Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiolainen ei syö aamupalaa

Vierailija
02.10.2017 |

Mitenhän hänet saisi ymmärtämään, että opiskelu sujuisi paremmin jos söisi aamuisin? Olen juuri lähdöissä kauppaan ja mietin että voisin ostaa vaikka jotain juotavia juttuja - jos ne menisi alas?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän hänet saisi ymmärtämään, että opiskelu sujuisi paremmin jos söisi aamuisin? Olen juuri lähdöissä kauppaan ja mietin että voisin ostaa vaikka jotain juotavia juttuja - jos ne menisi alas?

Joidenkin on vaikea syödä aikaisin aamulla,ei ehkä väkisin kannata.

Vierailija
2/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi väkisin syödä aamupalaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei tähän päivään mennessä ole saanut opetettua niin myöhäistähän se jo on.

Vierailija
4/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt työaamuisin aamupalaa kymmeneen vuoteen ja pärjään hyvin. En syönyt aamupalaa edes yläkouluikäisenä parikymmentä vuotta sitten. Viikonloppuisinkin pärjään nukkuessa tai hereillä hyvin vaikka puoliin päiviin ilman ruokaa, koska olen syönyt illalla ihan tarpeeksi ja ei ole yksinkertaisesti nälkä.

Ihan turhaan siis vaahtoat, jos lukiolainen kuitenkin syö muuten. Aamupala on joillekin ihan ok syödä heti herättyä, mutta kummasti he pystyvät lomalla pärjäämään vähemmälläkin sapuskamäärällä... Älä pakota, älä nalkuta, älä käske tekemään niin kuin itse teet tai mitä olisi "hyvä" tehdä, tuon ikäinen kyllä tajuaa pitääkö syödä vai ei. Nälkäänsä syö varmasti, mutta kun ei nälkää ole, niin miksi pitäisi syödä?

Vierailija
5/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole nälkä, niin ei tarvitse syödä. Voit toki ostaa helppoja ja hyviä aamupala-aineksia kotiin, mutta älä nalkuta ja vahdi.

Vierailija
6/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkään syö aamupalaa koska en ole tottunut. Jos syön, tulee huono olo.

Vierailija
7/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energia juomaa ja juotavaa jugurttia tuo nuoriso näyttää kiskovan ruuakseen.

Vierailija
8/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energia juomaa ja juotavaa jugurttia tuo nuoriso näyttää kiskovan ruuakseen.

Höpsistä heijaa vaan...

Vierailija
9/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö koulussa hyvin niin en olisi huolissaan. Osta vaikka sitä valmista kaakaota kylmä hyllystä jos sellaista joisi lasillisen ennen kouluun lähtöä. Koska saa valmiina purkista niin olisi matala kynnys edes jotakin ottaa.

Vierailija
10/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kasilta oleva tyttö ei syö aamupalaa, mutta muuten ruoka maistuu hyvin. Koulu menee hienosti ja mitään paino-ongelmia ei ole, joten en huolehdi. Tytön isän mielestä hänen pitäisi ehdottomasti syödä, mutta ei tarvitse. Joskus hän saattaa ottaa jotakin juotavaa jogurttia kävelymatkalle, mutta yleensä ei. Nuori kyllä itse tietää mitä tarvitsee, eivät he ole enää ihan päiväkoti-ikäisiä.

Vierailija
11/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei se opiskelu välttämättä suju yhtään paremmin vaikka hän söisi aamulla. Äläkä vaan osta mitään typeriä juotavia sokeritöhkiä sille.

Toiset vaan ovat sellaisia että kaipaavat sitä aamupalaa myöhemmin kuin sinä koska verensokeri on vielä koholla yön jälkeen. Älä pakota, tulee vaan kuvotus.

Vierailija
12/12 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole eläissään syönyt aamupalaa. Nyt raskaana olen joutunut opettelemaan edes jotain ottamaan. Parhaiten menee hedelmäsmoothiet (esim. froosh merkkiset, jotka sisältää siis pelkkää hedelmää). Heti herätessä en saa sitäkään juotua, mutta noin tunnin päästä heräämisestä jo onnistuu.

Mikään leipä, murot tms "ruokaisa" ja "pureskeltava" ei menisi hyvin alas ennen noin kolmea tuntia hereillä.

Koita ostaa näitä froosheja kaappiin, ja anna teinille käteen aamuisin koulumatkalle. Teinillä ei ole rutiinia syödä sitä tai ottaa, joten aluksi joudut antamaan sen hänen käteen. Älä tuputa syömään sitä, annat vaan ja sanot että otas tää mukaan ja maista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme