Liikaa töitä, kohta en enää jaksa
Voiko työterveys auttaa tällaisessa tilanteessa? Olen siis työpaikalla tilanteessa, jossa minulla on liikaa töitä ja työstä johtuvaa stressiä. Olen puhunut esimiehelle, joka ei välitä ollenkaan. Myös esimiehen esimies tietää, mutta esimiehet ovat hyviä ystäviä keskenään, joten minua ei usko myöskään esimiehen esimies. En jaksa tätä enää. Mistä apua?
Kommentit (6)
Tämä on hyvin yleistä. Ei muuta kuin työterveyteen ja sano että nyt on voimat Loppu.
Anteeksi kun naurahdin noille esimiehen esimiehille :D entisessä työpaikassani oli juuri tuollainen ihme hierarkia ja kaikki voivat pahoin.
Hakeudu työterveyteen, tai etsi uusi työpaikka.
Sinun pitää saada apua työn organisointiin. Minun edeltäjäni oli uupumuksen takia saikulla vaikka miten pitkään ja sanoi minullekin heti alkumetreillä, etten tule kestämään työtä, koska on niin kova paine ja liikaa töitä. Olen ollut vuodesta 2013 asti tuossa työssä, enkä ole kokenut uupumista tmv. Työn hyvä organisointi on avain työtehtävien hallintaan! Olen myös melko joustava. Jos töitä on paljon, saatan tehdä jollain viikolla 9-tuntisia päiviä, ja vastaavasti otan ylimääräiset tunnit pois heti kun on löysempää.
Siellä työpaikalla voisi olla hyötyä leanauksesta. Siinä määritellään keskeiset prosessit, joden sujuvuutta pyritään parantamaan. Saikut ei auta mitään, jos työssä ei tule rakenteellista uudistusta. Selkeät tavoitteet, aikataulutus ja tavoitteiden seuranta myös on ihan oleellista, ettei mene sähläämiseksi.
Mun yrittäjä miehellä on sama homma.