Koska viimeksi juoksit tai kävelit yhteen menoon yli 10 km:n matkan?
Kun kauppakeskuksessa katsoo ihmisiä, väkisinkin miettii onko arkiliikunta kadonnut täysin ihmisten viikkorutiineista.
Kommentit (30)
HIenot naiset eivät juokse.Kesällä tuli käveltyä 10km päivämatkoja. 10 km putkeen ei ole mitään arkiliikuntaa ellei se ole työmatka tai matka lähimpään kauppaan.
Sulla on muutenkin faktat pielessä, ei se liikunta vaikuta paljon mitään. Ruokavalio on suurempi tekijä. Muista se jatkossa.
Noin kymmenen vuotta sitten. Vihaan kävelyä ja juosta en edes jaksaisi.
Eilen olin 10km lenkillä.
Ps. nro2 vai että eivät hienot naiset juokse? 😂
Juoksin tänään aamulla 15km. Mutta mistäs sä sen esim. kauppakeskuksessa tietäisit, koska siellä saatan oikeasti madella enkä kiitää menemään, joten voisit hyvin ajatella mut laiskottelijaksi.
Pari päivää sitten tehtiin noin 12km vaunulenkki.
Toissa juhannuksena juoksin 10km ja nyt syksyllä ajattelin kiskaista puolikkaan. Kylmiltään, koska juokseminen on aika tylsää enkä jaksa harjoitella.
Keskiviikkona metsästin pokmoneja juosten/kävellen pari tuntia lasten ollessa harrastamassa.
Viime viikonloppuna rapeat 42 km juosten yhtä soittoa. Tänään taas levon jälkeen reilut 10 km juoksua. Normaaliviikkoina neljä yli 10 km lenkkiä juosten. Normia :).
Joka päivä vähintään n.5-6km lenkki. 1-2 x viikossa 10km tai yli. Koska reipas kävely vaunujen kanssa on tosi kivaa mielelle ja keholle. Mulle kävely, hyötyliikunta on ollu lapsesta asti normaali juttu. Samaa opetan omille lapsille.
Tiistaina. Tänään lauantaina olis tarkoitus tehdä taas sama. Tässä välissä on ollut hektinen työmatka.
Käveltyä tulee joka viikonloppu kerran tai kaksi tuo 10 km.
Puolitoista vuotta sitten 10 km juoksulenkkikin oli arkipäivää, mutta terveysongelmien takia jouduin pitämään paussia liikunnasta. Nyt terveys on alkanut palailemaan ja olen loppukesästä uskaltanut alkaa taas varovasti liikkumaan. Ensimmäisellä lenkillä jaksoin juosta 1,5 km ja olin ihan loppu sen jälkeen. Tällä viikolla meni jo 6 km. Varovaisena tavoitteena on, että vielä tämän vuoden puolella pystyisin taas siihen 10 km juoksu lenkkiin. Täytyy vaan toivoa, ettei tule takapakkia.
Viime talvena kävelin lähes päivittäin (työttömänä ollessa) 8-17km lenkkejä. Nyt ei niin usein ennätä. Muutaman kerran viikossa 5-10km. Joskus hölkkään osan.
10km juoksulenkkejä teen useamman kerran viikossa. Ne on mulle "lyhyitä ja reippaita" lenkkejä. Pitkät hitaammat on sitten +20km. Juoksin nyt syksyllä ekaa kertaa maratonin.
Eilen vaan 8km, olisikohan torstaina viimeksi reilu10km, päpäivittäin pyrin ainakin tuon 10km. Omat terveydelliset syyt pakottaa liikkumaan.
Kävelen 10-15 km vähintään 3 kertaa viikossa, mutta jos näkisit minut kauppakeskuksessa niin ihmettelisit varmaan liikunko ollenkaan. Olen nimittäin ylipainoinen. Vielä olen jaksanut kilojani kuskata, tykkään kävellä pitkiä matkoja ja valitsen lähes aina portaat hissin sijasta (jopa muutama vuosi sitten kun asuin tornitalon 9. kerroksessa tuli portaat käveltyä ylös ainakin kerran päivässä).
Ja vastaus kysymykseesi on eilen (13 km).
T. 16
En osaa sanoa, kun en koskaan mittaa matkojani. Lähes päivittäin tulee 10km kävelyä helposti täyteen, mutten tiedä kuinka usein ihan putkeen.
En omista autoa, kävelen rautatieasemalle, junalla toiselle asemalle, siitä töihin ja sama tietenkin takaisin. Kävelen kauppareissut, kirjastoon, uimalaan, ystäviä tapaamaan, mihin ikinä. Plus lenkitän koiraa kolmesti päivässä, ajallisesti 30min- 2,5h kerrallaan. Kertyyhän sitä.
Joskus nuorempana kun harrastin lenkkeilyä?
Toki arkiliikuntaa tulee muuten, pyöräilen työmatkat (10km/suunta), en tee istumatyötä ja mulla on pari hevosta joiden kanssa hyötyliikuntaa tulee ihan huomaamatta.
En oikein ymmärrä miten tämä kuitenkaan liittyy shoppailuun, meinaako aloittaja että fyysisesti hyväkuntoiset juoksevat kaupasta toiseen;)
Juokseminen ei onnistu, jalka hajalla. Kävelemään pystyn, toki varovainen pitää olla. Hyötyliikuntaa tulee keskimäärin 4-5 kilometriä päivässä. Yli kymmenen kilometriä yhteen mittaan kävelin viimeks kesän patikkareissulla. Toki juoma-, eväs- ja venyttelytaukoja oli välillä, samoin luonnon ihmeiden ihailua. Hidas tahti ja varovainen askel, niin ei jalka kipeydy ja pääsee mettästä poiskin...
Mitä arkiliikuntaa on 10km kävely/juoksu?
Armeijassa kymmenen vuotta sitten