Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko teidän mielestä rappiolla?

Juoppoko
03.10.2017 |

Olen miettinyt, että olenko alkoholisti narkkari.

Juon viikonloppuna yleensä molemmat päivät, ja viikollakin tulee juotua. Saatan juoda siis armottoman kännin keskellä viikkoa yhtenä, joskus jopa kahtena päivänä, ja sitten vielä vloppuna perään.

Käytän amfetamiinia, essoja jos on, rivoja sillointällöin ja yleensä myös kannabista aina illan päätteeksi.

Aina sattuu ja tapahtuu jotain hölmöä, kun lähden "radalle". En siis kylläkään käy baareissa, mutta kotona tulee otettua ja myös ystävien luona.

Olen armottoman väsynyt aina alkuviikon, en jaksa tehdä mitään. Mutta aina se vaan sieltä tulee, perjantai. Jasitten taas mennään.

Poden huonoa omaatuntoa omasta tekemisestäni, mutta en osaa lopettaa.

Olen liian monta kertaa sanonut olevani selvinpäin, mutta aina se kalja hiipii mieleeni.

Olen muista syistä käynyt psykiatrilla, joka totesi minulla olevan alkoholi-ongelma .

Mutta jotenkin ajattelen, että nykynuoristo on tälläistä, ikävä kyllä.

Onko muilla samoja ongelmia?
Olenko teidän mielestä aivan rappiolla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet

Vierailija
2/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä, koska ei auta ammatti-ihmisille puhuminen, ja oma tahto on niin heikko.

Olen niin väsynyt itseeni.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia?

Vierailija
4/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkolle

Vierailija
5/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia?

Olen käynyt. En toki ole vain huumeista siellä maininnut sanaakaan.. alkoholista ollaan puhuttu, ja kun sitten katselin tietojani kanta.fi:stä, luki siellä, että minulla on alkoholiriippuvuus.

En ole siis ollut terapiassa ja psykiatrilla alkoholin takia, vaan aivan jonkun muun .

Jotenkin tuntuu, ettei ammatti-ihmisten kanssa puhuminen oikeasti auta.

Vaikka he ovat taitavia ja kuuntelevat, mutta siellä jauhetaan sitä samaa asiaa minkä itse jo tietää.

Ap

Vierailija
6/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoriso on oikeastaan nyktisin raittiimpaa kuin ennen, joten siihen ei kannata vedota

Vierailija
7/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkolle

Kamala ajatus. Olen nuori nainen.

Ei vanhempani taikka sukulaiset tiedä tilannettani. En koskaan kehtaisi katkolle mennä.

Ap

Vierailija
8/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoriso on oikeastaan nyktisin raittiimpaa kuin ennen, joten siihen ei kannata vedota

Hmm. Aika erikoista. Täällä missä minä asun, ihmiset käyttää alkoholia ja huumeita enemmän kuin koskaan. Jokatoinen ihminen suurinpiirtein vetää jotain. Että en ole aivan samaa mieltä kanssasi.

Ap

Vierailija
9/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut varmasti itsesi kaltaisissa piireissä ja siksi sinulla ap on kuva, että tuo on normaalia. Ei tietenkään ole. Puolet viikosta sekakäyttöä jolloin sattuu ja tapahtuu. Antabus voisi olla kokeilun arvoinen ennenkuin menetät terveytesi.

Vierailija
10/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenpä on vaihtoehdot vähissä. Eipä siinä, ei muutosta pysty tekemäänkääb ennenkun sitä itse sisimmässään haluaa. Nyt tuntuu siltä että haluaisit lähinnä ulkoisista syistä, kun Kyselet muiden mielipiteitä tilanteeseen.

Kyllä tuo todnäk jossain kohtaa alkaa kyllästyttää, ja sitten kun tarpeeksi ottaa päähän niin kyllä sitten jaksaa yrittääkin lopettaa enemmän tosissaan. Että sitä odotellessa

Vierailija
11/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikut varmasti itsesi kaltaisissa piireissä ja siksi sinulla ap on kuva, että tuo on normaalia. Ei tietenkään ole. Puolet viikosta sekakäyttöä jolloin sattuu ja tapahtuu. Antabus voisi olla kokeilun arvoinen ennenkuin menetät terveytesi.

Totta, suurin osa ihmisistä joidenka kanssa aikaa vietän, ovat samanlaisia kuin minä.

Toki tuntuu, että olen heitä vielä pahempi..

En ollut ajatellut tuota antabusta, olin unohtanut sen kokonaan!

Vielä kun pääsisi huumeista eroon.

Vierailija
12/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Aika erikoista. Täällä missä minä asun, ihmiset käyttää alkoholia ja huumeita enemmän kuin koskaan. Jokatoinen ihminen suurinpiirtein vetää jotain. Että en ole aivan samaa mieltä kanssasi.

Ap

On tutkitusti raittiimpaa. Muidtaakseni ääripäät, täysin raittiit ja ongelmakäyttäjät, lisääntyneet. Mutta keskiarvollisesti on raittiimpia. Googlaa jos haluat

Vierailija
13/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi:

Minä saatan vetää parin viikon välein kännit, yleensä juon yhtenä viikonloppuiltana vähän enemmän, välillä olen viikonlopun selvin päin. Joskus harvoin, kerran kuussa tai kahdessa, voin juoda kännit viikolla. Useampana päivänä viikosta saatan tissutella, esim. tänään olen juonut 2 lasia viiniä, eilen join 2 lonkeroa...

Omasta mielestäni minulla on jonkinasteinen alkoholiongelma. Ja jos minulla on ongelma, sinullakin ap ystäväiseni on se, mutta pahempi. Omasta juomisestani harvemmin aiheutuu mitään ikäviä sattumuksia, sanoit, että sinulla ihan selkeästi sattuu ja tapahtuu, kun "lähdet radalle". Se ei varmaankaan ole hyvä asia?

Huumeista, itse olen joskus satunnaisesti polttanut kannabista, kun sitä on tarjottu. Itse en ole koskaan ostanut ja edelliskerrasta on useita kuukausia. Joskus mietin, että voisi olla hauskaa taas poltella ja siitä seuraa järkyttynyt itsekriittinen pohdinta, olenko kehittämässä itselleni siihen vaivihkaa jotain riippuvuutta.

Ap, mainitsit liudan huumausaineita, joita käytät säännöllisesti. Omaan käyttööni (en ole edes harkinnut kokeilevani muuta kuin kannabista ja viinaa, en edes tupakoi) rinnastaen sanoisin, että jos yhtään välität itsestäsi, sinun olisi syytä hakea apua ongelmaasi!

Mietin, onko sinulla elämässäsi muuta sisältöä kuin päihteet? Esim. joku keräily, luova harrastus, luonnossa kävely, elokuvissa tai ostoksilla käynti, voisi korvata osan siitä "sisällöstä", mitä nyt saat tuolla aikalailla käsistä karanneella päihteiden sekakäytölläsi.

Elämällä on niin paljon enemmän annettavaa, kun päihteet! Jonkin verran voi rentoutua, mutta tuo kuulostaa siltä, että ne hallitsevat elämääsi. Koita vähentää ja saada muutakin sisältöä.

Alkoholikin on oikein käytettynä kelpo renki, mutta huono isäntä. Laittomista aineista olisi hyvä pysytellä pääosin erossa, eivät ne ihan syyttä ole laittomia.

Vierailija
14/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenpä on vaihtoehdot vähissä. Eipä siinä, ei muutosta pysty tekemäänkääb ennenkun sitä itse sisimmässään haluaa. Nyt tuntuu siltä että haluaisit lähinnä ulkoisista syistä, kun Kyselet muiden mielipiteitä tilanteeseen.

Kyllä tuo todnäk jossain kohtaa alkaa kyllästyttää, ja sitten kun tarpeeksi ottaa päähän niin kyllä sitten jaksaa yrittääkin lopettaa enemmän tosissaan. Että sitä odotellessa

Kiitos viestistäsi. Uskon, että tosissaan haluan lopettaa kaiken tämän sonnan, mutta ilmeisesti en koska en ole siihen pystynyt.

Jotenkin liian heikko tekemään oikeita ratkaisuja ja oikeasti taistella itsensä pois tästä. Kun oikeasti siihen tarvitsee voimia että tämän saa loppumaan.

Ap

Vierailija
15/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/nykynuorilla-menee-pare…

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/uutissorvi_uusi.lue_abstr…

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/248697-poliisi-nuoret-ryyppaavat-aie…

Taidat vaan liikkua huonossa porukassa. Käytkö töissä tai koulussa? Jos et, niin todellakin olet rappiolla. Katkolle vaan, se on pienempi häpeä kun herätä 30 vuoden päästä samassa jamassa.

Oon 23v nainen, juon alkoholia kerran kahdessa kuussa, enkä käytä huumeita. Sun touhu ei oo normaalia.

Vierailija
16/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaali holtittoman punavihreän politiikan tuotos. Kaikki on tuotu eteesi valmiina etkä osaa huolehti elämästäsi. Kun järjestelmä kaatuu siihen, että elätettäviä on liikaa, olet pahassa k*sessa kuten muut kaltaisesi.

Et kykene työskentelmään, etkä edes osaisi kun koulut on jäänyt kesken. Kaikki perus asiat kuten siivous ja ruoan valmistaminen on kaltaisellesi mahdoton tehtävä.

Suomi tulee menettämään kokonaisen sukupolven tuolle hirveälle aatteelle, mutta tulevaisuudessa tästä voidaan oppia.

Vierailija
17/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppoko kirjoitti:

Olen miettinyt, että olenko alkoholisti narkkari.

Juon viikonloppuna yleensä molemmat päivät, ja viikollakin tulee juotua. Saatan juoda siis armottoman kännin keskellä viikkoa yhtenä, joskus jopa kahtena päivänä, ja sitten vielä vloppuna perään.

Käytän amfetamiinia, essoja jos on, rivoja sillointällöin ja yleensä myös kannabista aina illan päätteeksi.

Aina sattuu ja tapahtuu jotain hölmöä, kun lähden "radalle". En siis kylläkään käy baareissa, mutta kotona tulee otettua ja myös ystävien luona.

Olen armottoman väsynyt aina alkuviikon, en jaksa tehdä mitään. Mutta aina se vaan sieltä tulee, perjantai. Jasitten taas mennään.

Poden huonoa omaatuntoa omasta tekemisestäni, mutta en osaa lopettaa.

Olen liian monta kertaa sanonut olevani selvinpäin, mutta aina se kalja hiipii mieleeni.

Olen muista syistä käynyt psykiatrilla, joka totesi minulla olevan alkoholi-ongelma .

Mutta jotenkin ajattelen, että nykynuoristo on tälläistä, ikävä kyllä.

Onko muilla samoja ongelmia?

Olenko teidän mielestä aivan rappiolla?

Jos sitä tarvitsee kysyä, et vielä tarpeeksi. Sitten kun olet, sitä ei kenenkään tarvitse kysyä. Ei muuta kun lisää viinaa naamaan, ja kaikki muutkin mömmöt perään. Vedä poika (tai tyttö) vedä, vedä niin paljon kuin ikinä pystyt. Sitten kun sinulla on vain kaksi vaihtoehtoa jäljellä, kuolema aineisiin tai lopetat, ehkä pystyt lopettamaan.

Vierailija
18/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi:

Minä saatan vetää parin viikon välein kännit, yleensä juon yhtenä viikonloppuiltana vähän enemmän, välillä olen viikonlopun selvin päin. Joskus harvoin, kerran kuussa tai kahdessa, voin juoda kännit viikolla. Useampana päivänä viikosta saatan tissutella, esim. tänään olen juonut 2 lasia viiniä, eilen join 2 lonkeroa...

Omasta mielestäni minulla on jonkinasteinen alkoholiongelma. Ja jos minulla on ongelma, sinullakin ap ystäväiseni on se, mutta pahempi. Omasta juomisestani harvemmin aiheutuu mitään ikäviä sattumuksia, sanoit, että sinulla ihan selkeästi sattuu ja tapahtuu, kun "lähdet radalle". Se ei varmaankaan ole hyvä asia?

Huumeista, itse olen joskus satunnaisesti polttanut kannabista, kun sitä on tarjottu. Itse en ole koskaan ostanut ja edelliskerrasta on useita kuukausia. Joskus mietin, että voisi olla hauskaa taas poltella ja siitä seuraa järkyttynyt itsekriittinen pohdinta, olenko kehittämässä itselleni siihen vaivihkaa jotain riippuvuutta.

Ap, mainitsit liudan huumausaineita, joita käytät säännöllisesti. Omaan käyttööni (en ole edes harkinnut kokeilevani muuta kuin kannabista ja viinaa, en edes tupakoi) rinnastaen sanoisin, että jos yhtään välität itsestäsi, sinun olisi syytä hakea apua ongelmaasi!

Mietin, onko sinulla elämässäsi muuta sisältöä kuin päihteet? Esim. joku keräily, luova harrastus, luonnossa kävely, elokuvissa tai ostoksilla käynti, voisi korvata osan siitä "sisällöstä", mitä nyt saat tuolla aikalailla käsistä karanneella päihteiden sekakäytölläsi.

Elämällä on niin paljon enemmän annettavaa, kun päihteet! Jonkin verran voi rentoutua, mutta tuo kuulostaa siltä, että ne hallitsevat elämääsi. Koita vähentää ja saada muutakin sisältöä.

Alkoholikin on oikein käytettynä kelpo renki, mutta huono isäntä. Laittomista aineista olisi hyvä pysytellä pääosin erossa, eivät ne ihan syyttä ole laittomia.

Kiitos hienosta viestistäsi! Onneksi sinun tilanteesi on ainakin hallittavissa, ja tiedostat itsekin, että saattaa olla jonkinasteinen ongelma tuokin. Mikä minä olen neuvomaan tai sanomaan kenellekään mitään, mutta jos sinun käyttösi pysyy tuollaisena, en usko siitä olevan haittaa.

En oikeastaan harrasta mitään, käyn välillä lenkillä jos jaksan. Muuten olen kyllä perheeni kanssa tosi paljon tekemisissä, että välttämättä minusta ei huomaa, että olen aivan loppu.

Nuosta huumeista sen verran, että amfetamiini on se, jota käytän kyllä oikeastaan aina kun otan olutta. Nuo muut on sitten silloin kun on lähistöllä, eli ei kovin usein mielestäni. Mutta aina jos saa. Kannabista käytön vain kännissä, että saa unta. Siitä olen päässyt jo hieman eroon, ennen sitä tuli vedettyä kuin karkkia.

Yritän ajatella, että kyllä se hyväksi vielä muuttuu.. ja toivonkin niin.

Mutta kaikkea hyvää sinulle!

AP

Vierailija
19/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet normaali holtittoman punavihreän politiikan tuotos. Kaikki on tuotu eteesi valmiina etkä osaa huolehti elämästäsi. Kun järjestelmä kaatuu siihen, että elätettäviä on liikaa, olet pahassa k*sessa kuten muut kaltaisesi.

Et kykene työskentelmään, etkä edes osaisi kun koulut on jäänyt kesken. Kaikki perus asiat kuten siivous ja ruoan valmistaminen on kaltaisellesi mahdoton tehtävä.

Suomi tulee menettämään kokonaisen sukupolven tuolle hirveälle aatteelle, mutta tulevaisuudessa tästä voidaan oppia.[/quote

Kiitos kauniista sanoistasi. AP

Vierailija
20/23 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi:

Kiitos hienosta viestistäsi! Onneksi sinun tilanteesi on ainakin hallittavissa, ja tiedostat itsekin, että saattaa olla jonkinasteinen ongelma tuokin. Mikä minä olen neuvomaan tai sanomaan kenellekään mitään, mutta jos sinun käyttösi pysyy tuollaisena, en usko siitä olevan haittaa.

En oikeastaan harrasta mitään, käyn välillä lenkillä jos jaksan. Muuten olen kyllä perheeni kanssa tosi paljon tekemisissä, että välttämättä minusta ei huomaa, että olen aivan loppu.

Nuosta huumeista sen verran, että amfetamiini on se, jota käytän kyllä oikeastaan aina kun otan olutta. Nuo muut on sitten silloin kun on lähistöllä, eli ei kovin usein mielestäni. Mutta aina jos saa. Kannabista käytön vain kännissä, että saa unta. Siitä olen päässyt jo hieman eroon, ennen sitä tuli vedettyä kuin karkkia.

Yritän ajatella, että kyllä se hyväksi vielä muuttuu.. ja toivonkin niin.

Mutta kaikkea hyvää sinulle!

AP

Kiitos, mukavaa, jos oli apua!

Tuosta amfetamiinin käyttötavastasi tulee mieleen kännitupakointi, mitä joskus ennen harrastin. Voisi ehkä auttaa, jos bissen vaihtaisi johonkin sellaiseen, jonka kanssa ei tule vanhasta tottumuksesta halua vetää amfetamiinia? Hyvä, että olet saanut pilveä vähennettyä.

Kannattaa oikeasti etsiä jotain pientä kivaa elämään, joka toisi siihen vähän lisäsisältöä. Esim. joku sinua kiinnostava kirja tai tv-sarja tai dokumentit, jostain tällaisesta se lähtee. (Itse ainakin kokisin elämäni olevan todella köyhää ilman omia outoja harrastusjuttujani ja varmaan käyttäisin tuolloin itsekin päihteitä paljon enemmän.)

Jos esim. tykkäät pohdiskella (teksteistäsi saa vaikutelman ihan älykkäästä kaverista) niin joku filosofinen tai yhteiskunnallinen aihepiiri voisi ehkä sopia, jos yhtään inspaa.

Tsemppiä, kyllä se tästä vielä, jos vain jaksat itse välittää itsestäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi