasta elämästä.
Kannattaa aluksi vähentää päihteitä , ja sinnitellä viikonloppuihin. Siitä se lähtee.
Askel kerrallaan, ja ekan olet ottanutkin: ongelman myöntämisen.
Seuraavaksi puhut siitä huumeongelmastakin. Vaikkei ne muutkaan ihmiset heti paranna sua, niin enää kaikki ei oo sun omien voimien varassa, vaan saat tukea muiltakin.
Älä anna ylpeyden, häpeän tai "ei se kuitenkaan auta" estää tavoittelemasta apua.
Lähiympäristöön ei kannata omaa tilannetta verrata, sillä ongelmia niilläkin kuulostaisi olevan. Sulla on ehkä ollu huono tuuri, kun olet altistunut tietynlaisen ympäristön vaikutuksille.
Toivottavasti joku päivä saat katsoa taakse onnellisena siitä, että pääsit pois siitä rappiosta.