Koska viimeksi juoksit tai kävelit yhteen menoon yli 10 km:n matkan?
Kun kauppakeskuksessa katsoo ihmisiä, väkisinkin miettii onko arkiliikunta kadonnut täysin ihmisten viikkorutiineista.
Kommentit (30)
Nyt elokuussa useana päivänä, samoin toukokuussa. Sitä ennen kävelin enemmän kun olin viiden viikon vaelluksella viime vuonna, kävelin joka päivä 15-30 km.
Kaks vuotta sitten juoksin 10km, kun väitin silloselle poikaystävälle, että kuka tahansa peruskuntonen ihminen jaksaa juosta puolimaratonin jos on "pakko" ja mies oli sitä mieltä, että ei juoksematon ihminen jaksa edes 10km.
Todisteeks kävin sitten juoksemassa sen 10km. Pohjalla siis päivittäiset kävelylenkit koiran kanssa ja 3-4krt viikossa salitreenit, en muuten juokse.
En usko, että koirankaan kanssa ollaan 10km kävelty? Käydään n. 1-1.5h lenkkejä.
Päivittäin kävelen yhteensä 10-15km yleensä, putkeen tulee harvemmin noin pitkää pätkää, 8-9km useammin. Viime kuussa vaelluksella tuli kyllä 15km.
On siitä muutama vuosi, kun noin pitkän juoksin/kävelin, mulla oli silloin vakioreitti pururadalla 12 km, jonka menin muutaman kerran viikossa. Mutta mitään arkiliikuntaa se ei ollut, vaan ihan hikeen asti vedin. Oon nyt yli 50 ja alkaa jalkoihin käydä pitemmät lenkit, mutta 6-7 km lenkin vielä viikonloppuisin pystyn tekemään. Pyöräilen enemmän, kun se ei rasita nilkkaa. Arkiliikuntaa tulee työmatkasta, 4 km yhteen suuntaan. Sen yleensä pyöräilen ja lähikaupassa käyn kävellen. Joskus myös kävelen tuon matkan, jos on esim. paljon sohjoa, en viitsi ottaa pyörää tai joskus joku muukin syy.
En ikinä. Tulee huono olo ja on vielä niin pirun tylsää kun eteneminen vie niin kauan. Ennemmin autolla. Pakon edessä pyörällä.
Kävelen päivittäin yli 10km, useimmiten tulee 15-20km. Hölkkään/juoksen hyvin harvoin.
Mutta kun tässä kysytään yhteen menoon liikkumista, niin keskiviikkona tein koiran kanssa 10km kävelylenkin. Sitä ennen sunnuntaina sama juttu.
Juoksen 10km muutaman kerran viikossa.
Asiat ja duuninatkat hoidan autolla. Tehokkuus arjessa, liikunta sitten vapaalla.
Varmaan edellisessä elämässä. Mihin nykypäivänä kenenkään tarvitsee yhteen menoon kävellä tai juosta 10 kilometriä paitsi kuntoilumielessä? Kai suurimmalla osalla ihmisiä on kuitenkin polkupyörät tuollaisiin matkoihin.
No siitä on aikaa koska ei ole aikaa tehdä niin pitkiä lenkkiä, mutta ei kyllä 10km ole mikään tuskallisen pitkä matka kävellä, juosten nyt en pysty nonstoppina sitä juoksemaan ilman parin minuutin taukoa.
Joka päivä :) kävellen kylläkin. Mulla on kalsi koiraa, jotka lenkitän erikseen joten yhteismatkaksi tulee helposti 10km. Tokihan tuossa välissä menee se 2min kun käyn sisällä vahtamassa koiraa.