Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkupoikien nähtiin mätkivän siiliä kepeillä Pohjois-Karjalassa –”Lasten tekemä väkivalta on isosti kasvanut”

Vierailija
30.09.2017 |

Ihmisten pahoinvointi lisääntyy.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005389512.html

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä onko lisääntynyt. Uutisoidaan vaan nykyään kaikki. Mieheni on tehnyt tuota samaa lapsena kaverinsa kanssa. Hänelle on jäänyt trauma myöhemmin tuosta, että miten hän on voinutkaan toimia niin julmasti:(

Vierailija
2/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen tulos. Tuo on sadismia. Nykyajan lapset on yksiä v*ttupäitä. Vaikka sata kertaa kiellät ja joudut karjumaan pää punaisena etteivät tee kiellettyä, niin eivät usko ja naljailevat takaisin. Itse pelkäsin lapsena huutavaa aikuista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa joukossa tyhmyys tiivistyä, sairasta.

Vierailija
4/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatuksen tulos. Tuo on sadismia. Nykyajan lapset on yksiä v*ttupäitä. Vaikka sata kertaa kiellät ja joudut karjumaan pää punaisena etteivät tee kiellettyä, niin eivät usko ja naljailevat takaisin. Itse pelkäsin lapsena huutavaa aikuista!

Sen tulos ettei ole kasvatettu mitenkään.

Vierailija
5/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pikkupojat ovat rääkänneet eläimiä. Jutelkaa isoisienne kanssa, jos vain elossa ovat. 

Kuuluu jotenkin miehiseen luonteenlaatuun valitettavasti. 

Omani puhui rottien keskelle heitetystä kissasta ja lintujen kivittämisestä 50-luvulla.

Eli ei ole lisääntynyt, pikemminkin varmaan vähentynyt kulttuurin myötä. 

Harha tulee siitä, että nykyään kaikesta tällaisesta tehdään numero ihan toisella tapaa. Ennen ajateltiin vain, että "pojat ovat poikia". 

En itse kannata tätä tietenkään, vaan empatia on lähtökohta kasvatuksessa. En kuitenkaan ajattele, että häiriintyneitä sarjamurhaajan alkuja tulee näistä. Oma ukkini on varsin lempeä ihminen. 

Vierailija
6/25 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pikkupojat rääkänneet eläimiä? Onpa sairas tapa ajatella. Mun tuntemat miehet ei ainakaan.

Vierailija
7/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minusta johtuu enemmänkin mielenterveyshäiriöisten määrän kasvusta 2000-luvulla. Ja kun mikään laki ei estä kaiken maailman narkkeja sikiämästä, niin luonnollisesti psykopaattigeenit ja hivenen kengänumeroa suurempi ÄO siirtyvät jälkikasvulle. Seurauksen näemme tässä. Mikäli asiaan ei puututa varhain huostaanoton ja laitoshoidon muodossa, niin 18 vuoden iässä uutisen pojilla tulee olemaan takana melkoinen elämämkoulu kaikkine koulukiusaamistapauksineen, päihdeongelmineen, luottotietojen menetyksineen ja pahoinpitelyineen. Siinä vaiheessa kuka tahansa näistä voi olla seuraava Jori Lasonen, kun äänet päässä käskee jatkaa riehumista ja mitään menetettävää ei enää ole.

Vierailija
8/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina pikkupojat ovat rääkänneet eläimiä. Jutelkaa isoisienne kanssa, jos vain elossa ovat. 

Kuuluu jotenkin miehiseen luonteenlaatuun valitettavasti. 

Omani puhui rottien keskelle heitetystä kissasta ja lintujen kivittämisestä 50-luvulla.

Eli ei ole lisääntynyt, pikemminkin varmaan vähentynyt kulttuurin myötä. 

Harha tulee siitä, että nykyään kaikesta tällaisesta tehdään numero ihan toisella tapaa. Ennen ajateltiin vain, että "pojat ovat poikia". 

En itse kannata tätä tietenkään, vaan empatia on lähtökohta kasvatuksessa. En kuitenkaan ajattele, että häiriintyneitä sarjamurhaajan alkuja tulee näistä. Oma ukkini on varsin lempeä ihminen. 

No en minä ainakaan. Muustan kyllä pari tapausta. Tuntui pahalta jo silloin ja edelleen.

Vierailija
9/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään usko, että väkivalta olisi lisääntynyt! Varmasti on ihan päinvastoin. Kaikesta vain jatkuvasti uutisoidaan enemmän. Vertaa esim. siihen miten muutama vuosikymmen sitten välivalta oli hyväksytty kasvatuskeino ym.

Vierailija
10/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nykyään eläimistä enemmän kuin ihmisistä juurikin tuon sairaan käytöksen takia. Ja ihan rehellisesti sanottuna vihaan teinejä ja kakaroita jotka eivät osaa käyttäytyä. Lapsena ja teininä olin hirveän kiltti ja sain tietenkin siitäkin kärsiä koska muut teinit ovat veemäisiä ja huonosti kasvatettuja. 

En odota mitään suurta tämän ajan ihmisiltä, kaikki ovat tohveleita sorry ny vaan.

Vierailija
11/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu kurin ja kasvatuksen puutteesta.

Nähdäkseni erityisesti pojat tarvitsevat tiukempaa kuria. Miksi poikien osaamistaso koulussa on laskenut jo vuosia? Koska kuri on löystynyt. Tuskin aivot evolutionäärisistä syistä surkastuvat näin nopeasti - muutamassa vuosikymmenessä.

Vierailija
12/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on aina arvokkaampi kuin joku eläin. Johan nyt jo Raamatussakin, Jumalan Sanassa kerrotaan, että kaikki elävä on tehty ihmistä Jumalankuvaa varten.

Vierailija
13/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään nykyään eläimistä enemmän kuin ihmisistä juurikin tuon sairaan käytöksen takia. Ja ihan rehellisesti sanottuna vihaan teinejä ja kakaroita jotka eivät osaa käyttäytyä. Lapsena ja teininä olin hirveän kiltti ja sain tietenkin siitäkin kärsiä koska muut teinit ovat veemäisiä ja huonosti kasvatettuja. 

En odota mitään suurta tämän ajan ihmisiltä, kaikki ovat tohveleita sorry ny vaan.

Mulla sama juttu.

Lapsille ei taideta nykyisin juuri opettaa oikeaa kohtelua eläimiä kohtaan.

Vierailija
14/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on aina arvokkaampi kuin joku eläin. Johan nyt jo Raamatussakin, Jumalan Sanassa kerrotaan, että kaikki elävä on tehty ihmistä Jumalankuvaa varten.

Paskanjauhantaa. Ihmisellä, edes lapsella joka rääkkää eläimiä, ei ole enää minkäänlaista arvoa. Normaali ihminen ei huvikseen kiduta ja tapa eläimiä, edes silloin vaikkei niistä erityisemmin pitäisi. Psykopaatti mikä psykopaatti, ei siinä kasvatus auta jos on syntyjään paha.

Vierailija
15/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimiä on kunnioitettava enemmän!

Vierailija
16/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat "unohtaneet" ennalta kertoa lapselleen, että tuollaista ei missään nimessä mennä milloinkaan tekemään. Vanhemmat pitäisi asettaa syytteeseen.

Vierailija
17/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään usko, että väkivalta olisi lisääntynyt! Varmasti on ihan päinvastoin. Kaikesta vain jatkuvasti uutisoidaan enemmän. Vertaa esim. siihen miten muutama vuosikymmen sitten välivalta oli hyväksytty kasvatuskeino ym.

Pahaa tarkoittava väkivalta, eli juuri tällainen pikkunilkkien sadismi, on lisääntynyt samalla tahdilla kuin koulutuksellinen eli oikeutettu väkivalta on vähentynyt. Eikä tämä todellakaan ole hyvä juttu.

Vierailija
18/25 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on aina arvokkaampi kuin joku eläin.

Koska joku muu ihminen on minulle arvokkaampi kuin sinä, minulla on nyt hyvä syy tulla kivittämään/kepittämään sinut?

Vierailija
19/25 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi kamalaa. Lapsille ei pitäisi joutua opettamaan tunteita ja empatiaa.

Vierailija
20/25 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjamurhaajan alkuja tulossa. Ensimmäiset reaktiot joillakin alkavalla uralla. Googlettakaa