Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtäkkinen ahdistuskohtaus menneisyyden vuoksi

Vierailija
30.09.2017 |

Kesken mukavan lauantai-illan alkoi mieleeni vyöryä muistoja menneisyydestä. Eräästä parisuhteesta, joka päättyi kuin salamaniskusta ja ajasta, jonka vietin tämän ihmisen kanssa. En ole tavannut tätä ihmistä sen päivän jälkeen, kun jätin hänet toisen takia. Sen toisen kanssa olen edelleen ja vietän nykyään seesteistä perhe-elämää maaseudulla.

Aivan kuin minuun olisi iskenyt sanoinkuvaamaton ikävä kaikkea sitä mennyttä kohtaan. Aivan kuin olisin tehnyt silloin aikoinaan elämäni virheen jättäessäni kaiken entisen taakseni.

Minulle tuli suuri tarve päästä tapaamaan tuota ihmistä ja katsomaan, miltä vanhassa kotikaupungissani näyttää. En ole käynyt siellä vuosiin. Ajattelin, etten enää koskaan palaisi.

Mutta minulla on nyt tämä mies ja kolme ihanaa lasta. Voisinko vain lähteä reissuun kohtaamaan menneisyyteni silmästä silmään? Mitä tämä äkillinen tuska sisimmässä on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkriisi.

Vierailija
2/7 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelemättömiä tunteita ja tapahtumia. Jotain olet painanut alitajuntaan, mistä se sitten pomppaa esiin jonkun trikkerin laukaisemana. Näinhän toimii kaikki ahdistus; jokin väri, ääni, tunnelma, mikä tahansa voi toimia trikkerinä.  

En usko että on viisasta hakeutua uudelleen menneisyyteen hankkiutumalla vanhan heilan läheisyyteen. Ennemminkin olisi viisasta käydä läpi mitä oikein tapahtui? Minkälaisia tunteita nousee ja tuntea ne läpi, ei yrittää tukahduttaa mitään. Mennyt on mennyttä ja tyhmintä mitä voisit tehdä on heittää kaikki ja paeta johonkin haavemaailmaan jota ei ole! Mielessäsi kuvittelet kaikki ruusun punaiseksi, kaikki negatiiviset asiat painat unohduksiin. Kuvittelet että kaikki muuttuisi kun vain pääsisit sinne vanhaan ja menneeseen. Itsekin tiedät ettei näin ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni haikaili exänsä perään vähän vastaavalla tavalla, me olimme olleet yhdessä yli 15 vuotta, lapsi oli juuri aloittanut koulun. Perheidylli oli omasta mielestäni ihan normaali, talo ja autot velattomia, talvet asuimme Torreviejassa, sielläkin omassa talossa. Rahasta ei ollut pulaa, eikä rakkaudesta, seksiäkin oli 3-4 kertaa viikottain.

No vaimoni oli saanut jostain päähänsä kuvitelman, että hänen eräs entinen panonsa lähes 20 vuoden takaa onkin hänen herra oikeansa. Myöhemmin selvisi, että he olivatkin soitelleet ja somettaneet keskenään jo vuosien ajan ennen tapaamista. Vaimo oli kaverillaan yötä, mutta olikin mennyt hotelliin panemaan tätä exäänsä. Ilmeisesti 15 vuotta ja vajaat 20kg vuosien saatossa kertynyttä "rakkautta.." lanteille oli tehnyt tämän exän mielestä vaimolle vain hallaa ja oli yöllä häipynyt hotellista, eikä siitä tyypistä ole enään sen jälkeen kuulunut mitään.

Itse annoin tapahtuneen anteeksi vaimolleni, mutta vuoden verran asiaa märehdittyäni otin eron, tyttäreni halusi muuttaa luokseni asumaan ja ei ole ollut äitiinsä myöskään yhteydessä, koska äiti on se joka perheemme hajoitti.

Koska meillä oli aika tiukka avioehto niin vaimo sai erossa vaatteensa, eikä muuta. Asuu kuulemma kaupungin vuokrayksiössä jossain itäkeskuksen takana.

Haluisin kysyä, että "No, kannattiko?"

Vierailija
4/7 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti!😆

Vierailija
5/7 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat nykyisen kainaloosi, suutelet häntä poskelle, suutelet suulle, ja sanot miten ihana hänen vierellään on olla. Eiköhän se siitä, eiköhän se tässä riitä.

Vierailija
6/7 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ero tuli?

Vierailija
7/7 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin pettämisen anteeksi, mutta luottamus ei palannut ikinä takaisin. Aloin epäilemään lähes kaikkea vaimoni sanomisia, aloin miettimään juttuja ja sanomisia vuosienkin takaa. Aivan kammottavaa ajatella toisesta vain negatiivisiä asioita ja ihn jatkuvasti. Ongelma helpotti heti, kun sain eron vireille ja muutin pois.

Ehkä kyseessä oli jokin suurempi voima, koska tapasin eron jälkeen tyttäreni harrastuksen kautta itseäni 10 vuotta nuoremman naisen, joka oli jäänyt leskeksi samoihin aikoihin, kun itse olin eronnut.. Uusperheessä minä sain paremman naisen itselleni ja tyttäreni sai samanikäisen tytön itselleen kaveriksi. Kaikki voittivat, paitsi se ex-vaimoni, joka eli omassa fantasiamaailmassaan entisen panonsa kanssa.