Saikulla, huono oma tunto
Pomo oli viime viikolla kipeänä töissä ja sairastuin itse myös loppuviikosta. Viikonlopun olin jo puolikuntoinen, tänään olen yskinyt, yskinyt ja yskinyt ja niistänyt. Lämpöä 37.7. Jäin tänään omalla ilmoituksella kotiin.
Ajattelin mennä huomenna töihin vaikka omalla ilmoituksella saisi olla pois toisenkin päivän. Eihän 37.7 varsinaisesti ole kuumetta?
Kommentit (5)
Toivottavasti työhösi ei kuulu tehtäviä, joissa edellytetään hyvää suomen kielen kirjoitustaitoa.
No se ei oikeasti ole kuumetta enää nykylääkäreiden mukaan. Ennen sanottiin, että on lämpöä mutta enää ei ole sitäkään. Mutta lähinnä kai kyse on sinun omasta kunnosta. Lääkäri olisi kirjoittanut sairauslomaa mulle poskiontelontulehduksesta mutta sanoin, että en tunne olevani niin sairas, että pitää töistä olla pois, ja teen toimistotyötä, joten mitään nosteluita tai kyykkimisiä ei ole. Niinpä kuulostele itseäsi, jos voit hyvin niin mene töihin jos tunnet itsesi sairaaksi niin ole pois. Ei sairauslomalla olla siksi, että "voi olla" vaan siksi, että ei olla työkuntoisia juuri silloin. Tai tee etäpäivä, jos se on mahdollista. Et ainakaan sairastuta muita ja saat työt tehtyä.
37.7 on kuumetta, mutta edelleenkin on typerää tuijottaa pelkkää mittaria, vointi ratkaisee. Töihin meno on varmaan järkevä ratkaisu, jos haluat sydäntulehduksen tai tartuttaa kaikki.
Minulla nousee harvoin kuumetta tai edes lämpöä. Normaali kehon lämpötilani on alle 37. Tunnen itseni yleensä tosi kipeäksi, vaikka kuumetta olisi vain vähän. Tuo lukema olisi minulle siis kuumetta, jollekin muulle ehkä vain pieni lämmönnousu. Jos olosi on huono ja yskittää, niin sinuna jäisin vielä pois, että pääset taudista nopeammin eroon. Muuten saatat olla puolikuntoinen pidemmän aikaa. Minä myös aikoinaan roikuin vähän kipeänä ja puolikuntoisena töissä, kun oli niin kiire. Mutta sitten saattoi mennä 2-3 viikkoakin, että olo oli normaali.
...koska olet korvaamaton? Et ole.