Millaisia mölyjä vakituiset ovat päästäneet suustaan teille harjoittelijat ja määräaikaiset?
Jaetaan aivan uskomattomia, absurdeja, räikeitä yms kokemuksiamme.
Kommentit (6)
Olin (palkattomana) harjoittelijana ravintolassa tarjoilijana ja paikan (palkkaa saava) kokki kuittaili mulle, kuinka epäreilua on, että tarjoilijat saavat pitää tipit itsellään.
Harjoittelijana eräässä tilitoimistossa:
Paikan Bossi sanoi, että eihän tuo sinun työtahti riitä, sinun pitäisi tehdä tuo 10 kertaa nopeammin. En koskaan inttänyt mistään vastaan, en kehdannut alkaa polttamaan siltoja. Unohtivat kai, että olen siellä harjoittelijana, en vakkarina tai orjana.
Sori nyt, vaan harjoittelija, mutta liian moni teistä luulee olevansa maailmanomistaja tai kaikentietävä! Niin monet kerrat olen tavannut näitä takki auki työpaikalle tulevia, eilen syntyneitä harjoittelijoita, jotka luulevat olevansa jotain ainutlaatuista siksi että ovat ns. somenatiiveja. Kuulkaas, kananmunan keittäminenkin on vaikeampaa kuin somen käyttäminen, sen osaamiseksi ei tarvita mitään natiiviutta tms pascaa!
Meille tuli harjoittelija ja tarkoitus oli karttaa mitä osaa. Sanoin tervetuloa, haluatko tulla minun viereeni istumaan.
Hän vastasi haluan ensiksi nähdä kaikki vaihtoehdot ja teen sitten valintani.
Hänen entinen opiskelijakaveri oli ollut pari vkoa harjoittelijana ja he sitten päättivät tehdä töitä yhdessä.
Klo 16 pintaan pomo pyysi kummatkin juttusille, kumpikin sanoivat nyt ei kerkeä, kun on kiire sinne ja tänne. Työaika loppuu klo 16, oli ainakin varttia vaille.
Tulivat kun käskettiin ja pomo kysyi mitä ovat tehneet tänään. Olleet firman intrasivuilla.
Kumpikin saivat lähteä samantien. Olivat n 25 v aikuisopiskelijoita, jotka haastattelussa valittiin meille.
Opettajalle kun pomo soitti, vastasi vaan eipä ollut yllätys.
Ehdottomasti pohjanoteeraus.
Ja keväällä oli tet työntekijä.
Pomo erikseen soitti hänen vanhemmille ja neuvoteltiin miten saataisiin kesäksi töihin. Oli 1,5 kk ja teki loistavaa jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli harjoittelija ja tarkoitus oli karttaa mitä osaa. Sanoin tervetuloa, haluatko tulla minun viereeni istumaan.
Hän vastasi haluan ensiksi nähdä kaikki vaihtoehdot ja teen sitten valintani.
Hänen entinen opiskelijakaveri oli ollut pari vkoa harjoittelijana ja he sitten päättivät tehdä töitä yhdessä.
Klo 16 pintaan pomo pyysi kummatkin juttusille, kumpikin sanoivat nyt ei kerkeä, kun on kiire sinne ja tänne. Työaika loppuu klo 16, oli ainakin varttia vaille.
Tulivat kun käskettiin ja pomo kysyi mitä ovat tehneet tänään. Olleet firman intrasivuilla.
Kumpikin saivat lähteä samantien. Olivat n 25 v aikuisopiskelijoita, jotka haastattelussa valittiin meille.
Opettajalle kun pomo soitti, vastasi vaan eipä ollut yllätys.
Ehdottomasti pohjanoteeraus.
Ja keväällä oli tet työntekijä.
Pomo erikseen soitti hänen vanhemmille ja neuvoteltiin miten saataisiin kesäksi töihin. Oli 1,5 kk ja teki loistavaa jälkeä.
Oliko siis tarkoitus tehdä vain sellaista mitä ei osaa?
Määräaikainen osa-aikaisuus: yksi vakkareista huomautteli mulle äänekkäästi joka kerran, kun tulin töihin muita myöhemmin tai lähdin muita aikaisemmin pois. Ei ollut ilmeisesti tuo OSA-aikaisuuden käsite ihan selvillä.