Mulla jäis 4500 euron bruttopalkasta 2900 e/kk käteen.
Aika vähän.
Tein taulukon mitä mulle jäis erilaisista palkoista käteen:
Pitäisköhän muuttaa Viroon? :O
Kommentit (13)
Toi olis mahtavaa, nimittäin 2900€ käteen. En oikein ymmärrä niitä jotka paasaavat että sama se tienaako 2000€ 3000€ vai 4000€ bruttona. T. 1600€ netto
Virossa et saisi kyllä samaa palkkaakaan. Mutta monessa maassa saisit enemmänkin, ja parempi verotus. Jopa Ruotsi, Norja, Kanada ym. kuuluisat hyvinvointivaltiot. Ovat varmaan tajunneet siellä että on kaikkien etu että työtä kannattaa tehdä.
Suomessa ei kannata tehdä töitä muualla kuin valtion suojatyöpaikoilla joissain sormienpyörittelyvirastoissa. Sitä kun luulisi että melkein 5 tonnin palkka olisi hyvä mutta käteen jää 3 tonnia joista puolet menee pakollisiin menoihin
Rikas kermaperse olet. Minulle jää käteen ehkä 50e jos hyvin lasken rahankäyttöni.
Muorikki kirjoitti:
Rikas kermaperse olet. Minulle jää käteen ehkä 50e jos hyvin lasken rahankäyttöni.
kylähäm,, se näin om,, elämö opettaa,,j a kontula ,,kasvattoo,,
Niin mulla JÄIS. Ei jää. Sitten tein taulukon, mitä mulla JÄIS muista palkoista käteen.
Mielestäni en maininnut missään välissä palkkaani, eikä ammatillani nyt ole kauheesti merkitystä. Toki jatkaisin töitä suomessa, mutta siirtäisin vaan kirjat Viroon. Onnistuiskohan se edes... -ap-
uijui mulla jää 6500/kk käteen 5259/kk #lifechoices
(<$> _ <$>)
Vierailija kirjoitti:
uijui mulla jää 6500/kk käteen 5259/kk #lifechoices
(<$> _ <$>)
Missä maassa olet valinnut asuvasi? Mä saisin tuosta palkasta 3900 e/kk käteen, täällä suomessa. -ap-
Minulle jää 5000:n palkasta käteen 3100 euroa kuussa. En minä tunne oloani mitenkään surkeaksi. Ihan mukavasti tällä tulee toimeen. Tonni pakollisiin menoihin (asuminen, ruoka jne), tonni vaatteisiin, huvitteluun ja matkustamiseen, satanen hyväntekeväisyyteen ja tonni säästöön eläkepäiviä varten. Ihan mukavasti tällä elelee.
Tosin työ on sen verran stressaavaa, että harkitsen vakavissani downshiftausta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle jää 5000:n palkasta käteen 3100 euroa kuussa. En minä tunne oloani mitenkään surkeaksi. Ihan mukavasti tällä tulee toimeen. Tonni pakollisiin menoihin (asuminen, ruoka jne), tonni vaatteisiin, huvitteluun ja matkustamiseen, satanen hyväntekeväisyyteen ja tonni säästöön eläkepäiviä varten. Ihan mukavasti tällä elelee.
Tosin työ on sen verran stressaavaa, että harkitsen vakavissani downshiftausta.
Mulla menee nettopalkasta pari tonnia pakollisiin (asuminen, ruoka jne.), 500 e polttoaineisiin ja autoon, ja loput, ai niin, eihän mulle jäänytkään enää mitään.
Ei kannata laskea pelkästään, mitä eri maissa samasta bruttopalkasta jää verojen jälkeen käteen. Ottakaa huomioon myös se, mitä palveluja saatte yhteiskunnalta verorahoillanne. Maksuton peruskoulu, maksuton kouluruoka, lähes maksuton terveydenhoito jne. Monessa maassa joutuu maksamaan noistakin palveluista melkoisen summan kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata laskea pelkästään, mitä eri maissa samasta bruttopalkasta jää verojen jälkeen käteen. Ottakaa huomioon myös se, mitä palveluja saatte yhteiskunnalta verorahoillanne. Maksuton peruskoulu, maksuton kouluruoka, lähes maksuton terveydenhoito jne. Monessa maassa joutuu maksamaan noistakin palveluista melkoisen summan kuukaudessa.
Virossa ei joudu. Kaikki ilmaista sama mitä tälläkin.
Mitä duunia teet?