Mitä mielikuvia julkisen sektorin työntekijöistä?
Mulle tarjottiin töitä julkiselta sektorilta, mutta pohdin vielä, otanko työn vastaan, koska yleinen mielipide julkisen sektorin työntekijöistä on niin negatiivinen.
Kommentit (27)
Työpaikkaa vaihtanut kirjoitti:
Olin 20 vuotta valtiolla töissä ja vaihdoin sitten yksityiselle. Minusta ero ei ole kummoinenkaan. Valtiolla oli paremmat lomat, mutta nyt palkka on parempi.
Vihdoinkin järjen puheenvuoro. Suosittelen ap:lle, että otat työpaikan vastaan - siihen ei kuole ja voit jopa viihtyäkin.
Se on kovaa ja vaativaa hommaa esim ministeriössä. Kilpailu on kova, yhteisö hierarkinen ja muodollinen. Erinomaiset edut. Näköalapaikka yhteiskuntaan.
Vähällä työllä kohtuullinen palkka ja hyvät lomat. Vaatii omanlaisensa persoonan. Ei henkilöille, jotka haluavat kehittyä ja kehittää työtään.
Vierailija kirjoitti:
Vähällä työllä kohtuullinen palkka ja hyvät lomat. Vaatii omanlaisensa persoonan. Ei henkilöille, jotka haluavat kehittyä ja kehittää työtään.
Tai ainakaan henkilölle joka haluaa työstään kiitosta tai arvostusta. Kehittämistyö tyssää usein siihen, että se vaatii investointeja, joiden yli käy punakynä, eli veronmaksajien rahoja säästyy lyhyellä tähtäimellä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää...Näistä tällaisista viesteistä tulee aina mieleen, että onko kyseinen henkilö itse työskennellyt julkisella sektorilla ja kuinka laajasti. Täyttä roskaa!
Turhauttavaa työtä etenkin alemmissa viroissa. Palkka työn vaativuuteen nähden hyvä myös alemmissa viroissa. Vanhentuneet ja hierarkiset organisaatiot sekä liikaa porukkaa joka paikassa, joista osa täysin ammattitaidottomia. Kiire ja iso osa tekemisestä tulee juuri tuosta isosta organisaatiosta ei niinkään siitä tehtävästä, mitä varten on olemassa. Esimiehet ja johto sekä ylimmät virkamiehet poliittisia nimityksiä, joilla ei välttämättä ole minkäänlaista koulutusta tai edes kokemusperäistä osaamista johtamaansa osa-alueeseen, riittää että on korkeakoulututkinto. Paljon julkisen sektorin tehtävistä voitaisiin lopettaa ja lisäksi iso osa yksityistää ja poistaa kokonaan verotuloilla teetettävistä. Terveisin Entinen Virkamies
Olin 20 vuotta valtiolla töissä ja vaihdoin sitten yksityiselle. Minusta ero ei ole kummoinenkaan. Valtiolla oli paremmat lomat, mutta nyt palkka on parempi.