Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela "naitti väkisin" vuokraemännän ja vuokralaisen

Vierailija
01.10.2017 |

Miten voi olla edes mahdollista. Alkoi tosiaan huolestuttaa Kelan kanssa asioiminen tuon luettuani.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710012200430287_u0.shtml

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela saa valehdella mutta minä en saa tietenkään valehdella kelalle. Kela laittoi minulle tuloksi työmarkkinatuen tyttären opintotukihakemukseen vaikka en ole työtön työnhakija enkä saa centtiäkään mitään tukirahoja ym valtiolta. Eivät suostuneet poistamaan tätä virheellistä tietoa. Uskomatonta että ihmiselle laitetaan tuloksi rahoja joita en saa enkä ole hakenut!!!!

Vierailija
22/28 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä sitten lähdettiin lähtökohtaisesti siitä että kun on kaksi eri sukupuolta olevaa ja vähän samaa ikäluokkaakin ehkä niin ovat avokkeja kunnes toisin todistetaan ja siihen todisteluun ei riitä sitten ne erilliset vuokrasopimuksetkaan yksistään vaan pitää olla selvempää selvitystä minkäkokoinen asunto ja mikä osa on kenenkin käytössä. Sitähän heiltä pyydettiin. Jos Kelan tiedossa olisi ollut jo alunperin että kyseessä on omakotitalo ja erilliset sisäänkäynnit olisivatko pyytäneet enää lisäselvitystä. En tiedä. Ehkä Kelassa ei alunperin edes lähdetä tutkimaan minkäkokoinen asunto vaan lysätään se todistustaakka todellakin sille hakijalle valitettavasti. Olisi kyllä Kelakin voinut lähettää ensin kirjeen, jossa kerrotaan miten se suhteen ei olemassaolo todistetaan. Sieltä vaan lähetetään toteamuksia ilman lisäselvityspyyntöä. Vasta kun hakija oli lähettänyt vihkitodistuksen niin kerrottiin että se ei riitä vaan pitäisi lähettää kuvia ja selvityksiä tarkemmin asumisjärjestelyistä.

Mitä tästä opimme. Vuokraaminen eri sukupuolta olevalle on tosi hankalaa. Pitää varautua pitkiin seikkaperäisiin selvityksiin kuvien kera. "Tässä nukun minä, tässä minun jääkaapin puolisko jne.."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihmiset jaksaisivat taistella kelaa vastaan vaikka oikeuteen asti niin ehkä joskus tulisi järkeä tuohon kelan mielivaltaan.

Vierailija
24/28 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ensimmäinen kerta, että naimisissa oleva ottaa uuden kumppanin ennen kuin edellisestä puolisosta on edes ero laitettu vireille.

Kelan ei kuulu olla sinisilmäinen näissä asioissa. Muutenhan sitten kukaan ei ole avoliitossa.

Vierailija
25/28 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyä olettamista harrastetaan ehkä vähän liikaakin Kelan toimesta joskus ja ne olettamukset yllätys yllätys menevät aina niin että lopputulos on negatiivinen hakijan suhteen. Tämä ei nyt liity tähän mutta vähän kyllä ärsyttää se tyyli mitä esim. hakemuksissa on. Kun hakee esim. asumistukea niin tulojen ilmoittamisen kohtaan tulee että henkilö x:llä on palkkatuloja tai hän saa jotain allaolevaa etuutta. Totuus on että tämä henkilö x:ei saa palkkatuloja eikä mitään allaolevista etuuksista mitä oli listattu. Miksi tuo lause pitää olla noin? Minusta pitäisi olla: saako henkilö x palkkatuloa tai mitään allaolevista etuisuukista. Kyllä siellä sitten on kohta lopussa jossa voi ruksia että: ei tuloja ja selvittää miksi mutta ärsyttää vaan tuo lause että todetaan: sinulla on tuloja, kerro mitä.

Vierailija
26/28 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (silloin 37v.) muutin poikaystäväni (silloin 27v) ja hänen isänsä (silloin 54v) luo asumaan. Kelan "asiakkaaksi" tulin kun muutosta 2v päästä syntyi 1 lapsi. Sain omista tiedoistani sitten yllätyksekseni netistä lukea, että appiukko oli merkitty avopuolisokseni vaikka heidänkin tiedoissa minulla oli lapsi hänen poikansa kanssa :D itse olisin tämän pystynyt muuttamaan netissä merkitsemällä ensin avosuhteen appiukon kanssa lopetetuksi ja sitten aloittaa suhde hänen poikansa kanssa :D no enpä viitsinyt vaan kävelin toimistoon. Virkailija siellä totesi ettei hän pysty tietoa muuttamaan vaan se pitää viedä esimiehelle.

Vierailija
27/28 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on taas joukko ihmisiä, jotka eivät muuta osakkaan kuin tehdä Kelan hommat Kelaa paremmin. Miettikää nyt vähän.

Kela toimii sille annettujen määrärahojen puitteissa. Kela ei voi myöntää mitä sattuu, koska kyseessä on tiukasti vahditut julkiset varat. Kelalla on todella monimutkaiset säännöt ja ohjeet joka asiaan. Kunpa Kelaa haukkuvat uhrasivat hetkenkin asioiden selvittämiseen ja käyttäisivät aivojaan. Nämä Kelan elättämät ihmiset kuvittelevat tietävänsä asiat ja päätökset aina Kelaa paremmin.

Suurin osa lehtiartikkeleista ja näistä mussuttamisista johtuu siitä, ettei tuen hakija/saaja ole ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää asiakokonaisuutta ja saamiaan ohjeita. Ei meillä olisi kouluissa lapsille tarjota ruokaa, jos tuet myönnettäisiin jokaiselle ja miten sattuu. Kelan päätökset perustuvat monimutkaisten ohjeiden noudattamiseen ja osittain suureenkin pohdintaan ja ihmisen elämäntilanteen kartoittamiseen.

Ihan oikein, että välillä pakkonaitetaan ihmisiä. Sittenpä voi vaihtaa asuntoa. Näitä "ei me olla avoliitossa, ollaan muutoin vaan muutettu jo kolmannen kerran samaan asuntoon, ihan sattumalta" - tapauksia ja Kelaa kaikilla mahdollisilla tavoilla huijaavia ihmisiä on paljon. Jollain tapaa niihin pitää kyetä puuttumaan.

Ei, en ole töissä Kelassa. Kunhan olen muutoin vaan kykeneväinen ajattelemaan asioita omilla aivoillani.

Vierailija
28/28 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä oli se uutinen, kela on toiminut näin niin kauan kuin muistan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän