Mies ei kestä meidän arkea :(
Meillä ei edes ole lapsia, eli mistään sellaisesta ei ole nyt kyse. Minä teen suurimman osan kotitöistä, joten en ole mikään sotkeva taakka miehelle. Maksamme asiat puoliksi, joten en ole taloudellinen taakka. Mies vaan ei tunnu kestävän omaa arkeaan eli omaa työtään, omaa rahatilannettaan, omia harrastuksiaan jne, ja se näkyy sitten niin että hän ei kestä mitään arkea. Minä annoin miehen muutama vuosi sitten valita tämän kotimme (olin siinä kohdin se joustavampi), ja nyt mies ei kuulemma kestä edes tätä asuntoa. Hän ei siis kuitenkaan halua erota, ja lomamatkoilla meillä on kivaa kun ei ole hänen arkea häntä ärsyttämässä. Mutta kun yhdessä asuu niin hänen arki on tavallaan meidän yhteinen arki. Mikä siis neuvoksi?
Kommentit (7)
Sillä on joku syvempi ongelma, kuten masennus, tunne ettei etene elämässä tmv.
Onko perusnegatiivinen valittaja miltei kaikista asioista? Jos on, niin mikään muu kuin miehen oma tahto asennemuutokseen ei auta. Sano, ettet halua tuhlata elämääsi valituksia kuunnellen, kun kaikki on kuitenkin aika hyvin. Jollei miehen mielestä ole, niin sit tehköön muutoksia.
Eihän hän sitten kestä mitään normaalia elämää. Täytyy olla upporikas että voi olla lomalla koko elämänsä. Ja siitäkin tulisi arkea jos aina olisi lomalla. On vain ajan kysymys miten kauan kestät tuota. Et sinä voi hänelle elämän tarkoitukseksi muuttua. Hänen on itse muutettava elämänsä jos hän ei siinä viihdy. Uusi työpaikkakin olisi jo iso muutos ja voisi antaa potkua muuhun elämään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän sitten kestä mitään normaalia elämää. Täytyy olla upporikas että voi olla lomalla koko elämänsä. Ja siitäkin tulisi arkea jos aina olisi lomalla. On vain ajan kysymys miten kauan kestät tuota. Et sinä voi hänelle elämän tarkoitukseksi muuttua. Hänen on itse muutettava elämänsä jos hän ei siinä viihdy. Uusi työpaikkakin olisi jo iso muutos ja voisi antaa potkua muuhun elämään.
Hyvin kiteytetty, minusta välillä tuntuu juuri siltä, että minun täytyisi joku muuttua hänelle elämän tarkoitukseksi (tosin hän ei kyllä halua, että elämän tarkoitus on vaimo) tai sitten kehittää hänelle hänen puolestaan elämän tarkoitus. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Onko perusnegatiivinen valittaja miltei kaikista asioista? Jos on, niin mikään muu kuin miehen oma tahto asennemuutokseen ei auta. Sano, ettet halua tuhlata elämääsi valituksia kuunnellen, kun kaikki on kuitenkin aika hyvin. Jollei miehen mielestä ole, niin sit tehköön muutoksia.
Ei se juurikaan valita vaan on vain ärtynyt. Ap.
Vapaaehtoistyöhön auttamaan sairaita/vanhuksia, kaveriksi lapselle jne. Hän on ehkä turhautunut hyödyttömyyden tunteeseen, kun elämä sinänsä on liian helppoa.
Ammatinvaihto, työpaikan vaihto.
Vaihda miestä.