Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka ryhtyä kasvissyöjäksi 14 vuotiaana?

Vierailija
03.10.2017 |

Olen 14v tyyppi, ja olen ryhtymässä kasvissyöjäksi. Olen lukenut aiheesta paljon.
Kysymys on siis että kuinka se käytännössä toimii? Täytyykö mun tehdä ruokaa valmiiksi pakkaseen, josta otan sitten omat ruuat mukaan, esim. vaikka mökille, jossa yleensä syömme paljon liharuokia.
Entä kuinka kasvissyönti toimii esim. Kylässä ja juhlissa?
Onko muita jotka on aloittaneet kasvissyönnin itse lapsena?

Isona musta tulee vegaani!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempasi eivät halua tehdä sinulle erikseen omia kasvisruokia, niin helpoimmalla pääset kun valmistat itse proteiiniosuuden ja syöt saman salaatin/perunan/riisin/pastan tms kuin muut.

Kylään ja juhliin mennessä syöt mitä voit tarjottavista. Ilmoitat ruokavalion jos kutsussa niin pyydetään.

Mökille voi viedä pakasteita tai vaikka säilykkeitä.

Vierailija
2/4 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teillä yleensä kokkaa? Ei ole vaikeaa kokata siinä sivussa kasvissyöjälle.

Tyttäreni on kasvissyöjä ja nykyään teen esim lasagnen aina kasvisversiona. Jos teen nakkisoppaa, teen keiton valmiiksi ilman nakkeja, otan kasvisannoksen eri kattilaan ja lisään siihen soijapapuja ja sitten nakit toiseen keittoon.

Puolivalmisteista löytyy hyviä vaihtoehtoja, esim Finduksen kasvispuikot vastaa kalapuikkoja. Pakastewokeista saa ihan hyvän aterian lisäämällä vaikka soijasuikaleita. Valmiita kasvispullia ja pihvejä löytyy myös.

Varmista, että saat tarpeeksi proteiinia. B12-vitamiinia joudut ottamaan purkista, siitä tulee helposti puutos kasvisruokavaliolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isona musta tulee vegaani!

Miksi ihmeessä? Jokainenhan toki saa tehdä elämästään niin vaikean kun itse haluaa, mutta miksi olet moista edes pohtinut? Syödä nyt eläviä tuntevia kasviksia monta kiloa päivässä ja sitten päälle kaikenlaisia vitamiineja ja hivenaineita, joita ei kasviksista saa.

Vierailija
4/4 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ottaa asiasta selvää vaikka Vegaaniliiton sivuilta. Kasviksista saa kaikki muut vitamiinit paitsi D-ja B12 vitaamiinit.

D-vitamiiniä syö iso osa sekasyöjistäkin.