Eräässä paikassa olen ollut tekemisissä mukavalta vaikuttavan naisen kanssa. Mikä sitten on ongelma?
No se, että hän on romani. Heti nimestä jo oikeastaan tiesin, ja tarkistin asian vielä somesta. Hän ei siis pukeudu tunnistettavasti.
En mitenkään KAMMOA romaneja, mutta heidän elämäntyylinsä tuppaa olemaan hieman omanlaistaan, kuten me kaikki tiedämme... Nyt painiskelen sisäisen r**istini kanssa. Emme ole mitenkään tutustuneet, mutta se saattaa mahdollisesti olla edessä vielä jonakin päivänä.
Kommentit (10)
Hä? Olet tavannut mukavan ihmisen ja kierrät hänet kaukaa syntyperänsä takia? Nyt valoja päälle.
Mitä jos alamme hengailemaan yhdessä? Rumasti sanottuna en haluaisi koskaan sekaantua romaneihin missään mielessä, mutta hän vaikuttaa kyllä mukavalta tyypiltä. Eikä tässä ole kyse mistään ennakkoluulojen sortumisesta, koska tiesin heti alusta asti. Häntä katsoessani päässäni vain jyskyttää: romani, romani, se on romani...
Tiedän, olen paha ihminen :D Mutta jotenkin... kyllä te tajuatte. Vaikea tilanne, mikäli viihdymme joskus tiiviisti samassa porukassa. Toki voi olla, ettemme ikinä tutustu. Mene ja tiedä.
Älä anna ennakkoluulojen estää mahdollista ystävyyttä. Romaneista löytyy hyviä tyyppejä ha kpäitä, ihan niin kuin kaikista muistakin ihmiaryhmistä.
Mun yksi pitkäaikaisimmista kavereista on romani.
Vierailija kirjoitti:
Jos siitä ei ulkonäöllisesti huomaa että on romani niin eihän se välttämättä (enää) noudata sitä perinteistä romanikulttuuria. Minäkin tiedän kaksi ihmistä joilla on romaninimi ja ovat alunperin romanikulttuurista mutta nykyään elävät ihan normaalia länsimaalaista elämää.
Kasvoista huomaa, pukeutumisesta ei. Tiedän, etteivät he ole mikään yksi yhtenäinen joukko, joka rötöstelee, elää sossurahoilla ja ties mitä muuta. Heissä on täysin tavallisia ja mukavia ihmisiä. Mutta kyllä, minä olen r....sti. Valitettavasti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Hä? Olet tavannut mukavan ihmisen ja kierrät hänet kaukaa syntyperänsä takia? Nyt valoja päälle.
Emme me ole sinänsä olleet tekemisissä muuten kuin erään pakkojutun takia. Emme ole mitenkään jutelleet ja TUTUSTUNEET. Mutta tiedostan, että voimme joskus ajautua hengailemaan samassa porukassa. Sitä ennen minun täytyy prepata r...stiaivojani. -ap
Olen heteronainen ja ajattelen asiaa puhtaasti kaverillisesti. -ap