Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvakoti kokemuksia?

Vierailija
30.09.2017 |

Kertokaa omia kokemuksianne turvakodista, jos olette sinne joutuneet menemään/vieraillut siellä? Minkälainen paikka, autettiinko sinua missä asioissa yms.? Mitä nyt mieleen tulee kertoa turvakodista...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä kokemus,jäi kiitollinen ja hyväksytty olo.Apua saatiin päivittäiseen arkeen sekä käytännön asioihin.Myös keskusteluapua oli.

Jos on tarve sinne mennä,mene ihneessä: )

Vierailija
2/18 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ihan hyviä kokemuksia ja sain apua eroon ja uuden asunnon löytämiseen. Ainut mikä ehkä ihmetytti, oli tiukat aikataulut. Jouduin siis pahoinpitelyn takia sairaalaan, ja siitä turvakotiin. Minulla on vauva, jota ystäväni hoiti sairaalassa olon ajan. Olin vielä aika kipeä ja väsynyt kaiken jälkeen, mutta turvakodissa heti odotettiin että osallistun pirteänä kaikkeen toimintaan. Tottakai ymmärrän, ettei ihan vuorokausirytmi voi mennä sekaisin, mutta jos vauva nukkui aamupäivällä unia, niin itse en olisi saanut myös ottaa torkkuja.

Vierailija
4/18 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/18 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista keikkaa

Vierailija
6/18 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kaverin kanssa sielä odottamassa että saako hän päätöstä soskulta jäädä sinne. Vaikutti hyvältä paikalta. Kaveri sai oman huoneen ja kun joutui juoksemaan kotoaan pelkät päällä olevat vaatteet niskassaan sai sieltä hygienia tarvikkeet ja vaatteita ja kaikki ihan omaksi. Ruoka oli usean kerran päivässä ja todella hyvää ja väleissä sai kahvia ja nisua. Työntekijät oli todella mukavia ja ymmärtäväisiä. Auttoivat kaveria järjestelemään asiat niin että sai asunnon ja tuet. Mitä juttelin sielä niiden muiden asukkaiden kanssa niin kenelläkään ei ollut valittamista paikasta. Päin vastoin. Työntekijät myös auttoivat sielä niiden kanssa joilla oli pieniä vauvoja jotta saivat levähtää.

Tietenkin tietyt säännöt oli esim ei saanut avata ulko ovea vaan pelkästäkään työntekijät sai avata. Ruoka ajat oli kun oli ja jos et silloin syönyt ei alettu lämmittämään. Alkoholia ei saanut nauttia vaan jos joit edes sen yhden vaikka kaverilla niin potkaistaan ulos. Myös takaisin piti tulla asioiltaan tiettyyn aikaan jotta yö voidaan rauhoittaa.

Itse menisin sinne hyvin mielin jos koskaan tarve tulisi.

Vierailija
7/18 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena, tai teininä, tovin turvakodissa. Hyvä kokemus. Itkin paljon sitä kuinka ihanaa oli että syötiin yhdessä ja oli koko ajan joku aikuinen läsnä, en ollut koskaan kokenut vastaavaa. Kerran "hoitajat" tai mitä olivatkaan, olivat leiponeet koulusta tullessa sämpylöitä välipalaksi ja olin aivan ihmeissäni että muuten vaan välipalaa varten on leivottu. Ja itkin sitten sitäkin.

Kova paikka oli kun jouduin takaisin kotiini sieltä.

Vierailija
8/18 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan turvakodilla värjätä omia hiuksiaan markettihiusväreillä?

Vierailija
9/18 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/18 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakohan turvakodilla värjätä omia hiuksiaan markettihiusväreillä?

Wait... what??

Vierailija
11/18 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites työssäkäynti? Lasten koulunkäynti, jos ovat toisen vanhempansa kanssa turvakodilla? Harrastukset? Miten kauan olit turvakodilla ennen oman asunnon saantia? Jatkosuunnitelmat turvakodilta lähdön jälkeen?

Vierailija
12/18 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/18 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut hyviä kokemuksia turvakodista.

Turvakodit ovat nykyään kaikille täysin maksuttomia ja ei tarvitse lähetettä tms. Voi ottaa suoraan yhteyttä: https://www.nollalinja.fi/turvakoti/

Vierailija
14/18 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi karu ja laitosmainen paikka. En tajunnut mitä tapahtuu. Ei ollut mitään keskusteluapua tunteiden käsittelyyn. Lemmikkiä ei saanut ottaa. Pakotettiin tapaamaan väkivallan tekijä. Yksi ateria päivässä. Puolentonnin lasku tuli perässä. Nykyään ovat tosin ilmaisia. Laitettiin pelaamaan pelejä, ei kerrottu kuvaamisesta. Katsottiin oudosti.

Vierailija
15/18 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 lisää ja oltiin tosiaan vain kaksi viikkoa. Minkä takia maksu tuntui täysin kohtuuttomalta. Käytettiin toisen hätää hyväksi.

Vierailija
16/18 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiiän tää on vanha keskustelu mut jos on kelekkää tästä apuu nii kiva :) Olen itse teini jolla on kokemusta tästä.Äidin kanssa kun sinne jouduttiin nii tuli semmone olo et oon turvassa oikeesti moneen vuoteen.Tästä tulee syksyllä täyteen 2vuotta.Työntekijät olivat kaikki mukavia ja sain keskustelu apua ❤️.Kun piti lähtee sieltä nii tuli kyllä ikävä jälkeenpäin :D Ite kävin koulussa ihan normisti vaikka koulu olikin eri paikkakunnalla ja ajomatkaa 45min.Äiti siis kuskas kouluun autolla ja haki,ei itse käynyt töissä työttömyyden takia,mutta olisi vrm mennyt normisti töihin.Itse olin tällöin kuvis kerhossa,joten menin sinnekkin,ainut vaan et kun kuvis alko klo 18 nii piti pyörii kaupoilla ,kirjastossa tai muualla.Jossain vaiheessa kun oltiin oltu yli kuukaus Äiti rupes kattoo asuntoo ,vuokras jonkun mikä ei ollut kyllä paras meille mutta ok ja kelvatkoon :) Jatko suunnitelmat oli ,että vaihdan koulua toiseen saman paikkakunnan kouluun ,mutta johtu enemmän kiusaamisen takia.Tää koko juttu oli /on edellee aika vaikeeta mulle,joten itse käyn nykyään kuraattorilla puhumassa ,jotta voin purkaa omia tunteitani.Sain myös tukihenkilön ,jonka kanssa tapaan viikottain:) .Mutta paikka mun kokemuksella oli kiva ja kodinomainen sekä turcallinen❤️Jos sulla joka tätä luet on semmone tilanne et tuntuu et pitäs mennä väkivallan yms muun takia niin mee!

Vierailija
17/18 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset rakastuu rent tuihin ja maa han muut tajiin ja sitten joutuu paeta turva kotiin.

Vierailija
18/18 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kaverin kanssa sielä odottamassa että saako hän päätöstä soskulta jäädä sinne. Vaikutti hyvältä paikalta. Kaveri sai oman huoneen ja kun joutui juoksemaan kotoaan pelkät päällä olevat vaatteet niskassaan sai sieltä hygienia tarvikkeet ja vaatteita ja kaikki ihan omaksi. Ruoka oli usean kerran päivässä ja todella hyvää ja väleissä sai kahvia ja nisua. Työntekijät oli todella mukavia ja ymmärtäväisiä. Auttoivat kaveria järjestelemään asiat niin että sai asunnon ja tuet. Mitä juttelin sielä niiden muiden asukkaiden kanssa niin kenelläkään ei ollut valittamista paikasta. Päin vastoin. Työntekijät myös auttoivat sielä niiden kanssa joilla oli pieniä vauvoja jotta saivat levähtää.

Tietenkin tietyt säännöt oli esim ei saanut avata ulko ovea vaan pelkästäkään työntekijät sai avata. Ruoka ajat oli kun oli ja jos et silloin syönyt ei alettu lämmittämään. Alkoholia ei saanut nauttia vaan jos joit edes sen yhden vai

Palasiko ukon luo.