Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon myynti: kauanko kestää?

Vierailija
03.10.2017 |

Olen aikeissa myydä pääkaupunkiseudulla sijaitsevan rivarikolmioni. Tässä yhtiössä on ollut kesäkuusta saakka myynnissä yksi vastaava, jota stalkkaan Oikotiellä, koska haluan tietää, kauanko sen myynti oikein kestää. Minusta on mennyt jo kamalan kauan! Asunto on ihan hyväkuntoinen tietääkseni.

Miten kauan teillä on kestänyt pääkaupunkiseudulla kolmion myynti? Tämä alue ei ole mikään trendikkäin, mutta erittäin suosittu lapsiperheiden keskuudessa. Pääasiassa täällä on omakotitaloja.

En ole koskaan myynyt asuntoa. Olisinkin kiinnostunut kaikenlaisista kokemuksista! Pitääkö asuntoa hinkata hammasharjalla ennen jokaista näyttöä? Miten sellaista jaksaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyt yksiön Helsingin keskustasta, se kestää muutaman sekunnin, jos hinta on oikea.

Vierailija
2/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asuntojahan myydään muutamasta tunnista muutamaan vuoteen.

Meillä meni molemmat kämpät neljännellä näytöllä.

Ja kyllä, hinkutin hammasharjalla kaikki paikat, missään ei ollu tahran tahraa.

Tuuletus myös erittäin tärkeä. Jos asunnossa on tunkkainen tuulettamaton haju, ei taatusti tule kauppoja.

Pidä kunnon läpiveto reilusti tunnin ajan tunti ennen näyttöä. Näytön ajaksi ikkunat kii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää myös, että näyttö on päivän valoisimpaan aikaan eli viikonloppuisin keskipäivään. Viikolla ei kannata iltanäyttöjä pitää.

Vierailija
4/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!

Onko kukaan teettänyt esim. suursiivousta ihan siivoojalla ennen näyttöjä? Kuinka usein näyttöjä kannattaa pitää?

ap

Vierailija
5/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan siis myyty kaks kämppää täällä pk-seudulla ja molemmat meni neljännellä näytöllä. Minä olen se hysteerinen hammasharjalla hinkuttaja :D. Välittäjätkin sanoivat, että eivät koskaan ole nähneet näin puhdasta asuntoa, (jossa on sentään 2-vuotias, jonka ruokailut ovat todella sottaisia, kun ruokaa lentää verhoihinkin). Välittäjät sanoivat, että ei ole tahran tahraa ja se kyllä olikin totta :D. Siivosin siis ihan itse. Pölyt pyyhin paikoista joihin ei näe, sillä itse pöly tekee tunkkaisen ilman.

Mun vinkit siis ovat puhtaus ja raitis ilma. Jos teillä on koneellinen ilmastointi, huudata sitäkin täysillä ikkunatuuletuksen jälkeen.

Vierailija
6/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja näyttöjä pidettiin kerran viikossa viikonloppuisin. t. himohinkkaaja

Vierailija
7/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista kaikki epämieluisat hajunlähteet, mikäli sellaisia on. Esim. huolehdi, että eteisen matto on puhdas eikä haise.

Joskus päiväpeittokin voi haista ihan vain tunkkaiselle ja pölyiselle, jos sitä ei juuri koskaan pestä.

Itse en siis ostaisi asuntoa, jossa sisäilma tuntuu huonolle tai jos täytyisi heti hinkutella muiden pinttyneet tahrat.

Vierailija
8/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan siis myyty kaks kämppää täällä pk-seudulla ja molemmat meni neljännellä näytöllä. Minä olen se hysteerinen hammasharjalla hinkuttaja :D. Välittäjätkin sanoivat, että eivät koskaan ole nähneet näin puhdasta asuntoa, (jossa on sentään 2-vuotias, jonka ruokailut ovat todella sottaisia, kun ruokaa lentää verhoihinkin). Välittäjät sanoivat, että ei ole tahran tahraa ja se kyllä olikin totta :D. Siivosin siis ihan itse. Pölyt pyyhin paikoista joihin ei näe, sillä itse pöly tekee tunkkaisen ilman.

Mun vinkit siis ovat puhtaus ja raitis ilma. Jos teillä on koneellinen ilmastointi, huudata sitäkin täysillä ikkunatuuletuksen jälkeen.

Mä kuulun kans hinkkaajiin ja mikään ei raivostuta niin paljoa kuin ostaa kämppä pölyineen paskoineen. Sen virheen jo kaksi kertaa tehneenä kolmatta ei tule. Kauppakirjaan merkintä että myyjä vie, hiekkansa, rasvansa, pölypallonsa, paskaraitansa ja tuhkat pesästä mukanaan.

Vierailija
9/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tähän vielä vinkki, koneelliseen ilmanvaihtoon liittyen, että vaihda

ilmanvaihtokoneen suodattimet ja sitten huudata. Ja muista pyyhkiä kaikista sisäilman tuloaukoista katonrajoissa tummentumat ja pöly pois. Niin, että ne ovat ihan siistit.

Sama koskee vessoja ja kylppäriä ja saunaa; katossa oleva ilmanvaihtoventtiili putsaa täysin.

Vierailija
10/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulun kans hinkkaajiin ja mikään ei raivostuta niin paljoa kuin ostaa kämppä pölyineen paskoineen. Sen virheen jo kaksi kertaa tehneenä kolmatta ei tule. Kauppakirjaan merkintä että myyjä vie, hiekkansa, rasvansa, pölypallonsa, paskaraitansa ja tuhkat pesästä mukanaan.

:D

Vierailija
11/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoota kannattaa kunnolla. Itse tein pientä pintaremonttia. Maalasin kolhiintuneet oven karmit ja kellastuneet väliovet. Lisäksi asensimme parvekkeelle lattiaritilät. Maalasin pari seinää jossa oli rumat ruuvin reiät seinähyllyjen jäljiltä. Ja kaikki ylimääräinen sälä pois keittiön tasoilta kun on näyttö.

Meilläkin oli toinen asunto myynnissä samasta taloyhtiöstä. Oma kämppä meni eka näytöllä.

Vierailija
12/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan ihan totta, että näyttöön tuleva herkästi ajattelee, että asunto on silloin siinä tilassa ja kunnossa kuin se tulee sitten luovutettaessa olemaan, vaikka näin ei varmaan läheskään aina ole. Itse siis ajattelisin, että kämppä puunataan perusteellisesti vielä sitten, kun sieltä on jo muutettu pois.

Varmasti se ensivaikutelma, siisteys ja raikkaus merkkaa kuitenkin todella paljon.

Jotenkin ahdistun silti, että myyntiprosessissa on ihan hirveä homma siivoamisineen ja järjestelemisineen...

ap

Vierailija
13/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa sitä kämppää ja vertaa teidän omaan. Siinä voi olla joku ihan yllättävä juttu, joka viivästyttää myyntiä.

Vierailija
14/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseutu on aika laaja käsite. Asunnon koko-hinta-sijainti-ikä-kunto-suhde ratkaisee myyntiajan.

Jokatapauksessa, jos asunto sijaitsee Helsingissä, se pitäisi saada helposti myytyä. Jos ei mene kaupaksi, niin hinta ei ole kohdallaan. Tuskin kukaan kuitenkaan tappiolla joutuu myymään.

Vierailija
15/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoota kannattaa kunnolla. Itse tein pientä pintaremonttia. Maalasin kolhiintuneet oven karmit ja kellastuneet väliovet. Lisäksi asensimme parvekkeelle lattiaritilät. Maalasin pari seinää jossa oli rumat ruuvin reiät seinähyllyjen jäljiltä. Ja kaikki ylimääräinen sälä pois keittiön tasoilta kun on näyttö.

Meilläkin oli toinen asunto myynnissä samasta taloyhtiöstä. Oma kämppä meni eka näytöllä.

On käsittämätöntä, miten paljon ihmisiä kiinnostaa juurikin pintamateriaalit ja niiden kunto. Ne ovat itselleni täysin toissijainen asia, koska muutamalla tonnilla saa asunnosta kuin asunnosta juuri sellaisen kuin haluaa.

Ihmiset ovat hölmöjä. Jatkuvasti on näitä juttuja jostain 70-luvun homeluolista, joita on haksahduttu ostamaan "juuri remontoituina". Todellisuudessa vaan isketty jotai laminaattia ja vaihdettu kaapinovia.

TEKNINEN kunto ratkaisee!

Vierailija
16/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On käsittämätöntä, miten paljon ihmisiä kiinnostaa juurikin pintamateriaalit ja niiden kunto. Ne ovat itselleni täysin toissijainen asia, koska muutamalla tonnilla saa asunnosta kuin asunnosta juuri sellaisen kuin haluaa.

Ihmiset ovat hölmöjä. Jatkuvasti on näitä juttuja jostain 70-luvun homeluolista, joita on haksahduttu ostamaan "juuri remontoituina". Todellisuudessa vaan isketty jotai laminaattia ja vaihdettu kaapinovia.

TEKNINEN kunto ratkaisee!

No näin minäkin ajattelen: on outoa, että joku tekee asunnonostopäätöksen sillä perusteella, että asunnossa ei ole tahroja tai ovi on maalattu. En tajua niitä asunnonmyyntikuvia, joissa on pääosassa joku kukkakimppu pöydällä tai kiva yksityiskohta tapetista. Toki ne luo sen ensivaikutelman, mutta ei kai kukaan nyt oikeasti osta asuntoa ensivaikutelman perusteella?

Todella moni kuitenkin pintaremontoi asuntoa ainakin vähän, ennen kuin muuttaa. Ja monet myös siivoaa asunnon ennen muuttoa, koska silloinhan se on helpointa.

ap

Vierailija
17/19 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette asuntoja myyneet: onko myyntiprosessi ollut raskas? Mikä sujui hyvin, mikä huonosti?

Vierailija
18/19 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rankkaa myydä asuntoa, välittäjä on, mutta kun valitset huonon välittäjän on siitä enemmän harmia kuin hyötyä. Näytöillä ei käy ketään ja myynnissä ollut jo 3 kuukautta, vielä kuukausi pitää kärvistellä että pääsee sopparista välittäjän kanssa eroon ja sitten taas homma alusta :(

Vierailija
19/19 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pääkaupunkiseudulla kirjoitti:

On rankkaa myydä asuntoa, välittäjä on, mutta kun valitset huonon välittäjän on siitä enemmän harmia kuin hyötyä. Näytöillä ei käy ketään ja myynnissä ollut jo 3 kuukautta, vielä kuukausi pitää kärvistellä että pääsee sopparista välittäjän kanssa eroon ja sitten taas homma alusta :(

Meillä alkaa kolmas VUOSI myymistä!!! Vaihdettu välittäjät, pudotettu hintaa, yritetty myydä itse, remonttia. Ei mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme