Miksi ikääntyvien vanhempien luona käyvät useammin tyttäret kuin pojat?
Tyttäret useimmin huolehtivat vanhuksista, auttelevat jos tarvetta on kukin kykynsä mukaan, järjestävät tarvittavat palvelut kotiin, tai etsivät vanhuuden iän hoitopaikkaa. Tai muuten vain vierailevat ja käyvät katsomassa.
Tunnen paljon ihmisiä ja vain parissa tapauksessa poika on ollut se enemmän vanhuksiin yhteyttä pitävä. Suurimmalla osalla pojista ei ole juuri mielenkiintoa. 1-2 kertaa vuodessa käydään, jos sitäkään ja eletään vaan omaa elämää.Mutta kun perinnönjako koittaa, silloin ollaan kyllä kukkoina tunkiolla.
Kommentit (7)
joten minu empiirisen tutkimuksen tulos on päinvastainen.
Kun pitää hoitaa omaa perhettä, lapset on nyt niin pieniä, pitkä matka, huonot välit jnejnejne.
Meillä kyllä veljeni vierailevat vanhempieni luona perheineen enemmän. Tosin asuvat lähempänä. Ei mekään onneksi kovin kaukana asuta.
Hänen isänsä on sairastunut ja niin vaan perheen tyttäret yrittävät isästään (sekä äidistään) huolehtia, kun taas veli huitelee omissa menoissaan. Kun ystäväni on yrittänyt veljelleen puhua että tulisi vähän auttamaan esim. klapihommissa, niin " ei hän mikään työmies ole" on tullut vastaukseksi.
Mikähän noita miehiä tässäkin asiassa mättää?
Naiset ovat empaattisempia ja juttelevat enemmän,myös hölynpölyä.
Minun mieheni on äitinsä ainoa lapsi,eikä tosiaan soittele ja lörpöttele tai käy äitiänsä katsomassa. Hän ainakin ajattelee omaa napaansa. Minä luultavasti hoidan häntä sitten vanhempana!? Onneksi meillä on neljä tyttöä :)
Myös äitini vanhemmista huolehti eniten heidän ainoa poikansa. Väittäisin, että tuo menee enemmän sen mukaan, kuka asuu lähimpänä, näin ainakin minun suvussani. Ja tyttäret monesti muuttavat kauemmas vanhemmistaan kuin pojat.