Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen halukkuuden muutos ennen vaihdevuosia

Vierailija
03.10.2017 |

Jatkuva panetus. Tätä on nyt jatkunut noin kuukauden. On jo häiritsevää. :(
Onko tämä joku luonnon keino kertoa että nyt kannattaa viimeistään toimia, jos haluaa sukuaan jatkaa.
Onko muilla kokemuksia? Yleensähän halut vähenee, kun vaihdevuodet lähenee.
N45

Aiempi aloitukseni siirrettiin seksipalstalle, vaikka kysymys on muusta kuin seksistä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tosiaan puhutaan naisen kehon toiminnoista. Ne eivät tarkoita seksiä.

Vierailija
2/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En vanhene kyllä yhtään jos tätä puolta ajatellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää että tällaisesta asiasta voi keskustella "aihe vapaalla".

Ketjussa oli jo monta viestiä, jotka olivat asiallisia.

Vierailija
4/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän puhutaan haluttomuudesta yms. Miksi tuo ketju siirrettiin? Samoja tuntemuksia oli monella.

Vierailija
5/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika, ikää jo 50v. Ihan järjetöntä, liikunta vielä pahentaa tilannetta. Kolme kuukautta oli ihan tuskaa nyt jo vähän helpottaa.

Vierailija
6/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää että tällaisesta asiasta voi keskustella "aihe vapaalla".

Ketjussa oli jo monta viestiä, jotka olivat asiallisia.

Korjaus* Jännää että tällaisesta asiasta EI voi keskustella "aihe vapaalla".

Vierailija
7/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla aseksuaali, ei kiinnosta yhtään seksi enää ja olen 46. Olisi ollut mielenkiintoista tietää miltä halu tuntuu...Hukkaan tuntuu kaikki menevän:(

Vierailija
8/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vanhentunut - minusta tuli puuma 42-vuotiaana.

Vierailija
9/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän tosiaan puhutaan naisen kehon toiminnoista. Ne eivät tarkoita seksiä.

Ja seksihän on luonnollinen asia!

Vierailija
10/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla aseksuaali, ei kiinnosta yhtään seksi enää ja olen 46. Olisi ollut mielenkiintoista tietää miltä halu tuntuu...Hukkaan tuntuu kaikki menevän:(

Minä olen elänyt onnellista elämää sinkkuna yli kymmenen vuotta. En halunnut seksiä eikä se kiinnostanut. Satunnaisilta kumppaneilta halusin läheisyyttä ja halimista.

Nyt tilanne on muuttunut. Olen lähes jatkuvasti kiihottunut ja sitä kautta ajattelen seksiä lakkaamatta.

Tämä on tosiaan jo häiritsevää. :(

AP: N45

Vierailija
11/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elänyt onnellista elämää sinkkuna yli kymmenen vuotta. En halunnut seksiä eikä se kiinnostanut. Satunnaisilta kumppaneilta halusin läheisyyttä ja halimista.

Nyt tilanne on muuttunut. Olen lähes jatkuvasti kiihottunut ja sitä kautta ajattelen seksiä lakkaamatta.

Niin ja lisään, että nuorena olin kyllä ihan kyltymätön. Se nyt lähinnä ihmetyttää, että 45-vuotiaana sama tunne taas. :(

Vierailija
12/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkunut jo 10 v ja ikää alkaa olla 50 v. Onneksi on tuo  mies, mutta ei sitä enää jaksa kiinnostaa samalla tavalla kuin vielä muutama vuosi sitten. Mulla on vaihdevuodet varmasti jo meneillään, mutta tahti ei ole yhtään hidastunut, miten sitten kun kuukautiset loppuu, loppuuko halutkin? Vähentyä ainakin sais. 

Vierailija
13/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lisään, että nuorena olin kyllä ihan kyltymätön. Se nyt lähinnä ihmetyttää, että 45-vuotiaana sama tunne taas. :(

Asioilla on puolensa. Olen kateellinen sinulle,  (hyvällä tavalla)että halua riittää. Itsekin haluaisin haluta mutta ei. Olen ehkä masentunut. On kamalaa vanheta ja huomata itsessään asioita joita häpeää. No, elämäähän tämä on.

Vierailija
14/19 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mammoilla on haluttomuutta aina, 20v, 30v, 40v jne.

Onneksi itse olen saanut säilyttää seksuaalisuuteni koko aikuisiän eikä vaihdevuodet tuoneet muutosta. Vv loppui jo 4v sitten ja edelleenkin olen paljon aktiivisempi kuin nuorempi mieheni!

Vierailija
15/19 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet alkaa naisilla 40-50-vuotiaana: kuukautiskierto muuttuu, kehon lämmönsäätely tilttaa, seksuaalinen vireys moninkertaistuu. (miehillä vaihdevuodet vie viriliteetin ja halut, mutta naisten seksuaalisuus vain vahvistuu).

Itsellä oli menkat 13-42-vuotiaana aina 13 kertaa vuodessa, hirveät kuukautiskivut ja vuotopäiviä 7-8. Nyt menkat tulee 16 kertaa vuodessa ja kestää vain 4 päivää, kivut voi nykyisin kestää jo ilman kipulääkkeitä.

Kiinnostaisi kuinka kauan vaihdevuodet kestää, 10 vuotta?

Tämä olisi viimeinen sauma hankkia lapsi, minä en kyllä enää jaksa, en missään tapauksessa. Olisin yli 70-vuotias, kun lapsi aikuistuu.

Varasin ajan lääkärille hormonihoitoa varten, olen jo juossut rahastettavana gynellä ja mammografiassa ja verikokeissa, olisi mukavaa jos niitä vaihdevuosioireita voisi pikkuhiljaa alkaa hoitaa. Julkisella puolella ei ole gynekologeja, joten naiset ovat heitteillä vaivoineen.

Miehille tietenkin löytyy helposti urologi julkisesta terveydenhuollosta, naistenvaivoja aina vähätellään ja alihoidetaan.

Vierailija
16/19 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  viimeisen 10v ollut siinä tilassa että seksiä pitää saada vähintään kerran päivässä. Jos mies ei auta minua niin sitten teen sen itse. Sormin tai sauvoilla ennen nukkumaan menoa. Liukkari on hyvä apuväline vaikka kostunkin ihan normisti. Sillä vaan pääsee nopeammin hommiin ja nopeampaan orgasmiin. Orgasmin saan helposti omin avuin tai mieheni kanssa.

Vierailija
17/19 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyltymätön 49 kirjoitti:

Olen  viimeisen 10v ollut siinä tilassa että seksiä pitää saada vähintään kerran päivässä. Jos mies ei auta minua niin sitten teen sen itse. Sormin tai sauvoilla ennen nukkumaan menoa. Liukkari on hyvä apuväline vaikka kostunkin ihan normisti. Sillä vaan pääsee nopeammin hommiin ja nopeampaan orgasmiin. Orgasmin saan helposti omin avuin tai mieheni kanssa.

Olispa teitä enemmän...

Vierailija
18/19 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ihan hirveä panetus koko ajan, mutta minulla on myös seksikumppaneita auttamassa asiassa. Juuri sovin huomiseksi seksitreffit 10 vuotta nuoremman miehen kanssa, joka on ihan sairaan komea ja urheilullinen. Jaksaa painaa monta kertaa yössä. 

Vierailija
19/19 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet alkaa naisilla 40-50-vuotiaana: kuukautiskierto muuttuu, kehon lämmönsäätely tilttaa, seksuaalinen vireys moninkertaistuu. (miehillä vaihdevuodet vie viriliteetin ja halut, mutta naisten seksuaalisuus vain vahvistuu).

Itsellä oli menkat 13-42-vuotiaana aina 13 kertaa vuodessa, hirveät kuukautiskivut ja vuotopäiviä 7-8. Nyt menkat tulee 16 kertaa vuodessa ja kestää vain 4 päivää, kivut voi nykyisin kestää jo ilman kipulääkkeitä.

Kiinnostaisi kuinka kauan vaihdevuodet kestää, 10 vuotta?

Tämä olisi viimeinen sauma hankkia lapsi, minä en kyllä enää jaksa, en missään tapauksessa. Olisin yli 70-vuotias, kun lapsi aikuistuu.

Varasin ajan lääkärille hormonihoitoa varten, olen jo juossut rahastettavana gynellä ja mammografiassa ja verikokeissa, olisi mukavaa jos niitä vaihdevuosioireita voisi pikkuhiljaa alkaa hoitaa. Julkisella puolella ei ole gynekologeja, joten naiset ovat heitteillä vaivoineen.

Miehille tietenkin löytyy helposti urologi julkisesta terveydenhuollosta, naistenvaivoja aina vähätellään ja alihoidetaan.

Menin yksityiselle gynelle ja sain hormonihoidon. Hän sanoi, että vaihdevuosioireet voivat kestää joillain koko loppuelämän!

Olin myös melkoinen seksihullu ennen pahimpia oireita. Kun aloitin hormonihoidon, niin halut melkolailla katosivat. Niinhän ne hormonivalmisteet vaikuttavat nuorillakin, kun käytetään ehkäisytarkoituksessa eli aikaansaavat haluttomuutta.