Tiedättekö mitä kaupunkilaisilta puuttuu?
Se on maalaisjärki.
Miten ihmeessä teidät yllättää talvikin joka vuosi? Siis JOKA IKINEN VUOSI???
Hirvialueillakin paahdetaan kahtasataa ja ihmetellään kun rytisee jos kohdalle osuu huonolla tuurilla tien yli juokseva elukka. Nopeusrajoitukset ovat vieras käsite?
Huomasin yhdestä keskustelusta että eteläsuomalaiset kuvittelevat korpien koulukyytien johtuvan villipedoista suurimmaksi osaksi kun pitkistä koulumatkoista. Ei ne elikot teiden varsilla viihdy, korkeintaan ylittävät tiet ravinnon perässä kun tulevat pysäkeille lapsia vaanimaan.
Voi kauhistus kun landella lapset odottavat koulukyytiä tienposkessa ilman vanhempiaan ja parhaimmillaan vielä joutuvat kävelemään parikin kilometriä sinne pysäkille. Talviaikaan ilman katuvaloja pimeälläkin.
Mutta on maalaisjärki myös katoamassa lisääntyneen kukkahattuilun ja foliohattuilun myötä. Sekä somesumun.
Kommentit (50)
Kaupunkilaiset eivät vain osaa ajaa sääolosuhteiden muuttuessa
Kehä kolmosen ulkopuolella ei ole muuta kun metsää ja susia jotka lapsia syövät
Kaupunkilaisilta puuttuu rohkeus.
Suurimmat juntit löytyvätkin pääkaupunkiseudulta. Nuo äitien pukemat ja isien pulkassa vetämät lapsukaiset eivät koskaan muuta minnekään. Tai ehkä max. 10 km:n päähän vanhemmista sieltä Korsosta, mutta ei Leppävaaraa kauemmaksi. Joka sunnuntai on kyläiltävä vanhempien luona ja saatava äidin tekemää riisipuuroa, karjalan paistia ja pullaa kahvin kanssa. Näin elävät nämä pääkaupungin kosmopoliitit.
Itse länsisuomalaisesta pikkukunnasta lähtöisin olen asunut n. 10 eri paikkakunnalla 3:ssa eri maassa. Nyt asun maalla, mutta työt vie pääkaupunkiseudulle sekä ulkomaille usein.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaisilta puuttuu rohkeus.
Suurimmat juntit löytyvätkin pääkaupunkiseudulta. Nuo äitien pukemat ja isien pulkassa vetämät lapsukaiset eivät koskaan muuta minnekään. Tai ehkä max. 10 km:n päähän vanhemmista sieltä Korsosta, mutta ei Leppävaaraa kauemmaksi. Joka sunnuntai on kyläiltävä vanhempien luona ja saatava äidin tekemää riisipuuroa, karjalan paistia ja pullaa kahvin kanssa. Näin elävät nämä pääkaupungin kosmopoliitit.
Itse länsisuomalaisesta pikkukunnasta lähtöisin olen asunut n. 10 eri paikkakunnalla 3:ssa eri maassa. Nyt asun maalla, mutta työt vie pääkaupunkiseudulle sekä ulkomaille usein.
Eli sinusta on hienoa, ettei osaa/halua asettua aloilleen ja on huono asia viihtyä omalla asuinalueellaan ja pysyä hyvissä väleissä vanhempiensa kanssa.
Onneksi tänä talvena ei etelässä tule lunta käytännössä oleenkaan. JEES!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tänä talvena ei etelässä tule lunta käytännössä oleenkaan. JEES!
Musta jää iskee sinnekin!! JEES!!!!
Et pääse karkuun raukkaparka!!!! WUHUU!!!
Eikö maalaisilla ole sen vertaa maalaisjärkeä, että he kuvittelevat jonkun iltapaskan otsikoinnin totuudeksi?
Tiesin tuon kaiken, mutta hyvä kun valistat. Ihme ja kumma, mutta jotkut osaavat elää sekä maalla, että kaupungissa!
helsinkiläinen
Mitkä kaupunkilaiset? Ei Suomessa ole oikeita kaupunkilaisia kuin muutama kymmentuhat. Suomalaiset ovat maailmaa kehityksessä jäljessä. Agraariyhteiskunta.
Trollaamisen alkeita opettelemassa??