Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin 50-vuotiaat naiset, jotka jatkuvasti puhuvat itsestään ja muista ikäisistään (ja vähän nuoremmistakin)

Vierailija
02.10.2017 |

naisista vanhoina ja mummoinna. Vitsailevat dementialla ja tena-vaipoilla. Onko työpaikallanne tällaisia naisia ja mieltä olette heistä? Usein ovat hyvin kiinnostuneita toisten ikävuosista, kyselevtä kuinka vanha se on jne..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmosta kun valmistautuu kuolemaan.

Vierailija
2/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt tällaisiin. Monet kyllä puhuvat siitä, miten ihanaa on olla mummu ja ovat aivan sekaisin lapsenlapsistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt tällaisiin. Monet kyllä puhuvat siitä, miten ihanaa on olla mummu ja ovat aivan sekaisin lapsenlapsistaan.

Tuohan on ihan eri asia.

Vierailija
4/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan viisikymppisenä joko luovuttaa ja mummoutuu, tai sitten alkaa elää uutta nuoruutta ja puhuu itsestään tyttönä.

Vierailija
5/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö toi nyt oo ihan normaalia läpänheittoo? Tietysti jos ei mistään muusta osaakaan puhua niin menee yli ja on outoa mutta osana keskusteluja varsinkin jos porukassa on useampi samaa ikää oleva niin en näe tuossa mitään kummallista tai kyselemisen arvoista. 

Vierailija
6/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan viisikymppisenä joko luovuttaa ja mummoutuu, tai sitten alkaa elää uutta nuoruutta ja puhuu itsestään tyttönä.

Kannattaisi elää terveellisemmin, jos jo 5-kymppisenä tuntuu tuolta.

Muista liikunta ja ajottainen paasto + hyvä hammashygienia: et mummoudu ennen aikojasi. Minä olen pian 50 ja minulla on vielä alaikäisiä lapsia itsellänikin.

Vierailija
7/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavia tyyppejä, jotka yrittävät vetää alas masennukseensa muita.

Vierailija
8/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mehän olemme jo mummoikäisiä. Sehän on vain realismia.😊T. mummeli 54v.

Vierailija
9/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on läpänheittoa. Jotkut naiset kaikissa ikäluokissa ovat vaan niin totisia torvensoittajia, ettei heihin uppoa mikään huumori.

Vierailija
10/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 40+ naiset on jo mummoja.

Vierailija
11/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista nyt, että osa tehnyt lapset paljon myöhemmin ja nykyiset nuoret aikuiset tekevät lapsia myöhemmin. Meitä viisikymppisiä joilla suht nuoret lapset jotka eivät tee itse lapsia vielä kymmeneen vuoteen on paljon. Itse en kysele kenenkään ikää työpaikalla enkä juuri puhu omista asioistanikaan, enemmän kuuntelen kahvihuoneessa niiden 30+ naisten hartaita keskusteluja parhaista lastenvaatteista ja lasten harrastuksista. Meillä töissä me 50+ naiset olemme johtotehtävissä, usein kahvilla ja lounailla intoilemme työhön liittyvistä jutuista tai yleisistä asioista.

Vierailija
12/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sanon alle viisikymppisille miehille, että meneppäs/haeppas nuoremmuuttasi. Vaikka olenkin nuorekas N55.

Vierailija
13/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, ja onhan se aika väsynyt vitsi. Mutta vielä pahempaa, kun 30-40-vuotiaatkin jo viljelevät mummoläppää, "sitä kun on näin vanha ja väsynyt ni ei sitä viikonloppuna jaksa enää mihinkään lähteä/mummo vetää nyt villasukat jalkaan ja painelee katsomaan telkkaria/kyllä tää mummo niin suivaantui, kun nuoret.....". Mummous ei ole ikäkysymys, se on mielentila. :) Itse oon 40 enkä kyllä suostu puhumaan itsestäni edes vitsillä mummona, apua! :D

Vierailija
14/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on läpänheittoa. Jotkut naiset kaikissa ikäluokissa ovat vaan niin totisia torvensoittajia, ettei heihin uppoa mikään huumori.

Ei se ole huumoria vaan elämänasenne, mikä näkyy kyseisissä ihmisissä muissakin asioissa. Negatiivisuus ja huono itsetunto aiheuttavat. Nämä naiset eivät arvosta itseään eivätkä muita naisia. Ilmenee myös ämmittelynä ja eukotteluna.

Vierailija
15/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä tuollaista ole tullut vastaan, mitä ap kuvaa. Olen kyllä huomannut että aika monet 50-vuotiaat naiset ovat vähän liian karuja ja yksioikoisia jutuissaan ja suhtautumisessaan toisiin. Asiat yksinkertaistetaan ja joka ikiseen tilanteeseen  halutaan soveltaa jotain "halki poikki ja pinoon"-periaatetta.  Herkästi tilanteet tulkitaan negatiivisesti ja suhteessa toisiin on kontrolloiva sävy. Ihan kuin osalta ihmisiä katoaisi siinä iässä kyky tajuta vivahteita ja huomioida toista ihmistä vuorovaikutuksessa. Sellainen persoonallisuuden muuttuminen kulmikkaaksi.

Olen hoitoalalla töissä ja jotenkin tämän näkee hoitajissa erityisen hyvin, tai ehkä se on ihan sama missä ammatissa ihminen on. Hoitoalalla se on kuitenkin huono asia.

Eivät kaikki viisikymppiset tietenkään muutu sellaisiksi, mutta moni tuntuu muuttuvan. 

Vierailija
16/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista nyt, että osa tehnyt lapset paljon myöhemmin ja nykyiset nuoret aikuiset tekevät lapsia myöhemmin. Meitä viisikymppisiä joilla suht nuoret lapset jotka eivät tee itse lapsia vielä kymmeneen vuoteen on paljon. Itse en kysele kenenkään ikää työpaikalla enkä juuri puhu omista asioistanikaan, enemmän kuuntelen kahvihuoneessa niiden 30+ naisten hartaita keskusteluja parhaista lastenvaatteista ja lasten harrastuksista. Meillä töissä me 50+ naiset olemme johtotehtävissä, usein kahvilla ja lounailla intoilemme työhön liittyvistä jutuista tai yleisistä asioista.

Muista sinä, että osa on tehnyt lapset noin kolmikymppisenä ja hieman alle. Äitini ja anoppini tulivat mummoiksi 55-vuotiaina ja niin tuli monen muunkin saman ikäisen kaverin äidit. Aika moni 50+ nainen on myös siivooja, kassa, lähihoitaja jne. Vai johtajia kaikki... Kyllä on taas itseriittoisuus huipussaan.

Vierailija
17/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa: tässä huumorin lajissa ärsyttää minua se häpeä, mitä tunnetaan kun vanhetaan. Mummo on heille haukkumasana, vanheneminen kirous. He eivät ole sinut vanhenemisen kanssa ja terapoivat itseään "läpänheitolla". Hauskaa kerran, kaksi. Jos jonkun läpänheitto pyörii jatkuvasti ko. aiheessa kyse ei ole enää huumorista. Huumori on hyvä tapa käsitellä asiaa, mutta turha olettaa, että se vanheneminen olisi yhtä kamalaa kaikille.

Vierailija
18/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no kyllä me mun parin ystävän kanssa heitetään mummo-läppää itsestämme. Ei nyt tenoista, mutta tuota vanhuusiän dementiaa syytetään aina, kun jotain unohdetaan tai vaikka avaimet on hukassa. Työpaikkajutuista en osaa sanoa mitään, kun olen koko ikäni ollut yksinyrittäjä. Aiemmin heitettiin huulta äitiydestä, raskaudesta jne. Mulle kyllä ihan normaalia arkihuumoria ja usein tilannekomiikkaa.

En kyllä pidä itseäni mitenkään mummoutuneena, sillä tavalla mitä minä sen negatiivisena asiana ymmärrän. Toisaalta minussa on aina tainnut asua sisäinen mummo, kun tykkään tehdä kaikenlaista mitä mummot ennenvanhaan tekivät: pukeudun mekkoihin ja hameisiin ja neuletakkeihin, pidän hiuksia nutturalla, neulon ja teen muutenkin paljon käsitöitä, leivon, marjastan, hoidan puutarhaa ja viherkasveja, kierrätän kaiken mahdollisen, en koskaan shoppaile, ostan vain mitä tarvitsen, en ole koskaan kuunnellut rokkia tai poppia ja rappiä en ymmärrä alkuunkaan...

Vierailija
19/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silti poista sitä tosiasiaa että olemme mummo_ikäisiä_. Emme nuorennu siitä että teemme lapset vanhoina :) t. 48v 4-vuotiaan äiti.

Vierailija
20/21 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 v enkä todellakaan mikään mummo. Tunnen itseni nuoreksi ja mielestäni näytän ihan nuorekkaalta. Siis en nuorelta kuten20 v vaan nuorekkaalta eli terveeltä ja elinvoimaiselta ja vireältä. Tyyli on nuorekas ja pitkät hiukset. Seuraan muotia ja kuuntelen nykymusiikkia. Iho jne pysyy luultavasti iunnossa aloittamallani hormonihoidolla.

Oma lapsi on vasta ala-asteella. Menin naimisiin vasta pari vuotta sitten. Mieheni on 52 v ja hänen nuorin lapsensa, ei siis yhteinen, meni juuri ekalle luokalle. Kahdella parhaalla ystävälläni, he ovat 47 v myös, on myös lapsia, toisella lapsi on eskarissa, toisella vielä päiväkodissa. Kaikki erittäin nuorekkaita ja vireitä naisia, ei todellakaan mitään mummoja.

Seksielämäni on virkeää. Miehet katselevat yhä ja nykyään minua isketään enemmän kuin ennen. 2 v sitten joku tuntematon moottoripyöräilijä katseli minua autonratissa, kun pääsin perille kohteeseeni, niin sain tekstarin, hän oli selvittänyt rekisterinumeroni ja sitä kautta puhelinnumeroni ja otti yhteyttä ja ehdotti treffejä.

En ihan vielä ole päättänyt, mitä teen isona. Meinaan kokeilla kaikenlaisia uusia harrastuksia ja elämässäni on koko ajan aika koviakin haasteita.

Ikä on mielentila. En aio mummoutua ikinä ja ryhtyä miksikään valittavaksi tädiksi. Eiköhän nykyään löydy samanhenkistä seuraa jokaiselle. Mummot ja papat keskenään ja nuorekkaammat keskenään. Luin yhdestä ikääntymistä käsittelevästä kirjasta, että pitää varoa edes vitsailemasta sellaisella läpällä, koska puhe ja ajatukset ovat itseään toteuttavia osittain, parempi keskittyä elämässä hyvään puoleen. Jos alkaa puhua itsestään mummona, siitä tulee identiteetti ja muuttuu mummoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi